Mizjana arabische volbloed @ work ( vooruitgang!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bentofan

Re: Mizjana arabische volbloed @ work ( vooruitgang!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:47

Zeker vooruitgang. Maar ik zou proberen iets meer ontspannen op je billen te gaan zitten.

Ik vind ook de pony wat kort in de nek, ik denk dat je haar wat meer teugellengte mag geven haar dan wat lager/langer instellen zodat ze haar ruggetje meer kan gaan gebruiken.

Succes verder ;)

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:37

Als eerste.. ik vind het een leuk paardje..

Omdat het HAW is een tip:
Miss. beugels langer.. en wat meer op je zit letten..
Teugels mogen ook wel wat langer.. waardoor je miss.ook wat zachter in de hand word

succes en hoop dat je nog een topic opent na nog meer verbetering

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:15

Ik vind het een erg goed idee van je dat je paard een maand op training is geweest, een nog beter idee zou ik vinden als je zelf een maand op training gaat. Je belemmerd je paardje behoorlijk met je gespannen houding.
De laatst foto toont misschien geen perfect dressuur plaatje, maar wel een ontspannen paard en ruiter!!
En als je niet goed kan zitten op je springzadel moet je er een ander zadel op leggen. Verder sluit ik me aan bij de opmerkingen over je neusriem.
Je bent goed op weg, maar door aan jezelf te werken ipv aan je paardje ga je nog beter :)
Succes!!

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:49

Waarom als je paard nog zoo in training is.. doe je geen cap op?? veiligheid?!?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:38

Verder geen op of aanmerkingen, ik denk dat alles wel gezegt is.
En ik sluit mij daar ook wel bij aan.

Het enigste wat ik wel graag kwijt wil:
Dit is ook wel een pony met een bepaalde bouw wat makkelijker loopt met een weggedrukte rug.
Zo is ze ook een beetje gebouwd.

Dat er veel tijd in gaat zitten is dus ook helemaal niet erg.
Neem die tijd, want een pony die zo gebouwd is kan je niet in een keer anders krijgen.
Dat kost tijd.
En als je te snel gaat veroorzaak je spierpijnen.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 01:19

Ik zie nog steeds een paard met een weg gedrukte rug en in spanning.

Ga op zoek naar een goede instructrice/instructeur die je op een hele andere manier laat rijden, want je blijft in een cirkeltje, waar je zo niet uit komt. Je paard zou meer lengte in zijn hals moeten krijgen en meer over zijn rug moeten.

dat lukt, als jij meer kan ontspannen en dat lijkt, als ik de foto's bekijk, moeilijk. logisch als je het zelf ook even niet meer ziet zitten. misschien een paar keer op een ander paard proberen, waardoor je voelt hoe het hoort te voelen en dan weer op je eigen paard door gaan?
heel veel succes, het lijkt me een heerlijk paard en ja, met ieder paard moet je een manier vinden om goed te kunnen samenwerken. lukt dat niet op manier 1, dan misschien op manier 2, 3 of 4. dat leer je door het te proberen!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 01:48

CARAAA__ schreef:
ja weet ik , maar ik kan niet lang zitten op mijn springzadel dan zit ik onstabiel ..
en zoals ik zeg, er is nog werk aan maar ben al blij met dit resultaat :)

Misschien moet je dan eerst aan je balans gaan werken?

Maar alsjeblieft, gooi alsjeblieft die teugels LOS! Laat je paard op haar eigen benen leren lopen, weg van de hoefslag. Dan weer contact maken, en alleen contact, non stop contact. Dan pas kan zij leren ontspannen van voren en zélf naar beneden gaan, ipv haar van voor naar achteren te rijden en haar daarbij in de krul te trekken.. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn met Arabieren (heb er zelf ook één, ook met dezelfde bouw en die nam vroeger ook snel die houding aan maar dat heb ik er ook helemaal uit, elke week les a la AdB methode; contact maken, rechtrichten, van achteren naar voren rijden en dan komt de aanleuning vanzelf), maar doe hier alsjeblieft wat aan zodat jullie er allebei beter van worden en zij lekkerder in haar lichaam gaat zitten! Spanning eruit rijden, die rug moet los komen en voorkom dat ze zich zo opkropt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:37

