Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Amvbeek schreef:Dan nodig ik je bij deze uit om me te laten zien hoe ik haar met mijn houding vooruit krijg. sorry dat ik wat sceptisch ben, maar ik heb haar natuurlijk niet uit de wei getrokken en ben er zo opgestapt. daarvoor heb ik haar een half jaartje aan de longe getraint en met veel pijn en moeite haar ook aan de longe leren galloperen, maar dat is vrij lastig als ze nergens van onder de indruk is. Ze luisterd aan de longe naar mijn stemhulpen ze gaat netjes in draf en galop als ik het vraag alleen niet met voorwaartse drang. Dat is dus juist het moeilijke niet zozeer dat ze niet voorwaarts is maar dat je dus niet echt de middelen hebt om haar consequent door te laten lopen.
Amvbeek schreef:Ze luisterd aan de longe naar mijn stemhulpen ze gaat netjes in draf en galop als ik het vraag alleen niet met voorwaartse drang. Dat is dus juist het moeilijke niet zozeer dat ze niet voorwaarts is maar dat je dus niet echt de middelen hebt om haar consequent door te laten lopen.
_bambi schreef:Ik ben het met Linda1989 eens.
3 jaar is ook nog wel erg jong hoor. Je kunt niet verwachten dat ze al veel kan en durft. Misschien is het ook wel een vorm van angst?
Niet met sporen gaan rijden hoor! Echt absoluut niet.. Rustig aan allemaal. Het komt heus wel goed. Hoe natuurlijker je je paard benaderd hoe beter. Ze moet het wel allemaal blijven vertrouwen en oke vinden..
Xx
Johanna59 schreef:Amvbeek schreef:Dan nodig ik je bij deze uit om me te laten zien hoe ik haar met mijn houding vooruit krijg. sorry dat ik wat sceptisch ben, maar ik heb haar natuurlijk niet uit de wei getrokken en ben er zo opgestapt. daarvoor heb ik haar een half jaartje aan de longe getraint en met veel pijn en moeite haar ook aan de longe leren galloperen, maar dat is vrij lastig als ze nergens van onder de indruk is. Ze luisterd aan de longe naar mijn stemhulpen ze gaat netjes in draf en galop als ik het vraag alleen niet met voorwaartse drang. Dat is dus juist het moeilijke niet zozeer dat ze niet voorwaarts is maar dat je dus niet echt de middelen hebt om haar consequent door te laten lopen.
Daar heb je nu een zweep voor nodig. Met een lange slag, zodat je haar raken kan!!
En je moet het niet vragen aan een paard, maar zeggen. Ze luistert dus van geen meter!
Johanna59 schreef:Marieke 1983: Volgens mij heb ik het over raken????
En niet over meppen???
En rechtrichten vanaf de rond, met alle oefeningen die je er bij beschrijft?
Ik kan het niet helemaal volgen.
Rechtrichten doe je als je er op zit. En daar blijf je altijd, zo lang je met je paard rijdt, mee bezig. Jaar in, jaar uit.
Er zijn hele goede boeken over longeren. Misschien een tip? Voordat je al te fel reageert, ik bedoel dit informatief opbouwend, niet degenererend.
Johanna59 schreef:Marieke 1983: Volgens mij heb ik het over raken????
En niet over meppen???
En rechtrichten vanaf de rond, met alle oefeningen die je er bij beschrijft?
Ik kan het niet helemaal volgen.
Rechtrichten doe je als je er op zit. En daar blijf je altijd, zo lang je met je paard rijdt, mee bezig. Jaar in, jaar uit.
Er zijn hele goede boeken over longeren. Misschien een tip? Voordat je al te fel reageert, ik bedoel dit informatief opbouwend, niet degenererend.
Amvbeek schreef:En sporen en andere hulpteugels en materialen ben ik helemaal niet voor dus die komen echt niet aan mn paardjes wees maar niet bang!