Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
TheHorseInn schreef:gewoon dat zadel er in een keer op gooien,singel aantrekken en hoofdstel omdoen!
Cap op!
En doe dan eerst rondje aan de longe en dan er in 1x opstapen!
Geen gemiep of wat dan ook!
in 1x doen!!
Ik heb ervaring met zadelmak maken dus kan pb'en
BMarjolijn schreef:TheHorseInn schreef:gewoon dat zadel er in een keer op gooien,singel aantrekken en hoofdstel omdoen!
Cap op!
in 1x doen!!
dit is geen goed idee. stuur dat paard naar een prof. en laat hem fatsoenlijk aanrijden.
nanette1 schreef:Inderdaad, het paard schrikt meestal niet van de ruiter op zijn rug, maar van het zadel die dan een bepaalde druk geeft. Meestal schrikt het paard niet als je er zo op gaat zitten is mijn ervaring. En als je het niet weet, waarom begin je er dan aan? Laat het door iemand doen of haal er iemand bij die er verstand van heeft.
TheHorseInn schreef:gewoon dat zadel er in een keer op gooien,singel aantrekken en hoofdstel omdoen!
Cap op!
in 1x doen!!
Dobel schreef:met aansingelen wel in 1x goed want als je het half doet en hij begint dan raar te doen en het zadel komt onder zn buik kan je het vergeten!
JoviBan schreef:Dobel schreef:met aansingelen wel in 1x goed want als je het half doet en hij begint dan raar te doen en het zadel komt onder zn buik kan je het vergeten!
Bij een goede voorbereiding en vertrouwen in de persoon die dit gaat doen, zal het paard niet raar gaan doen.
In één keer strak aansingelen zorgt juist voor problemen.
Veel beter is om stapsgewijs steeds een klein stukje strakker te singelen, zodat het paard vertrouwen krijgt.
nanette1 schreef:Je moet het aansingelen heel voorzichtig doen. Eerst zadel erop zonder ruiter, dus hoeft niet zo heeel erg strak elke keer langzaam 1 gaatje hoger. Als je er in 1 keer een ruk aan geeft heeft ze metteen singelnijd. En dat wil je niet.
Gentlegiant schreef:Ik zie hier z'n rare dingen....
Ik heb een trainings stal en ik ben blij dat je het aan profecionals over laat goede keuze
Aansingelen doen wij zowiezo gaatje voor gaatje bij elk paard
kost je 1 minuut meer werk...
arjavdham schreef:waarom zou je het stapsgewijs moeten doen?? ff vraagje heb je wel eens een paard zadelmak gemaakt?? ik geloof niet dat je het zadel stapsgewijs zou moeten laten wennen.. Hoe denk je dat de paarden vroeger werden in gereden?? ik doe het ouderwets en ik weet zeker dat het goed is..
Gentlegiant schreef:Ja ik sta er echt van verstelt volgens mij doen die mensen die hier reageren Sommige de mensen waar ik over praat weten het vast wel
Alles zonder verstand