Velamye (v. Paddox) @ training voor 1e wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Velamye (v. Paddox) @ training voor 1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:49

Als ik dit zo zie snap ik werkelijk je openingspost niet :D Waar is dat vlugge paard dat onder je uit loopt? Ik zie een paard met kleine stijve pasjes, korte vlugge pasjes ook nog eens.
De aanleuning vind ik op zich niet eens zo slecht. Oké het is niet constant en ze gooit wat met haar hoofd, maar volgens mij weet je qua handen dat je wat streng bent en daar zul je in het vervolg dan ook beter op letten.

Ik vraag me bij dit soort topics altijd heel erg af wat de ruiter zélf van het beeld vind :) Naar mijn mening komt de openingspost namelijk niet overeen met wat ik zie. Wat zie jij als je naar het filmpje kijkt? En probeer dan niet te denken aan alle pijn en moeite die het je gekost heeft, het punt van waaruit jullie kwamen en alles eromheen, maar echt puur wat je op het filmpje ziet.

In de draf heb je de korte pasjes, maar de galop is goed. Ik zie wel dat je hier en daar ook probeert terug te rijden en terugwerkt. Als je goed naar het beenwerk kijkt zie je dat er af en toe een taktfout insluipt. Je paard maakt soms een 4-takt. Probeer die galop zo mooi ruim te houden als je nu hebt, zodra je draf beter wordt kun je meer aan de galop gaan sleutelen. Het is beter dat je paard nu in de galop mooi zijn achterhand gebruikt, daar heb je alleen maar profijt van in de draf.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:47

hallo dames!

Bedankt voor alle tips/commentaar. Ik ben vanmorgen gaan rijden, heb jullie tips eens uitgeprobeerd en wonder boven wonder (eigenlijk toch niet echt :P) liep Vela hier heerlijk mee weg. In het begin wel nog wat loperig, maar na wat tempo wisselingen netjes een gecontroleerde, maar actieve draf.
Ik zal volgende week nog eens een filmpje maken, om jullie te laten zien hoe we nu verder gegaan zijn.

Enne, ja, eigenwijs zijn zit in de mens he, en ik ben het nog een beetje extra ook! :=

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:25

Ik denk dat het verstandig, ook omdat je dit paard nog niet zo lang hebt, om min. 1x per week te lessen en alle puntjes hier genoemd snel onder de knie te krijgen. Laat je begeleiden door een goede instructeur die meer doet dan alleen zijn/haar uur volmaken en zoek het verder maar uit! Dit doet echt wonderen. Ik spreek uit eigen ervaring.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:22

Oke dat is mooi om te horen, daar ben ik blij om! :) Ben benieuwd naar je volgende filmpje :j