Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Matsje schreef:Wat dan wijken betreft: probeer met lichte stelling uit je wending te komen, richt jezelf als in de richting waarin je wilt wijken, sluit je buitenhand, ontspan de binnenhand en leg voorzichtig je binnenbeen wat naar achter. Buiten blijft op de singel. Valt hij over buiten? Meteen paar passen rechtuit en opnieuw weer verder, net zolang tot hij het door heeft.
niet vervelend bedoeld Matsje maar bij wijken moet je niet je binnenbeen naar achteren leggen. Je pony loopt al met de buitenschouder weg, en het is gewoon de verkeerde hulp voor wijken.
En ons probleem is juist dat hij een stuk voorwaartser mag, anders kakt hij in
. En wat jij uit legt pak ik ook vaak mee, maar ik wil juist dat hij hier nu loopt met zijn koppie, anders knalt hij op de voorhand. JessicaD88 schreef:Matsje schreef:Wat dan wijken betreft: probeer met lichte stelling uit je wending te komen, richt jezelf als in de richting waarin je wilt wijken, sluit je buitenhand, ontspan de binnenhand en leg voorzichtig je binnenbeen wat naar achter. Buiten blijft op de singel. Valt hij over buiten? Meteen paar passen rechtuit en opnieuw weer verder, net zolang tot hij het door heeft.
Hier niet naar luisteren hoor!niet vervelend bedoeld Matsje maar bij wijken moet je niet je binnenbeen naar achteren leggen. Je pony loopt al met de buitenschouder weg, en het is gewoon de verkeerde hulp voor wijken.
JessicaD88 schreef:Matsje schreef:Wat dan wijken betreft: probeer met lichte stelling uit je wending te komen, richt jezelf als in de richting waarin je wilt wijken, sluit je buitenhand, ontspan de binnenhand en leg voorzichtig je binnenbeen wat naar achter. Buiten blijft op de singel. Valt hij over buiten? Meteen paar passen rechtuit en opnieuw weer verder, net zolang tot hij het door heeft.
Hier niet naar luisteren hoor!niet vervelend bedoeld Matsje maar bij wijken moet je niet je binnenbeen naar achteren leggen. Je pony loopt al met de buitenschouder weg, en het is gewoon de verkeerde hulp voor wijken.
winia4ever schreef:jeccica: je paard hoort te buigen op 1 zijdige kuit druk, ik doe het ook precies zo als hier boven vermeld staat matje.
die van mij wilt zich nog wel een druk maken en dan rij ik een paar passen recht uit en begin ik uit ontspaning weer opnieuw
JessicaD88 schreef:Haha hoe ik rijd? Tja in ieder geval geef ik de andere hulpen voor het wijken dan MatsjeMijn buitenbeen gaat pas iets naar achter bij het appuyeren, niet bij het wijken.
Citaat:er staat nergens dat het buitenbeen naar achter moet. kwestie van duidelijk lezen. je binnenbeen hoord iets achter de singel te liggen met wijken.
appuyeren is een heel andere oefening en is hier ook niet aan de orde.
dat jij het op een andere manier doet oké, maar volgens de theorie hoord het zo.