Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
melizz13 schreef:mijn paard doet het ook, niet zo erg als die van jou want hij is uiteindelijk na hard trekken wel te stoppen
maar die van mij doet het omdat hij het zo leuk vind om buiten te rijden
maar hij kan niet langzaam galloperen, ook niet in de bak
nanoeh schreef:bitloos en mijn paard gaan niet samen...
ik heb het wel is geprobeert maar voor ons beide niet echt fijn..
mijn paard gaat ieder jaar naar dezelfde tandarts en toevallig was er 3 weken geleden een andere tandarts bij mij op stal en heb toen gevraagt of hij er nog wat aan zag maar er was niks aa nhet handje !..
me paard doet het echt puur om me in de maling te nemen..
funnyhorses schreef:nanoeh schreef:bitloos en mijn paard gaan niet samen...
ik heb het wel is geprobeert maar voor ons beide niet echt fijn..
mijn paard gaat ieder jaar naar dezelfde tandarts en toevallig was er 3 weken geleden een andere tandarts bij mij op stal en heb toen gevraagt of hij er nog wat aan zag maar er was niks aa nhet handje !..
me paard doet het echt puur om me in de maling te nemen..
Nee geen enkel paard doet iets om je in de maling te nemen!![]()
Het zijn geen mensen he?!
Er is vast een oorzaak waarom hij zo buiten doet!
nanoeh schreef:maar waarom is hij in stap en draf dan een super super relaxed braaf paard en zodra we in galop gaan niet ?
superwoman schreef:nanoeh schreef:maar waarom is hij in stap en draf dan een super super relaxed braaf paard en zodra we in galop gaan niet ?
juist dáárom zou ik niet te makkelijk je paard de schuld geven.
Hij zou dan ook in de andere gangen "vervelend" moeten zijn.
Kan zelf iets kleins zijn waardoor je paard zo reageerd, maar ook iets groots.
Spanning van de ruiter (onbewust en onbedoeld kunnen ook veel vervelende reacties teweeg brengen)
Echter kan het ook aan je zadel liggen. Poosje geleden ook een topic, waarbij het paard altijd braaf was en sinds "de laatste tijd" haar er alleen in galop vanaf bokte. Ts was overtuigd dat het zadel goed was en lag, maar bleek achteraf van niet en het probleem was direct opgelost.
funnyhorses schreef:ja ik ben daarom helemaal omgetuned naar bitloos en boomloos.
Dat was voor mijn pony dé oplossing!
nanoeh schreef:ik heb sinds mei een opmaat gemaakt zadel, past perfect en heb 3 verschillende zadelmakers laten kijken ( 3 zeggen meer dan 1) en ze zeggen alle 3 dat hij super ligt.

: wil je hard? Prima, dan gaan we hard totdat jij niet meer hard wil en nog net even wat langer!
. van de meeste hier !
. nanoeh schreef:melizz13 schreef:mijn paard doet het ook, niet zo erg als die van jou want hij is uiteindelijk na hard trekken wel te stoppen
maar die van mij doet het omdat hij het zo leuk vind om buiten te rijden
maar hij kan niet langzaam galloperen, ook niet in de bak
hmm dat is vervelend.. mischien moet je in de bak ook is oefenen met rustiger aan galoperen enz. ?.
mijn paard kan hartstikke goed normaal galoperen, verzamelde galop enz. dus dan is het vor hem geen excuus om buiten te scheuren..