Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ik blijf er op letten. Qua recht zitten en ontspannen zitten heb ik weinig tot geen moeite als ik aan een los teugeltje bezig ben. Geen contact met de paardenmond = een rechte, ontspannen ruiter... zodra ik contact zoek, leun ik weer naar voor en verkramp ik in mijn schouders. Cassi op haar beurt helpt ook niet door steeds naar voor te duiken en de teugels uit mijn handen te trekken
ik kan gas geven en remmen (eigenlijk vooral op stemhulp), maar geen richting bepalen, wel als ik de teugels los vast heb en tegen haar hals hou. Hoe zou ik precies moeten sturen met enkel zit? Moet dit lukken met enkel gewichtshulpen?
morgen nog eens proberen.
Misschien toch overstappen naar western?
)

I'm working on it! Citaat:Hoe zou ik precies moeten sturen met enkel zit? Moet dit lukken met enkel gewichtshulpen?

western? hier zitten geen koeien joch!
dan krijg je ook heel wat leuke comentaar achter je hoofd *zucht*
heb ik ook de ambitie niet voor. Ik wil gewoon niet dat mijn paard zichzelf stuk loopt omdat ik er niks van bak. Dus ik hoop dat de instructie ginder goed meevalt, en anders heb ik nog hoop op de afhuurbare binnenpiste op wandelafstand.
Dan schiet het ook niet op natuurlijk.
en eigenlijk hingen ze het grootste gedeelte gewoon los (Cassi zocht wel telkens zelf contact, dus liep de helft van de tijd te stofzuigen) Het ging boven verwachting erg goed! Dusja, 't peerd kent het wel, nu de ruiter nog 
Er was nog een andere ruiter in de piste die eerst duidelijk niet snapte wat ik nu weer aan het uitspoken was, maar na een half uurtje begon hij mee te doen
Hij zag er precies wel de fun van in! Ashkerlon schreef:Ik heb vanavond de tip uitgeprobeerd om te sturen via de navel! Er stond nog een springparcours in de piste, maar zonder de balken, dus enkel de staanders. Ik heb er heel de tijd tussendoor gestuurd, bochtje links, cirkeltje rechts. Zo goed als enkel in stap. De teugels heb ik enkel vast genomen tussen duim en wijsvinger, dus ik kon geen kracht zettenen eigenlijk hingen ze het grootste gedeelte gewoon los (Cassi zocht wel telkens zelf contact, dus liep de helft van de tijd te stofzuigen) Het ging boven verwachting erg goed! Dusja, 't peerd kent het wel, nu de ruiter nog
Dat slalomwerk werkt trouwens behoorlijk aanstekelijkEr was nog een andere ruiter in de piste die eerst duidelijk niet snapte wat ik nu weer aan het uitspoken was, maar na een half uurtje begon hij mee te doen
Hij zag er precies wel de fun van in!
Succes!