ElisaLufRiv schreef:ja, idd.
jha het is mij eigenpaard,
mij ouders denke dat ik het zef wel alleen kan.
dat dacht ik zelf ook. maar het valt tegen,
Lijkt me ook logisch... Als je het even gaat beredeneren
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ElisaLufRiv schreef:ja, idd.
jha het is mij eigenpaard,
mij ouders denke dat ik het zef wel alleen kan.
dat dacht ik zelf ook. maar het valt tegen,
Pallatin schreef:ahum, sorry hoor...![]()
Maar goed, je bent pas 13, je ouders denken dat jij zelf wel even een paard inrijdt, maar nu het fout dreigt te gaan hebben ze geen geld voor professionele hulp? Met alle gevaren van dien? Ik zou eens goed met je ouders praten, laat ze dit desnoods lezen. Het inrijden van een paard is niet niks! Eigenlijk is het al helemaal niks voor kinderen....Is er geen goede hulp, dan zou ik ter wille van jou en voor het paard, dit groene paard verkopen en een ingereden, braaf exemplaar gaan zoeken....
Grondwerken houdt oa in: alle omgang met het paard terwijl je er niet op zit, bijv. longeren, schriktraining e.d.

ElisaLufRiv schreef:mij ouders zeggen dat ik het gewoon verder moet proberen,
maar dat wil ik zelf eigenlijk ook,
en als het me egt niet lukt dan laten weg brengen,
ElisaLufRiv schreef:kijk ik moet het gewoon zelf doen,
dus ik wil nu graag weten hoe ik het nu gewoon het besten kan gaan beginnen ?

Citaat:Je krijgt hier goede adviezen, je kan ze dit topic ook laten lezen uiteraard) en je rijdt je paard naar zijn moer, dan kan je rekenen op wég vertrouwen van het paard in jou, wég rustige basis en dus langer bij een trainingsstal.
Want reken voor het gemak de basis inrijden is ongeveer een maandje of 2 werk, een verkloot paard opnieuw vertrouwen leren en alles erop zetten, reken op met mazzel een half jaar... reken zelf maar uit.