EindeLoo's Stoer voor het eerst op concours!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: EindeLoo's Stoer voor het eerst op concours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:31

Het kan idd uit je bekken komen :j

Ga maar eens staan, benen stukje uit elkaar en kantel je bekken beide kanten op. Zo voel je dat je benen mee draaien. Als je je bekken ver naar voren kantelt, draaien je benen naar buiten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 13:37

Ja dat kantelen is dus moeilijk. Heb net weer gebeld met de kraker.. :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 13:38

Neonlight schreef:
Pfff, of het ook vanuit de bekken kan komen weet ik niet, ben geen fysiotherapeut of dokter of zo. Wat ik wel weet is dat ik onbewust toevallig altijd wel goed ben gaan zitten. Nu ik nog maar zelden rijd, ondervind ik wel de ongemakken van de goede houding aannemen, de spieren in mijn liezen gaan namelijk na een kwartiertje rijden heel zeer doen, die zijn niet meer getraind. Als je je benen uit elkaar doet en dan een draaibeweging met je bovenbeen maakt om je knie naar voren te doen, dan zit je goed. En dat geeft wel een aanslag op de spieren in je liezen als die niet getraind bent (en zo stijf bent als een hark zoals ik :') ).

Okee, thanx!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:26

Chaos schreef:
Ja dat kantelen is dus moeilijk. Heb net weer gebeld met de kraker.. :P

Dan zit je misschien met een net iets té gekanteld bekken :j Heb ik zelf ook last van. Probeer heel erg te gaan voelen dat je op je 2 zitbeenknobbels zit, dus dat die recht op het zadel staan.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:32

Wat leuk dat hij zich toch zo goed heeft gedragen op de eerste wedstrijd!
Ik vind het er ook helemaal niet verkeerd uitzien voor een eerste keer met zo'n jong dier.
Ik ga niet meedoen wat betreft het commentaar op de sporen, ik wil je wel vragen waaróm je nu al met sporen rijdt?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 17:21

Ik zeg altijd maar waarom niet.. :P Het is handig dat als ik ze wel nodig heb ze eraan zitten.. :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:38

Ja maar hij is nog zo jong, als je ze nu al veel moet gebruiken (denk het niet gezien je reactie maar toch) kan het zijn dat als je ze eenmaal echt nodig hebt hij er niet meer op reageert want ja, hij is ze van jongs af aan al gewend... Ik zou er toch voor kiezen om ze af te doen tot je ze echt nodig hebt!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 17:43

Je hebt gelijk hoor, wat dat betrefd. Daarom ben ik er ook erg zuinig op. En dat is ook de rede dat ik met deze spoor rij; grove wiel. IMO een van de vriendelijkste spoortjes. :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:45

En als hij dan over een paar jaar niet meer op het wieltje reageert (ben het wat dat betreft met je eens dat ze erg vriendelijk zijn) ga je over naar hardere sporen? en als hij daar dan niet meer op reageert koop je gewoon weer andere? Dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling. Je hoort de sporen nu niet eens nodig te hebben, zo te zien loopt hij ook mooi voorwaarts dus naar voren schoppen met sporen is niet nodig en oefeningen waar je sporen voor nodig zou hebben zijn jullie nog niet aan toe...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 17:55

Ik kan me niet voorstellen dat hij daar dan niet meer op reageerd. Ik rij al sinds mijn 12e alles op een grove wiel en kan me niet heugen dat ik ooit gedwongen ben geweest te veranderen van spoor.

Nicole_tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:24

Wat een ongelofelijk leuk paardje!! <3 Dat moet echt gezegt worden, maar dit is natuurlijk HAW dus...
Probeer je handen iets meer bij je te houden, vooral op de foto van de middendraf zie je dat je je handen erg naar voren doet..
verder lijkt het alsof je beugels een beetje ongelijk zitten.
Ik wens je super veel succes verder, met veel oefenen komt alles vast wel helemaal goed!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 18:39

Ja dat van die beugels zag ik ook. Ik had niet goed aangesingeld.. Na de proeven stond de singel los om de buik, haha.

