2e keer rijden met m'n Harley :D (4 weken onder het zadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Re: 2e keer rijden met m'n Harley :D (4 weken onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 10:52

Vandaag ben ik zo er alleen op gestapt in de bak, dus het (eindelijk) gelukt :D

@Vilouma: Ik zit inmiddels al rechterop, zal morgen nieuwe foto's laten maken, kunnen jullie (hopelijk) het verschil zien :)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 09:57

En hierbij nieuwe foto's! (heb bodyprotector gewoon voor zekerheid om)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding (op deze hand wil ze graag beetje naar binnen vallen, vandaar dat stelling iets naar buitenkant is)
Afbeelding even halthouden om te wachten tot het hek open is.. en dan naar het land:

Afbeelding zit ik net iets naar voren
Afbeelding Belonen :)

Al beter? :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:06

ziet er goed uit :D
loopt al wat minder diep, maar ach je bent er nog maar net mee begonnen dus super hoe het er uit ziet :D

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:32

Ziet er zeker beter uit met de vorige keer, maar denk om je benen...Lijkt soms net of je ze naar voren steekt en dat maakt het niet makkelijker om overgangen terug te rijden.

Verder lekker zo doorgaan, ziet eruit als erg leuk paard!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:13

Ziet er goed uit hoor, ze loopt echt al fijn! Goeie concurrentie voor de onderlinge straks!

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:05

Leuk paard! Dat te diep en iets achter de teugel lopen herken ik wel. Mijn 4 jarige deed dat ook heel erg. Het enge is dat je moeilijk contact krijgt en dan ook het gevoel hebt dat je niets te vertellen hebt. Op de tweede serie foto's loopt ze al veel minder diep. Eigenlijk loopt ze daar precies goed. Voor de balans is het goed als je veel op de tweede hoefslag rijdt en probeerd daarin rechte lijnen te rijden. Richt je op een paaltje aan de overkant en probeer daar ook uit te komen. De hoofdhouding is daarbij niet belangrijk. Als dat goed gaat ga je ook op de tweede hoefslag overgangetjes stap/draf maken. Slingerlijntjes rijden op de ac-lijn werkt ook goed om balans te verbeteren. Wel heel klein houden anders werkt het averechts. Oja, nog een tip voor het halstertouw om haar nek; Maak de clip vast aan 1 van de kleine ringetjes van je zadel. Voordeel is dat het dan niet irritant tegen haar borst slingerd in draf en mocht je het ineens vast willen grijpen als ze opzij springt dan draaid het niet mee en heb je er dus meer steun aan.
Sukses!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:14

Ontzettend leuk paard, kan dan wel springpaard worden maar ik zou gezien zijn houding en gangen zeker dressuurwedstrijden gaan rijden, ik denk dat je daar nog wel eens hoog kunt gaan scoren,veel succes.

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:25

Hee meid...Wat een leuk paard joh! Ga je die in de dress. starten? Zal zeker niet misstaan!

Nou ja over je houding is genoeg gezegd, maar ik vind het helemaal niet storend bij zo'n jong ding...

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 15:19

Bedankt weer voor alle leuke reacties!
@Mvkj: dressuur en springen is de bedoeling Probeer in oktober een onderlinge dressuurwedstrijd met haar mee te doen
@Barb12: Zal eens je oefeningen proberen! :)

PaardJetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:46

Mooi paardje, ziet er netjes uit hoor. Jullie allebei :)
Bij de eerste foto kun je nog wel wat rechter zitten, rug recht xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:03

Zit echt verschil in hoor!
Blijf op je houding letten, ga lekker door zo! Leuke combinatie :)

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:05

wat een prachtgangen heeft dit paard! in de toekomst moet je er misschien wel op gaan letten dat het voorbeen niet TE mooi wordt (oftwijl het achterbeen mooi gelijk blijft aan het voorbeen)
maar voor nu? heeel erg van genieten en trots op zijn!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 21:57

m_ss schreef:
wat een prachtgangen heeft dit paard! in de toekomst moet je er misschien wel op gaan letten dat het voorbeen niet TE mooi wordt (oftwijl het achterbeen mooi gelijk blijft aan het voorbeen)
maar voor nu? heeel erg van genieten en trots op zijn!

