Shet die tegen de hand is

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Shet die tegen de hand is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:26

Het gaat heel goed met een lage neusriem, dan moet hij ongeveer op de hoogte van een hoge neusriem zitten of iets lager. Als je voelt moet hij op het punt zitten waar het vaste neusbeen in het zwevende deel overgaat.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:15

Ik zou gewoon een touwtje aan de voorkant van het zadel vast maken. Het ruitertje kan dan het touwtje samen met de teugels vasthouden. De pony kan haar dan niet voorover trekken. Het enige wat dit meisje moet doen is de pony voorwaarts te rijden. Misschien moet je deze combinatie eerst even aan de longe laten rijden. Jij kan het meisje dan helpen met de pony voorwaarts te houden. Succes.

capopjekop

Re: Shet die tegen de hand is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 20:18

Het probleem is dat ze de pony niet durft aan te pakken. Ik zeg al steeds dat ze moet drijven. Maar als Hans niet luistert dan vindt ze het zielig om hem een keer flink te drijven. Een tikje geven vindt ze al helemaal zielig. Hoe vaak ik uitleg dat het niet zielig is maakt niet uit. Aan de longe zou ik eens kunnen proberen, dat doe ik nu al, alleen dan zonder zweep.

En waarschijnlijk heb ik een elf jarige gevonden die niet al te zwaar en groot is die het een keer wil proberen.