schoentje schreef:Sommige paarden kunnen nu eenmaal helemaal veranderen als ze een hindernis zien of een parcours springen. Dat valt nou eenmaal niet altijd rijtechnisch op te lossen.
Gezien te woordgebruik verwacht ik dat je in België woont, daar mag je dacht ik bijna alles inhangen. Probeer dus, het liefst onder begeleiding, verschillende bitten, totdat je iets hebt waar jij en je paard je het prettigst bij voelen.
Een scherper bit hoeft niet altijd slechter te zijn. Beter met een wat scherper bit met een lichte hand kunnen rijden, dan altijd volop moeten trekken en dan nog niet doorkomen.
ik woon inderdaad in Belgie , goed geraden
we mogen hier inderdaad zo goed als bijna met elk bit rijden ( waar ik overigens zelf geen voorstander van ben maar goed)
ik ga zo meteen even op onze lrv training met pessoa met 1ring proberen, zien wat dat geeft!
ik ben blij dat er nog iemand zo over ee scherper bit denkt, zolang je zacht rijd en enkel wanneer nodig je paard er even opwijst kan dit zoals je zelf zegt inderdaad veel beter zijn dan een zachter bit!