Ga maar eens staan, benen stukje uit elkaar en kantel je bekken beide kanten op. Zo voel je dat je benen mee draaien. Als je je bekken ver naar voren kantelt, draaien je benen naar buiten.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Neonlight schreef:Pfff, of het ook vanuit de bekken kan komen weet ik niet, ben geen fysiotherapeut of dokter of zo. Wat ik wel weet is dat ik onbewust toevallig altijd wel goed ben gaan zitten. Nu ik nog maar zelden rijd, ondervind ik wel de ongemakken van de goede houding aannemen, de spieren in mijn liezen gaan namelijk na een kwartiertje rijden heel zeer doen, die zijn niet meer getraind. Als je je benen uit elkaar doet en dan een draaibeweging met je bovenbeen maakt om je knie naar voren te doen, dan zit je goed. En dat geeft wel een aanslag op de spieren in je liezen als die niet getraind bent (en zo stijf bent als een hark zoals ik).
Het is handig dat als ik ze wel nodig heb ze eraan zitten..
Dat moet echt gezegt worden, maar dit is natuurlijk HAW dus...
En het is idd een knapperd, ben verliefd op dat koppie.
Ik ga daar flink mee aan het oefenen maar ik voel het wel zeg, pfoe! 
Chaos schreef:Zo. Ik het net mijn merrie gereden en inderdaad als ik vanuit mijn heupen draai dan kan ik mijn knie wel naar voren leggen. Ik moet dan echter wel moeite doen om mijn voeten te laten aansluiten hoor, ik moet ze nog steeds draaien, dus dat ging weer niet op.Ik ga daar flink mee aan het oefenen maar ik voel het wel zeg, pfoe!
Had niet goed aangesingeld, mijn zusje weet ik niet. Beugels zijn niet kort.
Thanx!!