Dressuurgek schreef:HippoLogic schreef:IK heb nog wel een tip met betrekking tot het advies om nooit je oefeningen op dezelfde plek te doen. Dat geldt alleen voor als je paard die oefening al kan! Bij het aanleren van de oefening kun je juist het anitciperen van het paard gebruiken om zo snel mogelijk tot een goed resultaat te komen. Kan hij op die plek wijken, dan ga je het op de volgende plek in de bak oefenen en als hij het op die plek kan, ga je eens testen of hij de hulpen begrijpt en het op andere plekken oefenen.
Daar kan ik zeker inkomen, echter in dit geval begrijp ik uit het verhaal dat het paard het begrip wijken al kent, daarom het advies om het ook eens op een andere plek te proberenAls het een vraag was om het aan te leren dan waren de antwoorden in het topic totaal anders geweest...
Ik had dit gelezen in de OP:
Citaat:esthertjeeej schreef:Ik heb een probleem met wijken. Mijn paard is eerst alleen maar spring gericht gereden. Nu ben ik aan het dressuuren en ze doet het super goed en nu zijn we aan het oefenen voor het L. Hier zit ook wijken bij, wat ze nog nooit heeft gedaan
Als het een vraag was om het aan te leren dan waren de antwoorden in het topic totaal anders geweest...