weet iemand de juiste oplossing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 21:07

nou
heb haar net verteld dat ik toch wat anders zoek .
ik heb inderdaad de merrie niet gereden alleen gezien dus hoe de merrie is weet ik niet.
ik zocht ook een paard waarmee ik het bos in kon lekker rustig aan buitenrit(relaxed los teugeltje gewoon genieten) en af en toe de bak om even weer te werken om het zo maar te noemen .
niet een paard waarmee ik in het bos constant moet nadenken en aan het werk moet zetten.en dat ik dat moet laten zien op een net ruin van 6 jaar die eigenlijk nog flink aan het puberen is en waar ik een giga lange gebruiksaanwijzing bij krijg.nee dat kan ik niet, en daar ben ik eerlijk in. kan best wel rijden heb vroeger aan genoeg wedstrijden mee gedaan maar dat wil ik niet meer.en kan ik nu ook niet meer. hoe en wat doe ik liever via pb mocht je het willen weten.
ik blijf gewoon zoeken.
bedankt voor jullie reacties

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:31

Goede keus, als je ooit nog eens in Amsterdam komt wonen weet ik wel een leuk paard voor je ;) !!!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:41

hihi ja mijn paard is van ferro.. maar heb ook gezegd dat het geen typische ferro is.. hij is goed te rijden en al helemaal in deze warmte. Hij was erg flauw toen ik hem eerst reed. Vandaar dat je er ook op kon aan de longe.. snappie? Heb je niet gedwongen.. en als je dat toch gevoelt hebt, spijt me dat ten zeerste.

De merrie is in het bos erg pittig. Dus vroeg ik in de advertentie om een ervaren ruiter die stevig op de benen staat ivm pittige merrie die weet wat ze wil en lomp uit de hoek kan komen.

Ze moet idd nagevelijk worden gereden en het is niet zo dat ik het vandaag in eens eis! zo wordt ze al jaren gereden (L2 met winst), dit omdat ze anders haar flinke nek erg tegen je gaat gebruiken. Daarnaast is het rijtechnisch wel handig dat dit gevraagd wordt vanuit het voorwaarste..in plaats van in de krul trekken. (standaard)

lijkt alsof ik heel veel eis, misschien verwoord ik het niet zo goed. Maar vind dat de veiligheid voor gaat.

De merrie loopt vandaag goed,.. en heb je aangeboden of je eerst even in conditie kon komen met een mak (manege) paard?? en je bent gewoon welkom he? Dus ik sta open om het hier nog eens over te hebben..je weet waar ik woon. hihi gewoon achter jouwn woning :+
Laatst bijgewerkt door Anomien op 15-07-10 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:45

twannie24 schreef:
nou
heb haar net verteld dat ik toch wat anders zoek .
ik heb inderdaad de merrie niet gereden alleen gezien dus hoe de merrie is weet ik niet.
ik zocht ook een paard waarmee ik het bos in kon lekker rustig aan buitenrit(relaxed los teugeltje gewoon genieten) en af en toe de bak om even weer te werken om het zo maar te noemen .
niet een paard waarmee ik in het bos constant moet nadenken en aan het werk moet zetten.en dat ik dat moet laten zien op een net ruin van 6 jaar die eigenlijk nog flink aan het puberen is en waar ik een giga lange gebruiksaanwijzing bij krijg.nee dat kan ik niet, en daar ben ik eerlijk in. kan best wel rijden heb vroeger aan genoeg wedstrijden mee gedaan maar dat wil ik niet meer.en kan ik nu ook niet meer. hoe en wat doe ik liever via pb mocht je het willen weten.
ik blijf gewoon zoeken.
bedankt voor jullie reacties

mijn ruin puberd niet hoor.. het is gelukkig een gezonde heerlijke ruin.. hij heeft geen stap verkeerd gezet eergister.
hihi.. dan moet je echt een keer isa meenemen naar het bos.. die heeft dan echt niet door dat ze 20 is...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:53

twannie24 schreef:
dus als ik het goed begrijp moet mijn knop om.
en moet ik zelfverzekerder worden van mijn kunnen?
ik moet zeggen dat ik voordat ik moeder werd zeer zeker alles durfde maar nu ik moeder ben is dat een heel stuk minder.
ben van mijn vorige vz paard 4x zo hard afgevallen dat ik er alle 4 keer bij de huisartsenpost terecht kwam.
ben bang dat dit er ook mee te maken heeft zodoende heb ik ook gereageerd op de advertentie van een rustig paard .

rustig?

Citaat:
GEZOCHT: bijrijder voor recreatiepaard
Prijs:

Zie omschrijving
Omschrijving:

gezocht een bijrijder voor 1.72 merrie.
Voor ritten in het bos (overzijde van de stal). Dressuurmatig rijden in bak kan, maar gaat wat lastiger ivm niet hebben van een rijbak. Zelf rijd ik bij een achterbuurman op de dinsdag en donderdag maar hier vraagt hij wel een kleine bijdrage voor.

We hebben 3 paarden thuis, wat net teveel is voor 1 ruiter. Het betreft de oudste merrie, rijden op een van de ander twee is echter wel uitgesloten. Een keer, of misschien wel vaak, samen rijden behoort wel tot de mogelijkheden.

De merrie is een oudere merrie maar nog volop energie en weet wat ze wil en kan soms lomp uit de hoek komen. Daarom zoek ik een zelfverzekerde ervaren ruiter, het liefste niet te klein, die stevig op de benen staat. Lekker vlot in het bos wilt rijden maar zeker geen Z ambities heeft met dit paard. Ze heeft L2 met winst gelopen.

Ik zoek een verantwoordelijke ruiter van 18+ die leiding kan geven, maar wel een eerlijke leider die met gevoel rijdt en onverantwoordelijke dingen ook laat. Die het leuk vind om minimaal 1x per week te rijden en wellicht zo af en toe eens wilt mesten. Uiteraard de eerste keren in de bak om elkaar te leren kennen, als het echt goed klikt heb je uiteindelijk vrij spel om te komen en te gaan.
Harnachement is aanwezig.

dus lijkt het je leuk om met een pitte oudere merrie door het bos te rijden wanneer het jou uitkomt? mail me dan even..

ik twijfel aan mijzelf of ik duidelijk ben. Ik kan soms te enthousiast teveel info spuien..
(de ruin was door het warme weer lauw, waardoor ze er nu wel op kon)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:00

Ik rijd meerdere paarden, en ik merk dat ik bij een lui paard ook ga knijpen. Wanneer een paard veller op mijn been is doe ik dat niet. Ik denk dat het vast wel meevalt. En anders leer je er alleen maar van. Als het je wat toe lijkt gewoon gaan doen!

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 23:13

hoi ja heb je m gevonden.
zag net je mailtje en had je al een mailtje teruggestuurd .
kan voorlopig niet reageren vertrek morgenvroeg maar dat wist je al. ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:18

twannie24 schreef:
hoi ja heb je m gevonden.
zag net je mailtje en had je al een mailtje teruggestuurd .
kan voorlopig niet reageren vertrek morgenvroeg maar dat wist je al. ;)

hee hatrstikke goed meid! enne nog bedankt voor je inburgeringscursus.. :D Ben helemaal bij.
Koffie staat klaar wanneer je keertje wilt komen beppen!