DAg meis!
Wat dapper dat je het weer probeert!
ER is een duidelijke vooruitgang te zien in je foto`s! De laatste foto die je geplaatst hebt is wel de beste van de mindergoede reeks. Helaas werken je oude foto`s niet meer waardoor de mensen die hier reageren niet kunnen zien hoe het er eerst uit zag. Je ziet dat ze haar achterbenen al veel meer gebruikt ;) Op eerdere foto`s was echt duidelijk te zien dat haar achterbenen een totaal andere tact had dan haar voorbenen. Wat dat betreft, is ze zeker vooruit gegaan!
Met het commentaar wat gegeven wordt ben ik het eens.
Probeer eerst zelf ontspannen te gaan zitten, beugels minstens 3 gaten langer, houdt de teugels minder stijf vast, en wissel niet te veel met je tuig. Neem tuig wat je pony goed ligt en waar jij lekker ontspannen op kan zitten m.n. het zadel. VErdiep je in je materiaal die je gebruikt. Veel dingen zullen mooi lijken maar zijn niet gemaakt voor het mooie. Blijf recht op zitten! Dat kan je, want dat heb ik eerder op je foto`s gezien. Je hangt in de wendingen naar binnen en je zit te veel voorover.
Probeer het halsje van je pony meer uit te schuiven. DIt doe je door je handen te openen en hem van uit je ellebogen met je handen naar beneden te willen "duwen".
Ik je al eens eerder het "stokjes' verhaal verteld :o pas dit toe!

Ik zal je nog even PB sturen.

Wees niet onzeker! Je hebt een prachtig paardje onder je billen! Weest trots! En laat dat in je houding zien want dat mag :))

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:01

Je paardje verkort in de hals en drukt zich omhoog in plaats van omlaag naar jou hand toe te strekken. Als jij je teugels lang maakt, gaat ze dan omhoog of omlaag? Als ze echt niet richting de grond wil zakken met haar hals, is het misschien een idee om haar rug en haar zadel na te laten kijken.
Ze heeft haar bouw niet echt mee, dus zul je er zelf veel geduld voor moeten hebben om haar correct te laten lopen. Vanuit een lage houding langzaam oprichten is hier de beste oplossing denk ik.
veel succes!

Sorola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:25

Erg leuk paard! En goed van je dat je haar naar training hebt gebracht. Ik zou alleen totaal niet blij zijn met dit resultaat :n
Ik ga totaal mee met het bovenstaande commentaar. Ook lijkt het alsof het tuig goed moet maken wat het paard niet doet: ik zie een en ander 'onnodig' tuig hangen: martingaal(al heb je daar misschien een goede reden voor), mexicaanse neusriem en het springzadel lijkt erg op haar schouders te drukken.
Ik denk dat je er goed aan zou doen om je paardje eens na te laten kijken door een goede fsyiotherapeute, en van daaruit je paardje weer op te pakken door haar eerst mooi over de rug te leren lopen. Ze drukt haar rug namelijk erg weg en ze heeft een valse knik in haar nek.
Goed van je dat je de stap hebt genomen en ik denk dat je op de goede weg bent, ik zou alleen ergens anders zijn begonnen. Eerst een los paard, daarna lekker doortrainen.
Heel veel succes!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:33

ik ben heel benieuwd hoe dit paard aan de longe loopt als je haar lang en laag instelt?
Bij mijn paard heeft dat heel goed geholpen, longeer je haar weleens?
De 'voor' foto is inderdaad beter dan deze foto's, omdat hier nu veel spanning in te zien is.

Jammer dat je verder geen info geeft over leeftijd, niveau, hoe lang onder zadel enz want daar ben ik wel benieuwd naar! (en is bij mijn weten ook verplicht bij HAW?)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:01

Eh, ik vind de laatse foto een fijner beeld geven dan alles daarvoor. Ze loopt daar dan wel niet over haar rug, maar het oogt een stuk ontspannender dan de foto's van nu. Verder sluit ik me aan bij de rest :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:53

Ik ga eigenlijk een beetje mee met de rest.
Het ziet er niet erg ontspannen uit en je beugels moeten echt langer, denk dat je houding dan ook een stuk beter word :).
En je bent nogal streng met je binnenhand.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:49

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.