dressuur draver @work.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: dressuur draver @work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 15:19

nee ik heb nog nooit een lichter paard gehad als hij,
hij is heel losjes op de mond.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:01

ziet er leuk uit samantha :)

is die bak niet zwaar trouwens en erg stoffig? :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 11:22

stoffig wel,maar zwaar niet.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:01

tjongejonge, onze dravers kunnen wel broer en zus zijn haha.
Wat een prachtpaard!
Je hebt hem idd erg mooi aan het lopen, goeie galop ook. Ik zou zeggen, starten met die wedstrijden!!!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:15

Ziet er al goed uit hoor! Maar wat je nog wel echt moet doen, is op je houding letten. Je schouders recht, rug rechter en niet teveel naar beneden kijken. Dus een wat rechtere houding!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 13:18

heb je een foto jou draver?
bedankt voor de leuke reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:26

Ik vind je wat hard in je binnen hand als je contact heb. Verder loopt hij op de voorhand. Maar wel "aan de teugel" wat dus betekend dat je hem van voor naar achter rijd ipv van achter naar voor. Dat is jammer en dat zou ik nu eigenlijk al gaan veranderen als ik jou was. Anders word dit later een probleem met hogere oefeningen. Want dan is hij die houding zo gewend en zullen de volgenende oefeningen veel tijd in gaan zitten...

Probeer recht op te zitten. En naar voren te kijken. Als je naar beneden kijkt bouw je automatisch spanning op in je schouders. Je moet kijken waar je heen gaat.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 13:52

ik rijd hem tegen mij hand op,
het ziet uit alsof ik veel druk heb op mijn binnen teugel heb,
maar hij is heel erg licht op de mond en ik ben het proberen om toch contact te houden.waardoor het zo uit ziet.
hij is nog niet zolang onder het zadel,
ik heb hem vorig jaar beleerd en toen een half jaar op rust gezet,
en nu heb ik hem weer opgepakt sinds 2 maanden,we hebben nog een hele lange weg te gaan,
maar ik vind het wel fijn dat je zo n commentaar geeft waar ik iets aan heb.
dankjewel.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:05

Anoniem schreef:
Ik vind je wat hard in je binnen hand als je contact heb. Verder loopt hij op de voorhand. Maar wel "aan de teugel" wat dus betekend dat je hem van voor naar achter rijd ipv van achter naar voor. Dat is jammer en dat zou ik nu eigenlijk al gaan veranderen als ik jou was. Anders word dit later een probleem met hogere oefeningen. Want dan is hij die houding zo gewend en zullen de volgenende oefeningen veel tijd in gaan zitten...

Probeer recht op te zitten. En naar voren te kijken. Als je naar beneden kijkt bouw je automatisch spanning op in je schouders. Je moet kijken waar je heen gaat.

waar zie jij Joerie op de voorhand lopen? :o Ik zie dat in een van de fotos waar hij links om loopt, maar als je kijkt, is de achtergrond ook scheef. conclusie, de foto is scheef genomen. Ik zit regelmatig naast de bak als Samantha rijdt, en hij loopt niet tot nouwelijks op zijn voorhand. Het eerste wat ze doet met jonge paarden is om ze VWNW te rijden, eerst naar voren ( van achteren dus ) en dan pas rond. Daar is ze dus al mee bezig.

@Sam, jeetje meisje, wat ga jij sprongen vooruit met dat paardje. En dan letterlijke sprongen, want sjonge, die galop foto's :9
Ga lekker door zoals je bezig bent, lekker in het indoor starten, en kijken hoe hij het oppakt. Jullie komen er wel!!!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:25

Nou, ik vind het er heel goed uitzien hoor,
Voorhand? das war einmal,
hij zal zeker nog al eens op de voorhand kukelen maar, dat zal dan eerder zijn uit moeig heid, of even lekker lui zijn.
Ik vind het er goed uitzien, je houding tja dan is nu wel gezegt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 17:41

ja de houding is zwaar ..... hihi maar werk eraan.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:53

Het is fijn te lezen dat je paard licht op de hand is. Dat geloof ik ook wel, het ziet er best vriendelijk uit.:)
Maar .. ook in de B mag een paard niet te diep lopen, en moet de nek het hoogste punt zijn. Dat is hier niet het geval, en dat zal je een hoop punten gaan kosten. Ook al is het 'nog maar' B.
Succes!
Laatst bijgewerkt door bertie op 10-07-10 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 17:57

hoe krijg ik hem wat meer omhoog?

