haflinger Tos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: haflinger Tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:24

Moderatoropmerking:
En dit topic kan weer open na aanvulling TS :).

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:17

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 21-10-23 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:03

tos schreef:
dankjewel voor alle reacties *D

Nies_ schreef:
Ik denk dat je paard meer in een krulletje loopt dan nageeflijk, ik zie hem ook veel op de voorhand lopen.

Haal het stiek eraf (wat gebruik je het precies voor?), let goed op je handhouding en zorg dat zijn achterhand er goed bij komt, dan komt de hoofd/halshouding vanzelf goed.

wat is dan volgens jou het verschil tussen in een krulletje lopen en nagefelijk?

ik gebruik de elastiek voor de doorbuiging, vooral op het begin. anders krijg ik hem er moeilijk doorheen.
al zal dit nu wat makkelijker zijn dan vroeger.

en het paard loopt toch meestal eerst op de voorhand en dan ga je na de achterhand werken,
of heb ik het hier fout?

ja dat heb je behoorlijk fout :o
een paard loopt eerst van achter er goed bij, en wordt dan van voren nageeflijk. Dus niet zoals jij het zegt. Veel (schijn)overgangen rijden zodat die achterhand erbij komt. Van voren opvangen en eventueel door kleine kneepjes naar beneden vragen. Handen naar voren doen en lucht erin houden, niet gaan vastzetten. VEel voltes en figuren maken. Pas als je paard van achter meekomt kun je er van voren iets mee gaan doen. Elastiek zou ik eraf halen. HEt geeft jou zoals ik het lees een gevoel dat hij van voren nageeflijk is, maar eigenlijk is hij dat niet. Bovendien komt de achterhand niet mee. Als je het verschil niet voelt tussen nageeflijk of 'in de krul' lopen dan zou ik al zeker niet met zo'n elastiek rijden!

tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 14:54

okeej, dan had ik het fout :o