Ushi Genie @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shaartje1991

Re: Ushi Genie @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:13

Leuk paardje, jullie komen er wel ;) alleen probeer niet zoveel naar beneden te kijken..

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:59

Isabeau_M schreef:
Hoi,

Ushi is van mij geweest...
Ik heb haar als 3 jarige gekocht en als 5 jarige weer verkocht. Ze is zadelmak gemaakt en daarna doorgereden.

Groetjes,

Isabeau

Weet jij misschien hoe ze aan dat gat in haar hals is gekomen? Ze heeft er duidelijk geen last van, maar ben wel nieuwsgierig waar het nu vandaan komt en aangezien de verkoper het ook niet wist.

Heb je al nieuwe foto's TS?

Kianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:42

Ziet er netjes uit maar op foto 14 zaten je handen iets te ver uit elkaar en je zet ze vast op je boven benen:)
ookal rijd je haar dat makkelijker rond probeer het niet te doen want zo heb je heel snel de neiging om haar naar beneden te trekken zonder dat je het door heb:)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 21:25

@ Shaartje91: laatst had ik 3 dagen achter elkaar wedstrijd, 6 proeven en op m'n coupons 6x: kijk voor je uit en meer zitten!..
Mijn instructrice viel het de dag erna meteen op dat ik meer rechtop zat en voor me uit keek haha, dus aan mn houding word getimmerd!

@Valencia2002: Bij de keuring legde de arts uit dat ze zo'n deuk (ook wel de duimdruk van Allah genoemd) vaak in de koppel oplopen als ze jong zijn. Waarschijnlijk heeft ze daar wel wat klappen gehad, want naast het gat in haar hals heeft ze ook een deuk in haar kont en ergens op haar buik.

@Kianlover: Het klopt dat ik soms m'n handen wijd zet, maar ik trek haar nooit naar beneden. Als ze omhoog komt moet ik mn handen van mn instructrise weid zetten omdat ik ze anders naar mn kruis trek. Wel moet ik opletten dat ik ze dan wat meer blijf dragen. Op foto 14 heb ik mn hand bij mn bovenbeen omdat ik mijn teugels daar veel te lang had en ze wat omhoog kwam.

Woensdag is Ushi behandeld door de chiropractor en ze zat behoorlijk vast (chiropractor had wel paarden gezien die op méér plekken vast zaten, maar nog nooit een paard dat zo enorm muurvast zat). Morgen nog stappen aan de hand, daarna rustig longeren en dan weer erop. Ik ben heel benieuwd hoe ze dan loopt. Vanmiddag probeerde ik haar te vangen in de wei maar ze bleef maar met haar oortjes naar voren om me heen galopperen alsof het niets was. Voor de behandeling liep ze nooit uit zichzelf in de wei. Hooguit draafde ze een keer weg, als je dr echt opjaagde galoppeerde ze 2 passen en dan stopte ze. Dus ik wacht met spanning af:D Eens kijken of ik volgende week voor nieuwe foto's kan zorgen!

Maandag kan ik er wel een paar posten van onze bosrit laatst: ze was superbraaf en liet even haar springkunsten zien.

ladyroze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:20

Ziet er goed uit, alleen valt hij soms totaal uit mekaar.
Probeer hier nog wat aan te werken.

Isabeau_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:21

Duimdruk kan ook komen voor het liggen in de baarmoeder dat ze met hun hoef tegen de hals liggen... Dat is ons verteld...

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 08:44

Oftewel, kan door verschillende dingen veroorzaakt worden:) Anyway, ik stoor me er niet aan.

Heb Ushi eergister voor het eerst weer gereden en ik stond redelijk perplex;
heb drie keer opnieuw aan moeten draven omdat ik uit balans was, zo anders draaft ze. Op rechts laat ze ook makkelijker los al zit daar nogsteeds werk in maar kwestie van trainen. Heb het idee dat ze haar rug veel beter gebruikt.
Galop nog niet gedaan, voelde nog niet goed, misschien vandaag. Als het droog is zal ik kijken of ik mijn mama kan charteren om wat foto's te maken. Ik hoop dat daar dan ook verandering op te zien is!