Iwan @ Dressuurwork [L2]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Iwan @ Dressuurwork [L2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:10

Dankjee!!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:24

Het lijkt inderdaad alsof je veel werkt vanuit je hand/arm, maar volgens mij valt dit mee. Wat je kan doen is je handen bij elkaar en vooral je armen aan je lichaam. Zo toont het in ieder geval niet alsof je hem van voor streng hebt. Verder adviseer ik je om oefeningen te gaan doen waarbij hij zijn rug gaat bollen en over zijn rug gaat lopen, waardoor zijn hals en hoofd wat zakt.
(lang en laag, van daaruit meer oppakken, veel overgangen, ook met longeren kun je dit goed oefenen)
Paard heeft inderdaad prachtige gangen, maar ik vind het er wel wat gehaast uit zien, klopt dit? Probeer hem wat meer met zijn achterkant er onder te zetten, zodat het plaatje mooier wordt, en het er ook minder haastig uit gaat zien. (Overgangen, onder zijn tempo rijden, schoudenbinnenw. in STAP, veel aangaloperen en meteen weer terug, schijnovergangen)
Veel succes!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:27

Wat dan wijken betreft: probeer met lichte stelling uit je wending te komen, richt jezelf als in de richting waarin je wilt wijken, sluit je buitenhand, ontspan de binnenhand en leg voorzichtig je binnenbeen wat naar achter. Buiten blijft op de singel. Valt hij over buiten? Meteen paar passen rechtuit en opnieuw weer verder, net zolang tot hij het door heeft.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:35

Matsje schreef:
Wat dan wijken betreft: probeer met lichte stelling uit je wending te komen, richt jezelf als in de richting waarin je wilt wijken, sluit je buitenhand, ontspan de binnenhand en leg voorzichtig je binnenbeen wat naar achter. Buiten blijft op de singel. Valt hij over buiten? Meteen paar passen rechtuit en opnieuw weer verder, net zolang tot hij het door heeft.

Hier niet naar luisteren hoor! :o niet vervelend bedoeld Matsje maar bij wijken moet je niet je binnenbeen naar achteren leggen. Je pony loopt al met de buitenschouder weg, en het is gewoon de verkeerde hulp voor wijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:26

@Matsje: Meeste draf foto's zijn ook weg rijden naar midden draf :D En ons probleem is juist dat hij een stuk voorwaartser mag, anders kakt hij in :j . En wat jij uit legt pak ik ook vaak mee, maar ik wil juist dat hij hier nu loopt met zijn koppie, anders knalt hij op de voorhand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:47

JessicaD88 schreef:
Matsje schreef:

Hier niet naar luisteren hoor! :o niet vervelend bedoeld Matsje maar bij wijken moet je niet je binnenbeen naar achteren leggen. Je pony loopt al met de buitenschouder weg, en het is gewoon de verkeerde hulp voor wijken.

Volgens mij is het wel juist hoor? Want op die manier doe ik het ook bijna. :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:08

JessicaD88 schreef:
Matsje schreef:

jessica ik weet niet hoe jij rijd, maar wat matsje zegt zijn de correcte hulpen voor wijken.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:16

Haha hoe ik rijd? Tja in ieder geval geef ik de andere hulpen voor het wijken dan Matsje :P Mijn buitenbeen gaat pas iets naar achter bij het appuyeren, niet bij het wijken.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:20

Je paard hoort te wijken voor een eenzijdige kuitdruk. Dus het is niet nodig om je been naar achter te leggen. Daarmee krijg je alleen maar te veel gebogen paarden, terwijl dat niet hoort bij het wijken.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:58

jeccica: je paard hoort te buigen op 1 zijdige kuit druk, ik doe het ook precies zo als hier boven vermeld staat matje.
die van mij wilt zich nog wel een druk maken en dan rij ik een paar passen recht uit en begin ik uit ontspaning weer opnieuw

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:18

winia4ever schreef:
jeccica: je paard hoort te buigen op 1 zijdige kuit druk, ik doe het ook precies zo als hier boven vermeld staat matje.
die van mij wilt zich nog wel een druk maken en dan rij ik een paar passen recht uit en begin ik uit ontspaning weer opnieuw

Is me nog niet helemaal duidelijk hoe je t nou doet, wel of niet je binnenbeen naar achteren? Paar passen rechtuit is inderdaad slim om te doen.

