les nemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nijn223

Re: les nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:40

In pricipe is les wel nodig. Al is het maar 1 keer per 2 weken bijvoorbeeld. Ik rij zelf al 2 jaar zonder les en als iemand naar mijn rijden kijkt zijn er altijd wel wat dingetjes ingeslopen die je eerst anders deed. Maar door geen les meer te nemen weer zijn terug gekomen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:02

Ik ben denk ik 1 van die mensen die jij bedoeld.

Gister een topic geplaatst over wijken.
Maar ik heb dit topic geopend om ervaringen/tips van iedereen
te vragen. Iedereen kijkt anders tegen dingen aan en misschien
heeft diegene wel een geweldige tip.

En daarbij heb ik elke week een uur priveles dressuur en een
halfuur prive les springen. Dus daar ligt het niet aan ;)

BestHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:08

schoentje schreef:
ik denk dat iedereen wel eens les nodig heeft. Er zijn toch vaak kleine foutjes die erin sluipen, die je zelf niet direct in de gate hebt.
Om problemen op te lossen heb je zeker les nodig, van acher een pc is het nooit precies uit te leggen wat het probleem en de oplossing is, want geen 2 paarden en ruiters zijn hetzelfde.

Een les kun je zo duur maken als je zelf wilt. Je kunt elke week prive les hebben van een topruiter, maar je kunt ook eens in de 2 weken in een groepsles rijden. Dat tweede hoeft natuurlijk helemaal niet duur te zijn.

ik ben het helemaal met je eens! *D

Zelf heb ik 2 keer in de week prive-les voor 10 euro per les! je leert echt super veel en goed! ;)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:08

Iedereen heeft les nodig! Dat is gewoon iets van de basis!
Vaak zie je zelf dingen niet die een ander kan beoordelen.
Ook dingen aan je houding en nieuwe oefeningen kan iemand die er meer ervaring mee heeft ook bij helpen.
Ik heb zelf ook altijd les en als het een keer minder gaat is het fijn dat er iemand is om je te helpen.
Dan weet je ook zeker dat je het goed doet.
Natuurlijk is het wel belangrijk om een goede instructeur te hebben.
Iemand waarmee het klikt en die er veel verstand van heeft.
Ook moet deze persoon wel weten waar hij het over heeft en natuurlijk aansluiten bij jou doelen.

toetyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:19

Ik denk dat les altijd nodig zal zijn, of je nu net begint met rijden of het al vele jaren doet. Wanneer je op je paard zit heb je toch een andere kijk op jezelf en je paard dan iemand van ernaast (wel iemand met de kennis natuurlijk anders schiet het nog niets op..) Ik heb zelf niet veel les meer, zo'n 1 á 2 x per maand maar tijdens deze lessen leer ik veel dingen (ook waar ik op moet letten en mee verder kan werken)

lisje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:15

iedereen heeft les nodig,
je kan jezelf niet zien rijden en jezelf corrigeren ofwatdanook, als je op je paard zit.

K_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:37

Zoals lisje94 zegt.
Iedereen heeft les nodig, ookal kun je nog zo goed rijden.. Iedereen heeft simpelweg gewoon les nodig.
Als je geen les hebt leer je je zelf verkeerde dingen aan, meestal zijn het kleine dingen die erg moeilijk weer af te leren zijn!

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:50

Helemaal mee eens dat iedereen les nodig heeft.
Maar door een persoonlijke omstandigheid kunnen wij echt geen les betalen! Ja jammer dan, moeten we het maar zo even vol zien te houden tot de situatie beter wordt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:21

Ik zie het maar zo dat praktijkles en lezen de basis is en dat je de bevestiging kan vinden in het lezen van forums. En het is natuurlijk leuk tijdverdrijf om te zien hoe anderen soms dingen oplossen. Een instructeur weet ook niet altijd alles en je kunt ook weleens een slechte instructeur treffen en dan kan ik me voorstellen dat je op een forum gaat neuzen.

K_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:46

Dat het door persoonlijke omstandigheden niet mogelijk is om een periode geen lessen te volgen kan natuurlijk niemand iets aan doen.
En vind het erg sneu voor de mensen die door persoonlijke omstandigheden niet kunnen lessen terwijl ze zelf heel erg graag wíllen lessen.

