probeer je paard meer boven zijn benen te houden,been eraan rechtop zitten en mee met de beweging en hem niet weg te laten denderen,tempo mag mits in evenwicht en onder controle,het beeld zal dan heel anders worden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SheeNegro schreef:Maritje1991 schreef:en waarom zou je dat niet helpen?
ik denk dat je TEveel druk op de beugels zet! daardoor ga je juist wiebelen! heb je al eens licht gereden zonder beugels? dit doe je vanuit je knieen.. zo zou je ook moeten rijden met beugels..
verder vind ik het er erg onrustig uit zien, ik denk dat je eerst meer rust in jullie rijden moet brengen..
Als het me zou helpen, zou ik perfect moeten zitten, omdat het mij perfect lukt om door te zitten zonder stijgbeugels en jah hoor, ook licht te rijden zonder stijgbeugels. Ik denk het niet dat ik teveel druk zet, want ik zit eigenlijk te lang.
Heb je mijn filmpje van vorige winter al gezien?

mijn papa was nog speciaal met zijn grasmachien over de hoefslag gegaan zodat je de bordjes beter zag staan
Maritje1991 schreef:xx_Irisje schreef:Hier kaart je zelf je probleem aan, als je kan lichtrijden zonder beugels klem je met je knieeen en bovenbenen.
Stomste zit oefening die ook verzonnen is.
Rijden zonder beugels prima maar niet lichtrijden, je klemt dat met je benen terwijl het been gewoon ongedwongen moet afhangen. Je moet dus meer druk op je beugel krijgen en daar meer balans uit halen.
Daarnaast zou je hele been meer terug moeten komen te liggen, je hebt nu je been wat naar voren ten opzichte van je bovenlijf. Kan je voet in de beugel meer onder je lichaam houden dan komt je bovenlijf meer ook meer in balans, wat meer rechtop in plaats van naar achteren.
Denk maar aan een tuimelaar,je boven en onderlijf halen elkaar nu uit balans. Als je daarnaast ook nog je hand kan laten zakken zou je goed moeten zitten
Maar ja dat is alle simpel gezegd natuurlijk.
je moet juist geen druk op je beugels hebben, juist als jij je knieen aansluit aan je zadel heb je, je onderbenen stil er komt dan toch niet contstant druk op je voeten waardoor je gaat wiebelen.. en het is niet alleen 'klemmen' (liever niet klemmen) je moet mee veren en met druk op je beugels ga je stuiteren...want dat druk je jezelf omhoog...
het beste is zonder zadel rijden.. je merkt dan ook gelijk of je inknikt ja of nee.. als je dat dan doet schuif je van je paard af;)

SheeNegro schreef:Heb vandaag dus eventjes gereden en extra op mijn houding gelet.
- Handen laag
- niet te ver naar achterleunen
- bekken naar achter gekanteld
- benen naar achter
- hielen naar beneden
- en proberen niet te botsen
- tempo rustig gehouden.
Allemaal zonder stijgbeugels, wat mij opvalt is dat ik mij dan enorm gespannen voel. Terwijl je juist ontspannen moet zetten?
Ook ontdekt dat als ik dan rechts aanpak dattem huppelt, dat is dus een pure contactfout van mij.. Wat uit die gespannen houding komt. Op links (been) kan ik dan absoluut geen druk zetten en mijn been sluit ook niet aan, mede daardoor het huppeltje. Huppeltje eruit gekregen, maar daar ging ook het "opwaartse" gevoel..
Zaterdag maar nog eens zonder zadel rond hobbelen. En proberen een filmpje te maken
(spreek hier uit ervaring)
Hier en daar nijgt het wat naar een soort van taktfoutjes,maar ik weet niet of de ondergrond miss slecht was? 
Leuk beestje
En dan geef jij te veel hulp waar hij niks mee kan.
Er wordt middendraf gevraagd en daar letten ze ook heel erg op het weg- en terugrijden. Dus probeer daar op te letten. En dat hij onregelmatig loopt kan ook komen aan de bodem 

vilouma schreef:Ik zie hier geen grove fouten in en vind het zeker dik M1 waardig! Hoe je hem terugnam van de eerste middendraf schrok ik even van.. aan die binnenhand trekken..dan trek je hem daar scheef en moet die wel terug,want dan word die geblokeert,probeer dat echt meer op je zit te doenHier en daar nijgt het wat naar een soort van taktfoutjes,maar ik weet niet of de ondergrond miss slecht was?
Hele mooie combinatie!
Annekeee schreef:Ik vond de proef niet slecht maar ook niet super. Gefeliciteerd met je 1e plaatsLeuk beestje
Probeer tijdens de middendraf te letten op het wegrijden - verruimen - terug rijden. Ik denk dat jij denkt, "Kom jongen hier kunnen wij een 9 op score, dus laat zien wat ja kan."En dan geef jij te veel hulp waar hij niks mee kan.
Er wordt middendraf gevraagd en daar letten ze ook heel erg op het weg- en terugrijden. Dus probeer daar op te letten. En dat hij onregelmatig loopt kan ook komen aan de bodem
De galop mag wat mij betreft meer berg op waarts.
En ik vind de 'houding' van je armen heel storend. Heb het idee dat jij jou armen daar gedwongen heb. Probeer ze lekker losjes aan het lichaam te houden en je handen even hoog houden daar zag ik hier en daar ook foutjes in.
Je hebt heel veel commetaar en tips gekregen, probeer hier aan te werken. En film anders een van de trainingen van binnenkort. Kunnen wij (bokkers) kijken of jij je al verbeterd heb en nog eventueel tips mee kunnen geven
Succes verder!
Trouwens, ontzettend fijn dat er een keer in een topic waar (positieve) kritiek gegeven wordt ook normaal gecommuniceerd wordt!![]()
Ben er nog steeds mee bezig om het eruit te krijgen.. Vandaag ging het goed, hij kreeg het enkel moeilijk in de Traver rechts, waar hij dus linksachter goed moet onderzetten en dat juist zijn zwakke kant is.
tita schreef:ooooo na het zien van je foto's heb ik besloten om niet het filmpje te kijken ga eens terug naar de basis en begin met je zit wat is dit sllleeechhhhttt