Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Twiggy2008 schreef:VivaLaVida schreef:Zeg ook niet dat je geen rijtechniek hebt hoor
En die eerste zin: een paard is een paard die kun je niet de schuld geven nee, want hij doet het niet om jou te bezeren maar om naar het andere paard toe te kunnen....
Als mijn paard niet zou luisteren (en dat doet ze zeker wel) dan is het 1 waarschuwing, en dan is het klaar...Kies dan toch voor mezelf en voor mijn paard.. Kan me niet schelen hoe, die rem gaat er op
Oh, ik ook hoor, mijn paard moet ook naar mij luisteren, anders ben ik verloren.![]()
Ik heb zo'n paard van 'geef hem 1 vinger en hij neemt je hele hand!' (of hoe gaat 'ie ook alweer?)![]()
Maar ik denk dat je iets moet gaan doen, waardoor je paard zich op jou gaat leren richten i.p.v. op die merrie.
Bij mijn paard doe ik dat door veel grondwerk te doen, waardoor hij meer op mij is gaan letten. En verder rijtechnisch kun je echt een hoop voor elkaar krijgen, als je paard zijn aandacht voor jou verliest en zich gaat richten op een merrie verderop. Want hoe je dat dan eventueel buiten, als ze een ander paard zien en zich dan sterk maken? Ook maar hulpteugels er aan hangen?
Twiggy2008 schreef:VivaLaVida schreef:![]()
als jij een geoefende ruiter bent heb jij je slof niet nodig om je paard ontspannen te krijgen!!!
Een slof moet je er niet bij blijven houden, ze gaan er alleen maar in hangen.... Er is niks ontspannends aan.....?
Rijtechnisch oplossen....... Soms kan dat niet, een paard van 600 kilo kun je soms weinig mee beginnen als meisje van 50 kilo.
Dan heb ik hem liever 1 keer goed op de rem....... dan met je rijtechnische kunsten door de draad heen.......
Wat is er nou erger voor een paard, een slof er maar bij blijven houden met een training of hem 1x als rem te gebruiken om te voorkomen dat je het draad in duikt?
ohja en je hebt natuurlijk gebruiken en gebruiken. Ik bedoel (uiteraard) niet dat je de slof achter je oren moet trekken oid.
Zal nog even duidelijk zeggen dat IK sowieso tegen hulpteugels ben.![]()
En dat wat ik geleerd heb, niet mijn visie is, juist omdat ik hulpteugels bullshit vind. Ook om te gebruiken als noodrem. Je lost er nl. niets mee op, je bent alleen maar oneerlijk naar het paard toe met zo'n dwangmiddel. Leer gewoon goed rijden, los het daadwerkelijke probleem op (dat ze zo graag naar die merrie toe wil).![]()
Want het blijft niet met 1x rijden en 1x als rem gebruiken. Je lost het probleem niet op!
IMJ schreef:Als je persé een hulpteugeltje wil gebruiken is inderdaad de Thiedemann best een goed alternatief voor de slofteugel. Dan heb je niet 2 teugels in elke hand en je kan hem niet te strak trekken.
Even een linkje gezocht:
http://www.wilderingzadels.nl/view_product.php?product=THIML88581

VivaLaVida schreef:IMJ schreef:Als je persé een hulpteugeltje wil gebruiken is inderdaad de Thiedemann best een goed alternatief voor de slofteugel. Dan heb je niet 2 teugels in elke hand en je kan hem niet te strak trekken.
Even een linkje gezocht:
http://www.wilderingzadels.nl/view_product.php?product=THIML88581
Ik vind een slof vriendelijker
Met thiedemann kan je een paard niet zomaar loslaten, dat zit vast aan je teugels.
Een slof kun je zo losser laten en een sec later oppakken......
).