Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Share schreef:zonder beugels kan ik overigens best rijden maar doe ik dan mn beugels langer heb ik geen evenwicht meer

Share schreef:is het zown lelijk woord dan? Reet? hier is t gewoon tzelfde als je achterste hoor
Ik hoor veel over het centered riding. dus die adviezen neem ik van harte en zal als ik mijn paard iets beter ken zeker een paar lessen gaan proberen bij ze!
Ik heb sowieso veel spierproblemn dus zal ongetwijfeld de verkeerde speieren aanspannen en ontspannen.
Maxielover schreef:Het lijkt alsof je paard op de 2e foto zijn rug wegdrukt. Je zou ook door hoe je paard loopt zo kunnen zitten, want als je haar ziet lopen zie je (met name op de 2e foto) haar kont ook hoger komen omdat ze erg op de voorhand is (bergafwaarts), dus logisch dat jouw kont en dus ook de achterkant van je zadel meer omhoog komt. Je kunt haar van voren wat meer omhoog vragen met haar hoofd, zo kan ze alsnog nageven. Wat betreft dat rijden op je doos : Wat maakt het uit ? Als je maar rechtop zit. Hoe je rechtop zit, ligt aan jouw bouw, je paard zijn beweging en aan je zadel. Als daar niks aan mankeert lijkt me dat het goed is.
Mijn huidige zadel (gaat weg) is een Kieffer vzh van 17,5 inch (valt als 18 inch door hele diepe zit) en ik heb met rijbroeken maat 40, dit zadel is voor mij echt te groot. Heb nog een hele hand ruimte achter m'n kont over. En dat terwijl ik toch ook nog best een kont heb al zeg ik het zelf.....
Share schreef:Ik heb altijd last van mn rug tijdens het rijden, ik voel ook niet wanneer die nou recht is. tijdens het rijden voel ik geen druk op mn knieeen. ik heb moeite om mijn benen om mijn paard heen te 'slaan'.
Loesje88 schreef:Ik denk dat jij bij het rijden vooral moet denken dat je wat meer achterover gaat zitten. als jij bij deze houding het gevoel hebt dat je rechtop zit, dan moet je nu dus voor je gevoel overdreven naar achteren 'hangen'.

Share schreef:zo moet het? alleen dan rijdend?

)
haha nee geintje, maar inderdaad goed soepel worden in je bekken zodat je die naar voren kunt kantelen en je voor je gevoel je navel intrekt, dus de buikspieren onder je navel aanspannen, zodat je er ook goed op kan letten dat je je schouders / rug niet aanspant. En inderdaad verschillende zadels uit gaan proberen en nog een kritisch kijken naar je huidige zadel.
).