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:12

Van een jong paard, wat zo jong is en zo kort onder het zadel, kun je niet verwachten, dat het nooit op de voorhand valt. De balans zal eerst beter moeten worden en dat komt vanzelf goed, door op de juiste manier en opbouwend te trainen. Ik zou nog even wachten met oprichten, hoor! Leer hem eerst maar goed op eigen benen lopen. Alles stap voor stap en niet te snel willen ;)

Ik vind't er verder heel goed uitzien. Zeker als je kijkt hoe kort je nog maar bezig bent +:)+ Probeer inderdaad wat rechterop te gaan zitten
Ik heb zelf een 4-jarige draver, die ook (uiteraard :+ ) nog maar kort onder het zadel is, dus ik weet hoe lastig't kan zijn en ik ga in augustus voor het eerst starten :=

Met een hoop geduld en liefde, kun je er heel ver mee komen, mede door hun superkarakter!
Heel veel succes! Je hebt een erg leuk paard :j !

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:28

sammy1 schreef:
hoe krijg ik hem wat meer omhoog?

Door les te nemen..
het lijkt een flauwe opmerking, maar is wel heel serieus bedoeld.

Dank voor je vraag trouwens, je bent er serieus mee bezig!

LDR rijden is een hype, maar wordt door de meeste mensen niet goed begrepen. Het gevolg is dat paarden op de kop worden gereden in plaats van dat ze in balans komen, en langzamerhand het gewicht naar achteren kunnen verplaatsen.
Als LDR niet goed wordt uitgevoerd wordt een paard als het ware 'verkeerd om' gereden.
Als ik naar jouw foto's kijk (en meer heb ik niet om van uit te gaan, maar ik ken het beeld natuurlijk uit den treure van de wedstrijden) lijkt (kan dus niet zeggen dat het zo is) het dat jouw manier van rijden niet de juiste is. Daarom ook mijn waarschuwing.
Veel mensen denken "oh, verzameling, dat wordt pas in de M2 gevraagd" - maar vergeten dat in de B en de L de basis daarvoor wél gelegd moet zijn. Als je (je-algemeen bedoeld) vanaf het begin niet voldoende alert bent op die voorbereidende fase, en wat daar allemaal bij komt kijken, dan mis je 'dus' in de M2 de boot - je bent er te laat bij, en dan het duurt heel lang om de opgelopen achterstand in te halen.
Vandaar mijn opmerking over het te diep lopen: doe er nu iets aan. :)
Er iets aan doen kan natuurlijk niet via een Bokt topic, en daarom de opmerking 'neem les'.
Ik heb een draver gekend die een heel leuke beweging had, en ik denk dat dravers best iets in dressuur kunnen bereiken. Daarom zou ik in jouw geval ervoor willen pleiten te investeren in goede les.

Waar je misschien nu wél mee geholpen bent is na te denken over je zit. Je zit iets naar voren, en de helling van de ruiter komt vaak overeen met de neuslijn van het paard. Kijk maar eens naar heel veel foto's, ook van anderen!
Achterover gaan zitten helpt niet - wél kan helpen echt rechtop te zitten (hoe moeilijk dat in het begin ook is, toch blijven doen!), en steeds maar te denken "die nek moet hoogste punt zijn, de neus moet voorste punt zijn, we moeten een blije uitstraling hebben, en we willen dat aan de wereld laten zien". Steeds maar weer die hand naar voren, en omhoog 'denken'- niet omhoog trekken - want dat werkt averechts.

Overigens heb ik het niet over 'oprichting'- dat komt later vanzelf, als de basis ervoor is gelegd.

heel veel succes! :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 23:38

hartstikke bedankt voor je reactie hier heb ik echt iets aan.
ik wil er echt voor gaan ik heb zelf nog een paard staan waar ik wil mee gaan starten de bonte in mijn profiel maar daar heb ik pas 13 keer opgezeten en die staat nu op rust,
wat vind u daar van?mischien via pb als u tijd heeft.
ik heb op het moment hele goede les.
maar ik vind het heel moeilijk om hem die nek omhoog te krijgen,
maar ik ga ervoor en laat daarna weer foto s zien.
bedankt.

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:09

allereerst wat een super leuk paardje,

om hem wat opgerichter te krijgen, moet je veel overgangen rijden & schakelen, maar dan is de kans dat je paard behoorlijk heet word, probeer dat op een rustige manier te doen, dat je mooie paardje daar niet te heet van word.

En wat je ook al zegt dat hij eigenlijks net weer onder het zadel is ziet het er erg goed uit.
lekker blijven oefenen!

Veel hebben het hier over je houding, maar mijn vraag is is je paard wel constant in de gangen?
of is het nog wat veel jonge dieren hebben, snel,langzaam,snel,langzaam?