Edit: ik heb de foto net teruggekeken maar bij mijn weten horen mijn handen daar. Netjes rechtop boven de manenkam, als ik ze meer naar met toe haal kom ik bij of boven het zadel. Als ik dan tegen mijn zadel stoot verlies ik het contact. En als ik ze boven het zadel heb kunnen mijn handen niet meer fijn inwerken omdat ik dan teveel bijmezelf moet bewegen (Als je begrijpt wat ik bedoel)

Maar thanx! :D En het is idd een knapperd, ben verliefd op dat koppie.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:56

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 22:59

Zo. Ik het net mijn merrie gereden en inderdaad als ik vanuit mijn heupen draai dan kan ik mijn knie wel naar voren leggen. Ik moet dan echter wel moeite doen om mijn voeten te laten aansluiten hoor, ik moet ze nog steeds draaien, dus dat ging weer niet op. :P Ik ga daar flink mee aan het oefenen maar ik voel het wel zeg, pfoe!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:08

Leuke haflinger!

Probeer je bovenarmen af te laten hangen naast je lichaam, recht naar beneden dus. Nu steek je ze heel erg naar voren en dan gaat je impuls verloren en alles wat je er van achter indrijf laat je er van voren weer uitlopen. Vooral in galop zie je dat duidelijk.
Nu kun je ook niet meer vrijheid geven om te belonen ect. omdat je je armen al naar voren hebt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 23:37

Thanx! :D

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 06:29

van het andere topic kwam ik hier terecht, wat en mooie haflinger zeg, en een erg mooi en attent koppie.
Willow heeft ook een haflinger gedekt, ben benieuwd wat daar uit gaat komen :D

en ik ga geen commentaar geven op je rijden, vind het er goed uitzien zo voor het eerst, en een foto is zo'n moment opname, ik laat het aan je instructie over:) en dan nog is er altijd wel iets om commentaar over te geven, dit heb ik ook altijd als ik foto's van me zelf zie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:37

Chaos schreef:
Zo. Ik het net mijn merrie gereden en inderdaad als ik vanuit mijn heupen draai dan kan ik mijn knie wel naar voren leggen. Ik moet dan echter wel moeite doen om mijn voeten te laten aansluiten hoor, ik moet ze nog steeds draaien, dus dat ging weer niet op. :P Ik ga daar flink mee aan het oefenen maar ik voel het wel zeg, pfoe!

Ik vind het wel top hoe je met adviezen om gaat en het ook daadwerkelijk uitprobeert. Als het goed is hoef je je enkels eigenlijk niet meer te draaien om je tenen naar binnen te houden, maar het vergt wel een bepaalde spierspanning om ze op de goede plaats te houden.
En ik hoop dat je niet teveel spierpijn in je liezen hebt. Ik weet hoe het voelt. :(:)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:49

Mijn liezen voel ik niet, ik train ook vaak zonder zadel dus die zijn wel wat gewend. Het enige nare was dat mijn hoop contstant knakte, haha. Die moeten vooral wennen. :P

wnaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:07

Je ziet inderdaad als hij iets meer voorwaarts moet, dat hij iets uitelkaar valt. Maar verder ziet het er goed uit.

angelynnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:30

wat een mooie fjord zeg <3
ik zou hem iets voorwaartser laten lopen, en meer
naar je hand toe laten lopen.

ziet er goed uit, het plaatje is helemaal
compleet als hij meer nagefelijker gaat lopen,
maar dat komt allemaal vanzelf wel.
Heel veel succes met hem/haar.

xx :o

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 13:42

Hihi.
Hij is een haflinger.. ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:30

Kan het kloppen dat je in de galop iets naar voren valt?
Misschien zit je iets fijner in het zadel als je je beugels 1 gaatje langer maakt, het lijkt zo of je net iets te kort zit.
Op de foto waar je samen met je zus staat lijkt het wel of jullie allebei ongelijk zitten met je beugels.... :D
Het is wel een hele mooie haf en ik doe het je niet na! :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 21:47

Ja dat klopt, in galop geef ik bewust iets meer mee naar voren nog. Beugels zitten ook ongelijk, of eigenlijk mijn zadel scheef.. :P Had niet goed aangesingeld, mijn zusje weet ik niet. Beugels zijn niet kort. :) Thanx!! :D

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:53

Wat mij opvalt is dat je een veel sterkere linkerhand hebt dan rechts. Op (volgens mij) 3 foto´s zie je het bit ver uit de mond komen aan die kant. En is daar je hand ook duidelijk hoger. Probeer te rijden met je houding en zit en met beenhulpen, minder met je handen.

Verder ben ik het eens met Neonlight. Je voeten, tenen, draai je naar binnen, door vanuit je heup te draaien. Dan draait je knie mee en automatisch je voet ook. Heeft niks met je voeten opzich te maken.

Leuke pony, gaat vast goed komen.