Je hebt geen onafhankelijke zit, waarmee je naar mijn idee helemaal niets op de rug van een jong paard te zoeken hebt.
Qua je handen rijd je opzich best vriendelijk maar ook weer niet. door de los vast verbinding krijgt het paard steeds een ruk in de mond.
Je benen leven een compleet eigen leven, die gaan en staan maar waar ze zelf willen.
Als advies geef ik om voorlopig niet meer op een jong paard te stappen althans niet op een paard wat zo kort onder het zadel is, neem zitlessen op een ervaren paard en laat zulke projectjes over aan kundige mensen.
EsterW
Geplaatst: 19-07-10 09:51
Wat een uiteenlopende commentaren! Van 'prima, vriendelijke manier van rijden, ga zo door, maar let op X en Y' tot 'ga d'r maar af en laat het aan een prof. over want niet alleen X en Y kloppen niet, maar ook A, B en C kunnen zo niet'. Meestal zijn de commentaren toch meer in een lijn, wel apart dus.
Wat ik vooral zie (en ik heb geen ervaring met het zelf in- of doorrijden van een paard) is je eigen disbalans. De bewegingen van je paard lijken jouw vaak te overvallen, waardoor je uit balans gebracht wordt en net achter (soms voor) de beweging terecht komt. Het bewegen van je onderbenen komt m.i. ook deels voort uit de (onwillekeurige/onbedoelde) bewegingen met je bovenlichaam, je corrigeert dan als het ware het verlies aan balans met het verleggen van je onderbenen.
Lastig hoe je dit nu aan moet pakken, want het zit 'm in de basis. Is geen kwestie van een dingetje verbeteren. Is een zitles ergens een optie om te werken aan een onafhankelijke zit? In ieder geval meer proberen te VOELEN wat er onder je gebeurt, zodat bewegingen van je paard je minder overvallen.
Veel succes, leuk paard!
mariekeoo
Geplaatst: 19-07-10 19:00
hooi
mooi paardje hooi probeer je handen iets meer te dragen en je handen te sluiten. als je dat doet doe ze dan ook meteen rechtop verder probeer je schouders te kantelen zodat je net wat rechter op zit
Ik vind dat je je teugels netjes houd, maar je mag wel letten op je zit en je benen. Het valt mij op dat je been geeft terwijl dat niet nodig is (ik zie geen aanleiding op het filmpje) en dat je been blijft geven. Ook hang je vooruit achteruit (soort wiebelen).. ik kan het nit anders omschrijven:P.. Alsof je je balans kwijt bent. voorde rest ziet het er goed uit
Laura01234
Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-10 10:49
dankje wel allemaal
Lovebonnie
Geplaatst: 23-07-10 15:34
Je schouders wat meer naar achteren, en wat rustiger gaan zitten. Je handen misschien ook wat meer boven de manenkam. voorderest. wel heel mooi paardje
kinge
Geplaatst: 23-07-10 15:40
je mag wat rustiger zitten Maar ik vind het er verder wel fijn uit zien!
Noctua
Geplaatst: 23-07-10 15:56
Ik vind het er niet slecht uit zien hoor! Enige wat mij erg stoord is je benen (wat dus al vaker vermeld is), het lijkt namelijk of je constant aandrijft en dit is dus verwarrend voor een jong, net ingereden paard.