Als je paard nog geen constant tempo loopt kan jij nooit goed mee gaan in de beweging en blijf je soms wat achter in het zadel zitten, of word je naar voren gegooit!

Ik vind dat het er erg goed uit ziet voor die 2 maanden, heel veel succes ermee je komt er wel met je zwarte schoonheid.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 12:29

ja dat heeft hij heel erg dat langzaam snel zijn tact moet gewoon nog beter maar hij is ja ook pas onder het zadel.hartstikke bedankt voor je reactie.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:42

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik vind het er voor twee maanden NIET goed uitzien.
Omdat hier het paard al aangeleerd wordt op de verkeerde plaats in de hals in te knikken. Dat moet dan dus later worden afgeleerd.
'We' focussen ons veel te veel op die knik, en het aan de loodlijn zijn. Nageeflijkheid is NIET die knik: nageeflijk zijn is de hand volgen.
Het eerste wat een paard moet leren is om op EIGEN benen te lopen.
Hier wordt het paard geleerd dat de knik op de verkeerde plaats goed is, en dat hij op de voorhand moet lopen. Dat is écht niet goed.
Dit is een start in de verkeerde richting. En waarom zou je niet vanaf het begin een start in de goede richting willen maken?

We zijn in NL zó gefocused op het LDR, dat we niet door hebben dat het 'nadoen' van de topruiters vaak grote problemen geeft, als het ondeskundig wordt gedaan.
LDR is OP het achterbeen - en bepááld niet op de voorhand.
Ik weet het, ook instructeurs weten vaak niet beter |( , maar ík zie al jaren de problemen (en daarmee ook de teleurstellingen) op de wedstrijden voorbij komen. Dat maakt me ook zo fel, misschien. :o

Ik vind het ook steeds weer vreselijk om op Bokt al die ah en oh reacties te zien, waar het gewoon niet goed is.
Let wel: ik verwijt niemand dat'ie niet weet hoe het moet. Niet-weten is niet verwijtbaar ;) , en ik weet ook heel goed dat iedereen haar stinkende best doet, en het goede met een paard voor heeft. :)

Een manier om anders te rijden, waarbij veel meer gebruik wordt gemaakt van de natuurlijke aanleg van het paard is die van Zeilinger. Als er iemand het paard in z'n waarde laat is hij het wel.
Zeilinger timmert helaas amper aan de (breedtesport)weg, maar de topruiters weten hem te vinden als ze in de problemen zijn gekomen.
Het is een aanrader om zijn DVD serie aan te schaffen. Het kost wat, maar dat kost een aantal keren les van een slechte instructeur ook. }>

Oh, btw, ik ben gewoon een 'jij' hoor.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 15:33

we gaan er hard aan werken.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:44

Ik zelf heb een ex-renpaardje vroeger gehad, ik weet zelf hoe vervelend en moeilijk het is, om na het galopperen ze weer rustig te krijgen, en zelf rustig te blijven zitten, en omdat ze dan nogal opgefokt zijn, om dan de draf uit te zitten, dat is allemaal echt een kwestie van oefenen, oefenen en oefenen.

Aan de foto's te zien heb je het echt al aardig voor elkaar!
Geef het gewoon de tijd, en dan komt het zeker weten goed!

Ik zelf vind jullie wel b klaar, maar kan aan de foto's niet zien hoe hij de oefeningen loopt die in de b gevraagd worden.

Soms kanteld hij wel wat met zijn hoofd, maar dat kan ook aan de foto's liggen.

Erg mooi paardje!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 17:08

dankjewel dat kantelen doet hij wel vooral link maar we werken eraan,
dankjewel voor je reactie.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 12:25

dankjewel.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:06

Hey Sam!
Ziet er goed uit. Hij mag inderdaad iets minder diep gaan lopen, en jij mag rechter op zitten, maar dat gaat wel goed komen. Zeker gezien hij nog niet zo lang onder het zadel is.
Denk zeker wel dat jullie vast een B-wedstrijdje kunnen starten.
Succes met hem verder!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:11

Ik vind et eigenlijk op de ene foto lijken alsof je de teugels vrij lang en strak hebt en op de andere dat je ze niet echt in balans hebt(1 langer dan de ander), en op nog weer 1 je h anden vrij hoog en iets te ver naar je toe. probeer ze op 1 plek te houden zou ik zeggen, kan et verkeerd hebben hoor. Verder wel een erg mooi beestje, en verder sluit ik me aan bij het commentaar dat al gezegd is. Vind em wel klaar voor een B wedstrijdje hoor,mits je nog iets aan de houding werkt.