[OLD]Waldfee, nieuwe aanwinst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:22

Ik krijg zelf van iemand les die 1.40 springen is, van een die ZZ springen, Z2 dressuur en ZZ eventing is, en van die ZZ-Z is.

Misschien willen jullie niet t niveau horen, maar als hun er geen verstand van hebben, ( door meerdere paarden naar dat niveau gereden te hebben ) weet ik t ook niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:22

melissaxx94 schreef:
Mijn paardje hoeft het ook nog niet want is nog te jong! ;), maar later zeker in de loswerking gaat die lekker laag en rond ;) niks mis mee.

TS gewoon doen kan geen kwaad, en trouwens mensen dit zijn moment opnamen. Ga eens langs bij de ts en kijken hoe ze rijd! Want van een foto kan je niet beoordelen ;)! loopt je paard met z'n neus in de wind is het niet goed loopt je paard te laag is het ook niet goed wat willen jullie dan zien :?

hij loopt mijn zijn neus tegen zijn borst.. dat is niet met zijn neus laag ;)

_Daniquee

Re: [OLD]Waldfee, nieuwe aanwinst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:23

Weetje, jullie mogen tips geven, en zeggen wat jullie er van vinden. Maar het kan volgens mij ook wel op een normale manier.

mysecrets

Hmm... Ook ik vind het er niet fijn uit zien, maar dat heb je genoeg gehoord. Dus zal ik eerst complimentjes uitdelen, ik vind het een mooi paard, fijn achterbeen gebruik, ziet er ontspannen uit... Nog een tip: Mijn paard kroop eerst ook achter de teugel... Wat ik gedaan heb, is met losse teugel (wel licht contact) overgangen rijden, wendingen rijden, zodra te diep = been = naar voren. Wat je zegt over dat je je paard zo MOET losrijden geloof ik trouwens niet, lekker veel inbuigen, actief aan het been en ja, ook neus er uit, geloof me het werkt en hoe je je paard nu laat lopen, op de lange termijn niet. Verder vind ik jullie wel een leuke combinatie...
Laatst bijgewerkt door mysecrets op 07-07-10 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Met diep en rond rijden is niks mis mee, heel af en toe pak ik het ook eens in de trainingen mee. Alleen nooit lang, want je krijgt "dooie" paarden. Daarnaast moet je het op de JUISTE manier doen en dat is absoluut niet zo. Ten eerste mag een paard NOOIT achter de teugel duiken en zeker niet bij diep en rond. Daarnaast als je diep en rond rijd, moet je ook zover zijn dat je je paard ten alle tijden weer omhoog in kunt stellen. Durf te wedden dat dat hier niet het geval is.

Daarnaast pakt het paard het achterbeen er niet bij, ja hij tilt het mooi op, maar zet het absoluut niet onder de massa. (De driehoekje tussen de benen moeten gelijk zijn en als ze ongelijk zijn dan het achterbeen groten en absoluut niet kleiner, wat hier wél het geval is) daarnaast wordt de rug NIET gebruikt, zie de helling naar beneden achter het zadel.

Nee diep en rond rijden, nergens geen problemen mee, maar zorg dan dat je WEET waar je mee bezig bent en doe het dan in ieder geval GOED.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:23

DAt ik zo rijdt is MIJN mening. dat ze daarna meer met de neus eruit moet ben ik t mee eens. Ik vraag ook slechts naar tips van jullie hoe jullie dat op zouden lossen, en niet naar commentaar dat dat slecht is.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:24

Misschien ben jij, TS, voorstander van rollkur maar dit vind ik toch niet de techniek om een jong paard te rijden. Ik raad je aan het boek van Gerd Heussman te lezen: dressuur kritisch bekeken. Meer ga ik er niet over zeggen, het boek maakt alles duidelijk....

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:25

_Daniquee schreef:
Weetje, jullie mogen tips geven, en zeggen wat jullie er van vinden. Maar het kan volgens mij ook wel op een normale manier.

Prima, als de TS hier foto's plaatst (wat je doet om tips/commentaar te krijgen) en ze ontkent alles en allerlei smoesjes met weet ik veel wat. Vind ik dat het merendeel hier heel terecht reageert. :j

claudiaM33

Ik weet het ook niet maar ik denk dat ik als eerste mijn teugels wat langer zou doen, niet helemaal losgooien maar zeker een stuk langer zodat het paard ook naar beneden KAN. Dan op die teugel lengte veel voorwaarts en terug op zit en been en dan als je voelt dat je paard meer vanachteruit actiever gaat lopen dan kun je je teugels beetje voor beetje korter maken. Je paard zal dan met een actief achterbeen achter meer gaan zakken en meer in het frame gaan lopen zonder dat er aan de voorkant 'getrokken" wordt. Dit is al meer dan genoeg en zwaar voor een jong paard.

Miska

claudianoa schreef:
ieder zo zijn eigen manier toch??? Ik ben het niet eens met deze manier, Er zijn zoveel site's en feiten te vinden dat dit niet goed is voor je paard.

Het is zo te zien een heel talent vol paard, want ze blijft sterk van achter.

Ja, daarom zou het zonde zijn als het verpest werd.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:25

En ik heb vandaag btw like 20 minuten gereden om dr los te maken, nadat ze gister had gesprongen ..

Anoniem

wanneer ga je dan eens naar quir luisteren ??

