Haflinger jits @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 09:44

Haflingerr_ schreef:
@Gina: Een vriendin van mij, keek schuin (twee jaar lang op het paard xD). Ik zei dat ze een hele les naar boven moest kijken, haha... Heeft een beetje geholpen* xD

haha, ik zal het eens gaan proberen. Moet ik alleen even iemand vinden die dat een hele les wilt zeggen :')

Bedankt voor de reacties iedereen! :)

Ainsley

Re: Haflinger jits @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:32

Probeer veel schakelingen, overgangen, voltes en wendingen te rijden dan komt je paardje wat meer op de achterhand en daardoor gaat hij ook een stuk groter draven!
succes met je mooie paardje!

bobobo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:03

Wat een leuk beestje! Als ik jou was zou ik wat meer schakelen in tempo, want dan wordt ie vanzelf actiever en de aanleuning wordt dan een stuk makkelijk. Dan hoef je d'r ook geen moeite meer voor te doen. :)

ladyroze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:21

De laatste foto ziet er niet fijn uit.
Je hebt daar een te strenge binnen hand, jits heeft daar te veel stelling naar binnen, en ook zijn je handen niet netjes bij mekaar.
Probeer daar nog wat aan te doen. En dan ziet het er vast een stuk beter uit!

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 17:28

ladyroze schreef:
De laatste foto ziet er niet fijn uit.
Je hebt daar een te strenge binnen hand, jits heeft daar te veel stelling naar binnen, en ook zijn je handen niet netjes bij mekaar.
Probeer daar nog wat aan te doen. En dan ziet het er vast een stuk beter uit!

Met m'n binnenhand op de laatste foto is inderdaad heel streng, ik zal er de volgende keer beter op letten. M'n handen zijn ook lastig, maar daar ben ik al mee aan het werk.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:34

Jullie zijn een leuke combi.
Tip: Neem regelmatig cavaletti-werk mee in je rijden.
Daar wordt je pony wat losser van in z'n rug en verbetert het achterbeen.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 17:36

senna21 schreef:
Jullie zijn een leuke combi.
Tip: Neem regelmatig cavaletti-werk mee in je rijden.
Daar wordt je pony wat losser van in z'n rug en verbetert het achterbeen.

cavaletti-werk, wat is dat precies als ik vragen mag?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:42

je pony over palen of cavaletti (palen met een blok waardoor ze iets hoger liggen) laten lopen.
Dat kan in stap, draf en galop.
Doordat de pony heel bewust met z'n benen de stappen moet zetten, gaat hij beter zijn rug gebruiken.

Als je het niet kent, doe het dan eerst samen met een instructeur.
Het is goed om te weten wat de afstanden zijn die er tussen de palen moet zijn. (voor stap kleiner dat in draf en galop)

De palen op de lijn van een volte leggen werkt het prettigst. Dan kun je ook wat meer spelen met de afstanden (grote en kleinere passen).
Succes

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:45

wauw jouw haflinger loopt echt netjes nageeflijk, ziet er echt super ontspannen en losjes uit!
Vind ook dat je er netjes op zit, misschien je beugels een gaatje langer? maar ligt er natuurlijk ook net aan wat je zelf fijn vind

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 17:50

senna21 schreef:
je pony over palen of cavaletti (palen met een blok waardoor ze iets hoger liggen) laten lopen.
Dat kan in stap, draf en galop.
Doordat de pony heel bewust met z'n benen de stappen moet zetten, gaat hij beter zijn rug gebruiken.

Als je het niet kent, doe het dan eerst samen met een instructeur.
Het is goed om te weten wat de afstanden zijn die er tussen de palen moet zijn. (voor stap kleiner dat in draf en galop)

De palen op de lijn van een volte leggen werkt het prettigst. Dan kun je ook wat meer spelen met de afstanden (grote en kleinere passen).
Succes

Oke dankjewel, hier ga ik zeker mee werken! :)

Nrkee schreef:
wauw jouw haflinger loopt echt netjes nageeflijk, ziet er echt super ontspannen en losjes uit!
Vind ook dat je er netjes op zit, misschien je beugels een gaatje langer? maar ligt er natuurlijk ook net aan wat je zelf fijn vind

Dankje :o Als ik mijn beugels een gaatje langer doe ik nog meer moeite om mijn hakken uit te drukken helaas.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:53

Het kan zo zijn dat ik me vergis. Maar het lijkt of je bakstukken te lang zitten en je bit te groot is. Kan ook komen door vertekend beeld hoor. Maar op de "hoofd" foto lijkt dit wel zo te zijn.
Verder is alles al wel genoemd..