Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maakt dat nou uit.. Ik zou me eerder druk kunnen maken over hele andere dingen die met paarden gebeuren. 
.
).
.
)Geryon schreef:Vroeger deed ik ook erg rare sprongen als de paarden voor een weekje thuis stonden. Wij hadden nog geen springmateriaal en het was zo leuk om eindelijk een keer zelf te springen (op de manege mag het niet) dat we allerlei sprongen gingen bedenken, waar gevaarlijke tussenzaten. Maar daar waren we ons helemaal niet van bewust. Wat als ze willen weigeren of vallen terwijl daar een hark ligt (jaa die gebruikten we ook...). Nu weet ik natuurlijk wel beter en rijd thuis ook veel serieuser als ik spring. Grondbalk, gewoon springmateriaal en niet zo hoog als we maar kunnen. Ik erger me er niet echt aan maar het is gewoon jammer van die topics..
en dat soort dingen.. (hee dat rijmt!) Toen reed ik ook niet wedstrijdgericht maar gewoon voor de lol..
.Geryon schreef:Dat was niet met de ponys die ik nu heb, maar met een schetlander en een a pony. Zo een 6 jaar geleden geloof ik, dus ik denk dat ik 9 was ofzoiets.. Ikw eet het, echt heel erg! Maar we dachten alleen maar aan: SPRINGENen dat soort dingen.. (hee dat rijmt!) Toen reed ik ook niet wedstrijdgericht maar gewoon voor de lol..
mimeslosydy schreef:Geryon schreef:Dat was niet met de ponys die ik nu heb, maar met een schetlander en een a pony. Zo een 6 jaar geleden geloof ik, dus ik denk dat ik 9 was ofzoiets.. Ikw eet het, echt heel erg! Maar we dachten alleen maar aan: SPRINGENen dat soort dingen.. (hee dat rijmt!) Toen reed ik ook niet wedstrijdgericht maar gewoon voor de lol..
maar dan snap je toch wel dat een hark echt niet kan??
Bobbiaan schreef:Mijn vader heeft een boeren bedrijf, en we hebben de stallen aan huis. Ik rijdt al van jongs af aan (ben begonnen op de shetties die we hebben), en ik deed ook echt hele rare dingen vroeger! Als ik daar nu op terug kijk zou ik dat ook nooit meer doen. Ik zou me er niet teveel aan storen.... ik neem aan dat je vroeger ook wel gekke dingen hebt gedaan? Springen is idd een een techniek die je moet beheersen, maar kleine meisjes/jongens leren toch op een speelse (en misschien niet altijd op een verantwoorde manier...omdat ze zich dit zelf aandoen!). Ik bedoel dit niet verkeerd hoor...gegrijp me goed...

mimeslosydy schreef:Geryon schreef:Dat was niet met de ponys die ik nu heb, maar met een schetlander en een a pony. Zo een 6 jaar geleden geloof ik, dus ik denk dat ik 9 was ofzoiets.. Ikw eet het, echt heel erg! Maar we dachten alleen maar aan: SPRINGENen dat soort dingen.. (hee dat rijmt!) Toen reed ik ook niet wedstrijdgericht maar gewoon voor de lol..
maar dan snap je toch wel dat een hark echt niet kan??
Dat is misschien al meer dan 10 jaar geleden, aan jouw commentaar heeft niemand wat.
Ook is het vertrouwen sinds ik met de springlessen gestopt ben veel beter geworden. En ik ben dol op hoge hindernissen, maar ook omdat mijn pony dit leuk vind. Hij gaat dan idd volgas erop af, met zijn oortjes naar vorenook bij een kleine hindernis maar iets minder enthousiast, maar ponylief is nog zodanig te berijden dat ik nog eventueel voor het niet uitkomen de galoppassen kleiner/groter kan maken. pony is rond de 1,45m en ik ga vrijwel nooit hoger dan 1.20m/1.30m
,maar door al dat soort"gekke" dingen, leren die meiden wel rijden! Ik zit er niet mee, ze leren vanzelf wel hoever ze kunnen gaan. Iedereen maakt fouten, ook de mensen met jarenlange instructie. En van fouten leer je.
Maar ik heb hierdoor wel een stevige zit gekregen. En tja als ik dan een pennymeisje ben, prima, maar ik heb iig wel lol met mijn knol

Dat is misschien al meer dan 10 jaar geleden, aan jouw commentaar heeft niemand wat.[/quote]

)
Joolien schreef:@ Gini, natuurlijk mag paardrijden leuk zijn en plezierig. Maar tot een bepaalde hoogte. Wat ik al zei, tot wanneer blijft het ook leuk voor de pony/paard.
En toch zie ik de meeste paarden echt opknappen als er iets anders meegedaan wordt, dan serieus rijden. Ik heb mensen gesproken die ervan overtuigd waren dat galoperen tijdens een buitenrit levensgevaarlijk is, dat konden ze volgens hen ook in het land. Nouja prima, maar ik cross wel vol overgave met lol over het strand, en mijn pony gaat vrolijk mee, want die moet en zal voorop blijven lopen. Mijn ervaring met paarden heeft me geleerd dat je een paard dat iets echt niet leuk vind, het ook niet kan laten doen. Mijn pony heeft niks met dressuur, gaat ook vol overgave het gevecht met me aan, maar zodra ik met een losteugeltje rondhobbel, doet hij netjes alle oefeningen, zelfs de galopswissels!, hebben we er allebei lol in, en waarom zou het anders moeten? Je rijdt toch paard omdat je het leuk vind? Niet omdat alles via het boekje moet, met contact, sporen, zweep en het liefst ook nog een scherpbit erin? OMDAT je dan volgens de meeste meer controlle hebt? Ik denk niet dat je dan meer over je paard te vertellen hebt, en of het veilig is?