Het zal vast wel zo vol te houden zijn een tijd zonder lessen Naja_naja.
Je kunt hier namelijk (meestal) niks aan doen, als je wel weer de lessen kunt betalen (ook al is het maar 1 of 2x permaand) wens ik je alvast heel erg veel succes !
Je zult de kleine minpuntjes die je je zelf (meestal) aanleert dan echt wel weer afleren!

Veel plezier met zo nog rond rijden zonder lessen, zo wil 't ook prima!

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 09:55

als je een instructeur hebt die jou niet verder kan helpen of een slechte instructeur is blijf je daar toch niet bij lessen dan ga je toch opzoek naar iemand die wel kundig genoeg is je verder te helpen?!

en dat je om financiele redenen tijdelijk niet kan lessen is toch geen nood dan ga je verder met de lessen waar je gebleven was en als je dan weer kan lessen kan je laten zien dat die punten verbeterd zijn toch.?!

het ging mij erom dat veel mensen die op het forum om raad vragen geen les hebben, dan denk ik in je eentje kom je toch niet verder je kan niet alles zien als je op je paard zit daarom heb je iemand nodig die kijkt of je het juist doet en je verteld wanneer het goed gaat zodat je kan voelen hoe het moet voelen en registreren welke hulp je daarvoor gegeven hebt en van daaruit kan je een oefening gaan perfectioneren

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:57

Lessen kunnen nooit kwaad. De een heeft ze alleen meer nodig dan de ander.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:53

mee eens. iedereen heeft les les nodig als zij/hij verder wil komen. de 1 is beter dan de andere en de 1 zal dus meer les nodig hebben dan de ander. en zoals je al zei, vooral tegen het verkeerde dingen aanleren. ;)

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 08:11

piezze schreef:
Ik zie het maar zo dat praktijkles en lezen de basis is en dat je de bevestiging kan vinden in het lezen van forums. En het is natuurlijk leuk tijdverdrijf om te zien hoe anderen soms dingen oplossen. Een instructeur weet ook niet altijd alles en je kunt ook weleens een slechte instructeur treffen en dan kan ik me voorstellen dat je op een forum gaat neuzen.

??? instructeur weet niet altijd alles en je kan een slechte instructeur treffen???

je bepaald toch zelf bij wie je les neemt, bij een slechte instructeur blijf je niet lessen en een goede instructeur heeft overal een oplossing voor...... tenminste de mijne wel.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:24

K_vis schreef:
Dat het door persoonlijke omstandigheden niet mogelijk is om een periode geen lessen te volgen kan natuurlijk niemand iets aan doen.
En vind het erg sneu voor de mensen die door persoonlijke omstandigheden niet kunnen lessen terwijl ze zelf heel erg graag wíllen lessen.

Maar er zijn altijd en overal op stallen altijd wel mensen die eens advies willen geven en even je rijden kritisch willen komen bekijken. Of laat jezelf filmen en kijk het eens goed terug, dan kun je jezelf ook al een beetje helpen! Maar een periode zonder lessen is natuurlijk prima, maar in principe heb je om verder te komen en te groeien als combinatie toch hulp nodig.

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:47

Les is bijna altijd goed, alleen heb je altijd verschillende meningen over wat goed en fout is. Ik denk dat bokt juist ideaal is om dingen vanuit verschillende perspectieven te bekijken. Niet alles is per definitie goed of fout. En ook je instructeur kan dingen verkeerd zien

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:49

Ik vind dat iedere ruiter die iets willen bereiken met hun dier les nodig heeft. :)
Gewone recreatie ruiters die alleen wat buitenritten maken zal het wel overbodig zijn denk ik.

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:14

Ik vind les zeeer belangrijk! Ik heb elke week les en het ook echt nodig, en wat ik in korte tijd als ''oudere groene ruiter'' heb geleerd is ongelofelijk. Mijn niveau is laag, maar ik ga er wel helemaal voor, en vind het fijn dat er elke week iemand is waar ik al me vragen op kan afvuren!
Op welk niveau dan ook je streeft er toch naar om een combinatie te zijn tesamen ;)

silverlovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:04

les is altijd wel handig want anders rijd je misschien wel goed maar leer je niks meer

Xx...<3