Vince (v. Kantje's) @ work in de les!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: Vince (v. Kantje's) @ work in de les!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 17:11

Klopt, ondanks dat ik geen wedstrijden ga rijden vind ik het wel belangrijk dat mijn houding klopt en m'n pony lekker loopt :)

Op dat punt van de training liep die goed voorwaarts, qua stelling ook goed maar om hm los te werken mag hij er net wat meer doorheen. Loopt wat makkelijk door m'n binnenbeen dus vandaar ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:20

Doorheen als in ronder of als in stelling?

Kleine stukjes extra inbuigen is natuurlijk geen probleem maar vergeet niet 'recht' te rijden. De achterhand achter de voorhand aan, hoofd er recht voor.
Je kunt hem wel extra inbuigen omdat hij door je binnenbeen valt maar dat lost niets op. Waarschijnlijk gooit hij zn achterhand dan naar buiten (of binnen)...

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 17:27

Als in ronder, dus losser door z'n hele lichaam, om mijn been heen buigen zegmaar. Kan de juiste woorden niet vinden :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:50

Wat een leukerd is Vince zeg! Jullie passen goed bij elkaar, ook qua maat :)
Ik zie toch wel grote verbetering in vergelijking met een tijd geleden hoor, natuurlijk is het nog niet allemaal perfect maar jullie gaan zeker de goede kant op! Actief voor het been zijn is heel belangrijk, maar kost ook (veel) tijd en moeite om dat voor elkaar te krijgen als dat is weggezakt, maar als ik jullie zo bezig zie zal dat vast wel steeds beter gaan! :)

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:17

Leuk beestje zeg!
Ik zou juist op zijn moeilijke kan geen extra stelling vragen, zo loop je ook weer de kans dat hij rechts niet meer aanneemt en over de buitenschouder valt.
Succes verder.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:00

frieske schreef:
Leuk beestje zeg!
Ik zou juist op zijn moeilijke kan geen extra stelling vragen, zo loop je ook weer de kans dat hij rechts niet meer aanneemt en over de buitenschouder valt.
Succes verder.

Dat bedoel ik dus ook :j
Pony gaat er onderuit proberen te komen door zn kont of schouder eruit te gooien.
Je kunt wel wat ronder rijden om hem losser te maken, maar doe dit dan vooral recht. En als je eens extra in wilt buigen, doe dit dan hele kleine stukjes.
En continue lekker voorwaarts rijden, de motor aanzetten, dan wordt de voorkant vanzelf losser.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:55

Leuk paardje & je houding is aardig netjes.

Verder geen commentaar.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:13

Lisa_Phantom schreef:
Mooie pony om te zien zeg :)
foto 7 is trouwens geen galop, hij stapt daar toch echt! :+

er staat toch ook stap? :P
leuke foto's eline !

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 20:24

Heb het veranderd ;)

Vanochtend er vanaf gelanceerd na wat flinke bokken, maar 't was het waard, want daarna liep die als een engeltje :) Ben blij dat ik er daarna weer op durfde, de vorige keer dat ik gevallen ben (van een andere pony) durfde ik heel lang niet meer te rijden. Jammer dat er vandaag geen foto's zijn gemaakt haha! :=