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:26

ik rijd mijn paard ook lang en rond. niet zo diep als jij, maar wel een stuk achter de loodlijn met een vrij lange teugel, mijn instructrice vindt dat prima, zo gaat hij lekker over de rug. Wel moet ik waken dat hij niet op de kop gaat lopen door middel van hem actief houden. Na een minuut of tien pak ik hem op en gaandeweg moet hij steeds iets opgerichter lopen met neusje er meer uit. Dat is lastig, want hij laat daar niet makkelijk op los. Wel op lang en rond. Ik moet het toch opzoeken van haar. D.m.v veel (schijn) overgangen, pasje weg etc goed actief rijden, komt mijn paard vanzelf een stuk omhoog. Eigenlijk rijd ik pas de laatste 10 minuten van mijn les echt wat hoger in en neusje er meer uit.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:26

Mag ik vragen waarom je zo veel keer per week rijdt, met zo'n jong dier? :) En je zegt dat er nog weinig opzit? Maar waarom ben je dan nu al bezig met wijken/achterwaarts/...?

Je hebt een leuk paard onder je kont, actief dier, goed beenwerk. Echt hele mooie, ruime gangen. Vervelend dat ze zo achter het bit wilt kruipen, je zegt zelf dat je al erg veel voorwaarts rijd, maar misschien kun je toch proberen het paard wat vaker de hals te laten strekken? Proberen op veel verschillende lengtes te rijden, zodat ze niet constant in dezelfde houding lopen en zodat je haar misschien wat beter uit die krul kan rijden (vooral omdat ze zelf daar zo graag wil lopen).

Veel succes! Erg leuk dier ;)

Wat een drukte zeg, kom er nauwelijks doorheen..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:27

Ik heb niets tegen rond en diep maar alleen als je de neus er ook voor kunt rijden.
Dus zodra het paard zich oprolt:hand weg en bij drijven.
Liever eerst dus even een wat langere hals en desnoods wat tegen de hand dan zo erachter.
Het achterbeen kan zo totaal niet doorkomen.
De paarden die geschikt zijn voor het hele lage en ronde zijn over het algemeen paarden met een enorm sterk achterbeen.
En dan nog niet te spreken over de ruiter,die moet ook hel goed weten wat hij doet om zo te rijden.
Dus stop met kijken naar de topruiters en ik snap ook niet dat er nog instructeurs zijn die mensen die nog niet heel veel kennis hebben zo adviseren te rijden.

DUS:zolang niet de neus voor de loodlijn kunt rijden,dan zeker niet zover er achter rijden.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:27

En jullie leveren alleen maar commentaar, terwijl jullie dit paard niet kennen, en kunnen jullie aan de fotos zien hoe strak ik mijn teugels heb zitten ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:28

als je al 20 minuten moet losrijden omdat je gisteren hebt gesprongen.. dan heeft je jonge paard gewoon spierpijn en KAN hij simpel weg niet goed ontspannen...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:29

Flynn schreef:
En jullie leveren alleen maar commentaar, terwijl jullie dit paard niet kennen, en kunnen jullie aan de fotos zien hoe strak ik mijn teugels heb zitten ??

Ach kind toch, je staat helemaal niet open voor kritiek.
Als jij het een mooi beeld vind geven, prima alleen dan moet je nog veel leren hoe je een jong paard rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:29

Flynn schreef:

als je goed kijkt, kan je zien dat jou teugels NIET in een boogje hangen maar gewoon in een rechte strakke lijn van jou hand naar de mond van het paard

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:30

Als je geen commentaar wil en kan ontvangen, waarom zet je dan foto's hier neer?

Edit: Ik mag hopen dat je ziet dat dit NIET is zoals het hoort te zijn.
Laatst bijgewerkt door Quir op 07-07-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Ik begrijp dat je liever geen commentaar wilt, en alleen maar complimentjes.

Maar ik schrok toch wel even van deze foto's... Je zegt wel dat je zelf weinig in je hand hebt, maar ik zie je toch zeker op een aantal foto's naar achteren hangen met de teugels strak.

Ook het met de kin op de borst lopen vind ik (zeker bij zo'n jong dier) echt geen prettig gezicht.

Je opent zelf een topic, en omdat wij je paard niet kennen mogen we niets zeggen.. Je zou zelf dus niet willen dat het dier er meer met zijn neusje uit gaat lopen, en dat het een prettiger gezicht wordt?

double

Lekker veel les nemen, volgens mij lezen mensen over het feit heen dat je het paard pas 2-3 weken hebt?
Toen ik mijn paard 2-3 had kon hij alleen maar sterren kijken.. en nu 2 jr later is hij Z-klaar.. :)

Je geeft aan dat je goede instructie hebt, dus zorg dat je goede begeleiding hebt. Over 2-3 maanden kun je dan heel andere foto's plaatsen!

Je weet dat je paard te diep loopt, hebt tips gekregen, dus op naar het volgende topic..
Succes!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:31

Idd volgens mij topicstarter ook last van der schouders hebben het paard hangt in de teugels, klopt dat TS?
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 07-07-10 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:31

WTF leer lezen ???

Ik heb vandaag 20 minuten gereden ( volg je t nog ? )
Om haar los te maken ( JA snap je t nog steeds ????)

En hoezo zit ik er niet/ wel vaak op ??
Waar heb ik dat gezegt ??

Ik train dr ong 5 x per week, ong 1 x springen, 2 x dressuurmatig en 2 x longe .. wat nou zwaar werk, dat moeten ze prima aankunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:31

hoe oud ben en wat is je ervaring met jongen paarden eigenlijk? als ik vragen mag ?