paard steigerd en wil geen teugel druk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:39

Als hij naar jullie toekomt, kan een DA per definitie weinig. Ga eerst eens op zoek naar een goede zadelmaker (ik weet het, ze zijn schaars). Kan die niets vinden: Ga dan alsjeblieft naar een goede kliniek. Ik weet niet waar je woont?

Een osteopaat is 9 van de 10x geen DA. Mijn osteopaat (en drie DAen) had het ook bij het verkeerde eind met mijn vorige paard!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:41

Misschien is het een optie het paard er even doorheen te longeren? met zadel en bijzet?
maar dan moet het zadel enz wel passen, en doe het voorzichtig een paard is eerder kapot als hersteld

lovecuarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 11:43

Mootje schreef:
Als hij naar jullie toekomt, kan een DA per definitie weinig. Ga eerst eens op zoek naar een goede zadelmaker (ik weet het, ze zijn schaars). Kan die niets vinden: Ga dan alsjeblieft naar een goede kliniek. Ik weet niet waar je woont?

Een osteopaat is 9 van de 10x geen DA. Mijn osteopaat (en drie DAen) had het ook bij het verkeerde eind met mijn vorige paard!

ik dacht dat 2 zadelmakers toch wel goed zijn?
en ze zijn erg duur om telkens te laten komen!
kliniek is ook erg duur!

ik zal het zelf moeten betalen en ben al bijna 700euro kwijt aan haar om het op te lossen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:43

browni schreef:
superwoman@ hoebedoel je denk je dat ze een scheve of onbelansde zit heeft?
dat kan goed maar hij doet het bij iedereen dus aan de hand kan het niet veel liggen

Nee, dat een ruiter gewoon anders gaat rijden als hij/zij zonder het vertrouwde zadel gaat rijden.

Je geeft aan dat hij het bij iedereen doet, maar dit kán dus totaal verzet zijn, omdat er op eerdere signalen niet is gereageerd. Dit lijkt te werken, dus houdt dit paard dat vol. Vertrouwen is weg en het paard dult geen druk meer in zijn mond, omdat dit eerder als niet prettig werd ervaren.

Het kán ook medisch zijn hoor, maar ik geloof ook dat het goed mogelijk is dat het een rijtechnisch probleem is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:45

700 euro is niet bijzonder voor een DA rekening en volgens mij heb je nog helemaal niets opgelost?

Paarden zijn nu eenmaal een dure hobby, maar doorrijden met een potentiële blessure is duurder dan nu naar een goede kliniek toe gaan om uit te zoeken wat het probleem is!

lovecuarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 11:47

Mootje schreef:
700 euro is niet bijzonder voor een DA rekening en volgens mij heb je nog helemaal niets opgelost?

Paarden zijn nu eenmaal een dure hobby, maar doorrijden met een potentiële blessure is duurder dan nu naar een goede kliniek toe gaan om uit te zoeken wat het probleem is!

jaa maar heb jij effe 2000euro ofzo voor de kliniek koste ik niet?

ik ben pas 13 en 700euro is voor mij heel erg veel!

Anoniem

Re: paard steigerd en wil geen teugel druk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:51

Hoe kan een 13jarige uberhaupt een DA rekening van 700 euro betalen..

Is dat niet aan je ouders? Ik zelf ben 16 maar een DA rekening van 700 euro kan ik echt niet betalen hoor..

Verder is het toch niet jou paard? waarom moet jij dan betalen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:51

Ik heb dat geld wel, maar mijn paard is ook verzekerd voor ziektekosten. Ik hoef alleen het eigen risico te betalen.

Waarom moet jij dit zelf betalen als je 13 bent?

lovecuarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 11:54

Anoniem schreef:
Hoe kan een 13jarige uberhaupt een DA rekening van 700 euro betalen..

Is dat niet aan je ouders? Ik zelf ben 16 maar een DA rekening van 700 euro kan ik echt niet betalen hoor..

Verder is het toch niet jou paard? waarom moet jij dan betalen?

nou die is wel van mij maar me zus rijd hem omdat ik mijn voet nu heb gebroken en daar voor heeft zij hem ook gereden omdat ik nog niet veel kon door mijn ribben nu rijd zij hem ook weer

maar verzekeren per paard word hier een duur grapje onze stal is gewoon voor zoveel verzekerd en daar kan je alles mee doen

omdat ik toen dat paard heb gekocht
en me ouders het gewoon niet kunnen op brengen
ik heb alleen voor dit paard een baantje moeten zoeken wat super moeilijk was!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:57

? ik zie in je profiel dat je trotse eigenaar bent van heel wat paardjes, dus het lijkt me als je er zoveel hebt, dat ze wel verzekerd zijn?

lovecuarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 11:59

vanLotje schreef:
? ik zie in je profiel dat je trotse eigenaar bent van heel wat paardjes, dus het lijkt me als je er zoveel hebt, dat ze wel verzekerd zijn?

ja me broer heeft er 5 me zus heeft er 2 en ik 1 en 4 schetlanders maar daar gaat het niet om
ze zijn niet verzekerd wel met stal verzekerd

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:01

Ik ben van mening dat je een paard geen medische behandeling mag onthouden als dit nodig blijkt te zijn.

In welke provincie woon je?

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:03

We hadden dit ook voor met een arabier die herstelt was van een ongeval , die 3 jaar op de wei had gestaan. Dus redelijk opnieuw moest worden opgeleerd
vorig jaar heel de zomer met bezig geweest eerst een half uur longeren, tot ze zweet. Daarna er op kruipen een losse teugels sturen met je benen en na een paar maand kan je geleidelijk aan de teugels vaster en vaster nemen. Nu rijd de arebier mee in de les en heeft geen probleem er mee bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:05

Maar had je daar niet van te voren over na moeten denken? Hoe je het ging doen als je paard wat heeft? Vind het zoiezo onverantwoordelijk dat je ouders dit toegestaan hebben.

Maargoed misschien toch verzekeren. Dat kost wel veel maar je komt nooit voor verassingen te staan. Want blijf je nu gewoon doorrijden met het paard? Of verkoop je hem?
Want als je de DA (enz.) niet kan betalen. Is het ook niet eerlijk om er op door te blijven rijden. Dan kun je hem stil zetten. Of verkopen?
Of toch kijken of je ouders willen betalen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:13

Vind dit idd wel raar.
Als je geen geld hebt voor de medische kanten van een paard hebben, dan kan je het paard dus gewoon niet betalen.

Dit hadden je ouders moeten voorkomen, maar voor nu is het een pijnlijke les voor jou en het paard.