MiniMaxi schreef:Wat Aerdenhout bedoelt is (denk ik, je mag me verbeteren hoor Aerdenhout) dat bij veel trainingen van het rechtrichten wordt gezegd dat je je handen zo hoog en wijd mogelijk moet houden, en het paard compleet zelf maar moet laten lopen en dat ie dan vanzelf wel een keer z'n hoofd naar beneden gaat doen. Verder ben je dan vooral bezig met het paard z'n schouder goed te laten plaatsen en het op die manier recht te zetten. En vanuit dat punt zou het paard uitzichzelf de aanleuning gaan zoeken en nageeflijk gaan lopen. Zo heb ik ook namelijk een keer een verhaal gehoord over rechtrichten. Ik vond het iig nogal vaag want de teugels moesten ook nog met een boogje blijven hangen, dus naar mijn idee heb je dan geen contact.
Zonder contact of aanleuning gaat dat inderdaad niet, met de aanleuning kun je namelijk de schouders verplaatsen.
Maar correct nageeflijk kan een paard was worden wanneer het recht is, paard kan niet zijn rug ontspannen terwijl hij daar ergens nog spanning op moet bouwen om iets te compenseren.
Chaos: Maar als je rond kijkt is dat absoluut niet te merken.
Zelfs in het Z zie je nog scheve paarden lopen.....