Daar heb je een punt, dat is inderdaad nu soms al 's oppassen.. Maar bedankt voor je compliment.

Heb vanavond heerlijk met haar gereden en wat min-sprongetjes gemaakt, zie filmpje:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:43

Zit nu je filmpje te kijken en er twee dingen die misschien beter kunnen, het losrijden in draf mag wat aktiever want ze sloft er bijna over en met springen kun je het haar meer zelf uit laten zoeken, je houd haar teveel in de "krul" terwijl het voor een jong paard juist erg fijn is om te kunnen kijken wat er aankomt, ook meegeven boven de sprong doe je niet en dan gaat ze fouten maken, wel weer genoeg om aan te werken,succes.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:47

Netjes hoor! Zeer goed voor een paard dat zo kort nog maar onder het zadel is.

@ Bigone: Een paard dat zo kort onder het zadel is het zelf uit laten zoeken?? Vreemd.. Lijkt me niet echt fijn voor het zelf vertrouwen. Draf is misschien niet snel, maar wel actief genoeg lijkt mij. Daarbij, zolas eerder gezegt, het paard is nog maar net onder het zadel. Dus tsja, alles kan niet tegelijk. Misschien heb je het stukje niet gelezen over hoe lang het paard onder het zadel is?

Ik vind het er heel goed, en zeker vriendelijk uit zien.

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:57

Ik vind het zeker een leuk paard Marije!
Ik ben het helemaal met Vulina eens, het ziet er allemaal zeer goed uit, ook al heel beheerst. Wel zou ik iets meer voorwaarts rijden. Verder vind ik het heel knap dat je nu al wat hindernisjes meeneemt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:30

Het is ook altijd hetzelfde, ik heb al in een vorig berichtje gezegd n.a.v de foto's dat ik het een ontzettend leuk paard en fijne ruiter vind en dan zie ik het filmpje en reageer op wat ik zie(een jong paard wat al heel veel aanbied en waar je dus ook te snel,te veel kunt vragen) en ja hoor, het woord geweldig staat er niet in dus is het negatief, nee dus, je kunt het ook als positieve kritiek en de mening van een andere ruiter zien die het op een andere manier aanpakt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:04

Hoezo is het dan altijd hetzelfde?
Ik geef aan wat ik er van vind. Meer niet hoor! Ik vind het er leuk uit zien, dat is mij mening. Daar hoef jij je niet aangevallen door te voelen.

supersnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:43

Hallo,

Wat een leuk filmpje van je BB parcours. Niet te geloven dat ze nog maar zo kort onder het zadel is, goed werk meid!

Als ik je een tip mag geven: lekker voorwaarts rijden, de galop is heel mooi maar er is nog wat twijfel soms voor de sprong. Laat haar maar een lekker op haar eigen benen lopen zonder " te" veel aanleuning. Vanuit daar oppakken en met een licht contact schakelen in de draf en galop. ze zal je hand dan vanzelf weer gaan opzoeken. En je been er goed bijhouden bij een "eng" uitziende hindernis :D

Mooi setje zijn jullie, veel plezier en geluk!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 08:31

Bedankt weer voor alle reacties en complimenten :D
@Supersnuitje: Ik zal haar inderdaad proberen wat voorwaartser te rijden in galop. Over haar houding: ze loopt bijna automatisch in de houding en wanneer ik haar meer lengte geef, ging ze tot nu toe alleen maar dieper lopen (en voor m'n gevoel over de kop). Vandaar dat ik haar nog iets erbij houdt, zodat ze niet over de hindernissen heen kukelt. Maar ik ga het de volgende keer proberen om wat meer ruimte op de sprong te geven, dan 's zien wat er gebeurt :)
Schakelen was ik al mee bezig (zie op ongeveer 3:40). Probeer vooral in draf verschil te rijden, door oa. heel verzameld te draven, dit vindt ze nog wel heel lastig (logisch ook..), maar we trainen mooi wat door :D

A.s dinsdag komt de osteopaat langs voor een check, daarna heeft ze weekje vakantie (anders gaat het al zo hard..) en heb eind september onderlinge dressuurwedstrijd met haar opgegeven in de B :D