Wel grappig er best veel verschil is in opvatting hierover! Maarja meer wegen lijden naar Rome ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:22

JessicaD88 schreef:
Haha hoe ik rijd? Tja in ieder geval geef ik de andere hulpen voor het wijken dan Matsje :P Mijn buitenbeen gaat pas iets naar achter bij het appuyeren, niet bij het wijken.

er staat nergens dat het buitenbeen naar achter moet. kwestie van duidelijk lezen. je binnenbeen hoord iets achter de singel te liggen met wijken.

appuyeren is een heel andere oefening en is hier ook niet aan de orde.
dat jij het op een andere manier doet oké, maar volgens de theorie hoord het zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:27

Kunnen we weer on-topic? :D

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:49

Citaat:
er staat nergens dat het buitenbeen naar achter moet. kwestie van duidelijk lezen. je binnenbeen hoord iets achter de singel te liggen met wijken.

appuyeren is een heel andere oefening en is hier ook niet aan de orde.
dat jij het op een andere manier doet oké, maar volgens de theorie hoord het zo.

Binnenbeen sorry typfout. Het ging er immers om of je binnenbeen met wijken wel of niet op de singel moest blijven liggen. Jij vind dat je binnenbeen achter de singel moet liggen bij het wijken, ik vind van niet ;)

en nu houd ik er over op zodat t weer over tips voor de TS kan gaan :P

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:05

Lees de discussie nu pas. Laatste opmerking offtopic:
Wijken voor de kuit betekent dat hij zijn lijf weg laat duwen door de kuit. In mijn ogen moet die dan IETS doen om aan te geven dat het paard opzij moet. Waarom ik het zo uitlegde, was ook omdat mensen nogal eens hun buitenbeen naar achterleggen en dan met het binnenbeen gaan duwen, dit is zeker met een paard wat over de buitenschouder wegloopt niet handig.
En nu inderdaad weer ontopic.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:09

Wat een geweldig paardje!
doet me heel erg denken aan mijn vaste paardje van een tijd geleden.
die was alleen maat a/b pony :+
over het rijden en je houding is al veel gezegd, hier hoef ik geen schepje bovenop te doen.
succes!

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:39

wat een lekkerstuk van een paard zeg!
Ik vind jullie een erg leuke combi!
ik heb dus eigenlijk ook maar 1 ding aan te merken: pak je teugels wat korter, dan is het voor het oog een stuk ontspannender, en het rijdt waarschijnlijk voor jou ook wat fijner!

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:33

Ik vind dat je een zeer mooi paardje onder je kont hebt, probeer hem alleen wat meer van achter naar voren te rijden, iets meer bij elkaar, en wat actiever van achteren.

Verder heeft hij zeer mooi beenwerk!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:49

Leuk beestje! Ziet er goed uit. En nog even werken aan je handen.

Spikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:25

mooie pony , jullie zijn een leuk team samen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:15

Bedankt voor de reactie's! Heb er veel aangehad. Heb mijn teugels een leertje korter gepakt (was ook gelijk de laatste) En hij liep heel fijn! wijken ging ook in een x 10x beter!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:15

Er zit echt heel veel verschil in die laatste foto en die andere
Goed !, kun je trots op zijn *D
Tuurlijk blijven er altijd punten om te verbeteren, maar ga zo door !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:50

Dankje wel! Klopt, maar anders zou het ook niet leuk zijn, dus trainen we lekker door!

paardjuh112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:51

leuke combinatie! :D
denk soms alleen om je handen,
en het lijkt soms ook of je hem iets teveel ophoud van voren,
succes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:21

Dankje. Nee valt wel mee, hij wil telkens duiken, waar door ik hem tegen houd met mijn handen, en het bijrijd met mijn benen. :)