Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Polaris schreef:Apart paard!
Het is hier al eerder gezegd, maar dé tip tegen de open mond is gewoon de stangteugel losser te laten.
Paard doet zijn mond open omdat het hem gewoon pijn doet als je je stang er zo strak aanhebt.
Misschien is het makkelijker als je teugels met antislipblokjes aan je stang doet?
Dan heb je beter door wanneer je je teugels korter pakt.
Polaris schreef:Heb je wel eens geprobeerd de kinketting iets strakker te doen, zodat de stang niet zo ver door kan slaan?
Ik heb inderdaad je vorige reacties wel gelezen, maar ik heb gewoon de overtuiging dat paarden hun mond open doen,
doordat ze de druk op het bit willen ontzien.
Dit doet hij dus ook met trens, als je daarmee teveel met de hand rijd.
Maar goed, als jij zegt dat je dat niet doet, zal ik je moeten geloven.
Ik hoop in ieder geval dat je daar nog eens bewust over nadenkt, of er niet toch een kern van waarheid in zit.

BBMarin schreef:wat een bijzonder aparte verschijning zeg!! Heel mooi! Zeker in combi met je jasje!
Je houding zou idd wat trotser mogen, je heb een prachtpaard onder je kont, ga er ook zo opzitten
verder kan ik niet zien of je bij je kinketting een rubbertje/leertje/gel-ding eronder heb (kinkettingbeschermer)
maar wellicht wil dit iets helpen bij het sperren van de mond.
succes in het ZZL!
jaggie schreef:Wat een prachtige passende combinatie zijn jullie, jasje heb je echt uitstekend gekozen. Rijden ziet er keurig uit, gefeliciteerd met je punten. Ik zou proberen om het neusje er nog een fractie meer uit te rijden.
Overigens zie ik dat BBmarin het over de kinkettingbeschermer heeft: deze is volgens het regelement inmiddels (vanaf 1 augustus 2010) verplicht om te gebruiken.