en als je altijd met cap rijd is zonder heel naakt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Fiebie schreef:Tja, rare combi....![]()
Snap sowieso niet waarom mensen zonder cap rijden...
Vind de dressuurwereld heel erg krom, dat mensen in het Z ineens een hoedje op mogen hebben.... Alsof dat paard niet ineens kan schrikken en het op een rennen zet met hier en daar een bok...
Vind een BP ook niet echt confortabel, maar hij gaat toch echt mooi aan als ik weer op mijn merrie ga zitten die een jaar heeft stilgestaan en net zadelmak is...
Jessix schreef:Heb je een link naar dat onderzoek?Het is anders een bewezen feit dat het meeste letsel na een val van het paard aan de romp of torso is (van een mens) en geen hoofdletsel. De kans dat je een rib of je rug breekt ligt vele malen hoger. Je valt namelijk eerder op je rug, stuit, bekken of in ieder geval op je lijf.
Katja schreef:Jessix schreef:Heb je een link naar dat onderzoek?Het is anders een bewezen feit dat het meeste letsel na een val van het paard aan de romp of torso is (van een mens) en geen hoofdletsel. De kans dat je een rib of je rug breekt ligt vele malen hoger. Je valt namelijk eerder op je rug, stuit, bekken of in ieder geval op je lijf.
Het enige wat ik me bij zo'n geval kan bedenken is dat iemand vergeet om een cap op te doen.
Jessix schreef:Het is anders een bewezen feit dat het meeste letsel na een val van het paard aan de romp of torso is (van een mens) en geen hoofdletsel. De kans dat je een rib of je rug breekt ligt vele malen hoger. Je valt namelijk eerder op je rug, stuit, bekken of in ieder geval op je lijf.
Dus wil je jezelf beschermen dan is het nog slimmer om juist een BP te dragen, uiteraard samen met een cap als je dubbel zo safe wil zijn.
x_Marr schreef:Als dat veel vaker voorkomt is het logisch dat de procenten hoger liggen.
Ik zeg toch nergens dat ik je niet geloof?
Ik kan die site trouwens niet vinden met de procenten, zou je de link hier neer kunnen zetten?
Jessix schreef:Het is anders een bewezen feit dat het meeste letsel na een val van het paard aan de romp of torso is (van een mens) en geen hoofdletsel. De kans dat je een rib of je rug breekt ligt vele malen hoger. Je valt namelijk eerder op je rug, stuit, bekken of in ieder geval op je lijf.
Dus wil je jezelf beschermen dan is het nog slimmer om juist een BP te dragen, uiteraard samen met een cap als je dubbel zo safe wil zijn.

kan jouw het schelen? Lekker doen wat je zelf wilt en anderen lekker laten doen wat zij willen