Tanna Diamond @ work, klaar voor officeel B dressuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zijn wij klaar voor Officeel B dressuur wedstrijd?

1. Ja
235 (87%)
2. Nee
7 (2%)
3. Bijna
28 (10%)

Totaal aantal stemmen: 270

TessJS

Re: Tanna Diamond @ work, klaar voor officeel B dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:40

Jullie zijn zeker B klaar;) Het commentaar wat ik heb is al gegeven, dus dat hoef je niet nog 5x te horen!

Succes!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 16:43

TessJS schreef:
Jullie zijn zeker B klaar;) Het commentaar wat ik heb is al gegeven, dus dat hoef je niet nog 5x te horen!

Succes!

Oke super bedankt :D , ben trouwens wel benieuwd welke er Nee hebben gestemd op de poll.
ben wel benieuwd waarom dan niet :o ?

AKB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:34

Gewoon gaan met die banaan Niena :)!
Jullie zijn er volgens mij wel klaar voor en ach, eenmaal gestart valt het vast reuze mee :D.
Succes, en zie je vast wel op cc ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:21

Ziet er super uit! je heb echt een top handhouding! Jullie zijn echt wel B waardig :j .

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:23

Probeer niet naar beneden te kijken :)
Veel succes nog met het rijden.
En de B dressuur komt er aan (:

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 18:51

@ paulaa_ Super bedankt,
@ Maaikee43, idd ik ben er erg mee bezig om niet naar beneden te kijken(y) blijft lastig ben altijd nieuwschierig of er geld op de grond ligt.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:51

NienSCHaap schreef:
@ paulaa_ Super bedankt,
@ Maaikee43, idd ik ben er erg mee bezig om niet naar beneden te kijken(y) blijft lastig ben altijd nieuwschierig of er geld op de grond ligt.

haha geld :=

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:45

[quote="NienSCHaap"]@ brendaaaa, klopt maar ik druk me schouders heel erg naar voren omdat ik anders veel last van me rug krijgt.
maar idd ik doe het stukje bij beetje dan word het wel beter en sterker, zal er meer op letten.
quote]

Ik heb zelf ook (ernstige) rugklachten, maar vergis je niet; als je juist je rug recht, moeten je kleine rugspiertjes veel meer moeite doen om balans te bewaren. Dit is dus juist een supergoede training voor je rugspieren! Ik probeer er zelf dus ook juist extra op te letten. Heb je last van je onderrug (zoals ik), dan gaat dit nog extra op! Je traint eveneens je kleine buikspieren als je goed rechtop zit, zeker als je daarbij je buik inhoud. Het is een superoefening!

Maar ik heb nog ff gestemd, want ook ik vind dat je zeker klaar bent voor B!!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:49

Op foto 3, 4 & 7 heb je niet alleen pianohandjes, maar ook een hele rare knik in je pols (armen recht, en dan 'knik' je je polsen naar beneden). Dit kan nooit een ontspannen houding zijn. Dit moet je ziet op te lossen om vervolgens dus soepel in je hand/pols/armen te zijn.

Ik dénk dat jullie geen gek figuur zouden slaan op wedstrijd, maar hou er rekening mee, dat met jouw spanning je best nog wel eens moeite zou kunnen krijgen met het tempo van je paard in de proef.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 12:39

Loesje88 schreef:
Op foto 3, 4 & 7 heb je niet alleen pianohandjes, maar ook een hele rare knik in je pols (armen recht, en dan 'knik' je je polsen naar beneden). Dit kan nooit een ontspannen houding zijn. Dit moet je ziet op te lossen om vervolgens dus soepel in je hand/pols/armen te zijn.

Ik dénk dat jullie geen gek figuur zouden slaan op wedstrijd, maar hou er rekening mee, dat met jouw spanning je best nog wel eens moeite zou kunnen krijgen met het tempo van je paard in de proef.

oke ik zal der eens op letten en wat proberen om het op te lossen, ach ja.
je hebt dingen sneller aangeleerd dan afgeleerd :+.
we hebben al zoveel punten verbeterd en we zijn er nog lang niet, maar ben er van overtuigd dat het wel goed gaat komen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:11

Nou nien, zie aan de comments dat je concurentie word.
Misschien moet ik mijn L debuut maar wat eerder plannen, ook al haal je me dan in :p.
Ik vind het er super uitzien :D

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:17

Jullie zijn wel B klaar hoor! Ga lekker starten zou ik zeggen ;)
Mooie houding heb je, alleen denk eraan dat je naar voren blijft kijken. En, voor zover ik dat uit de foto's kan halen, lijkt je paard echt niet te veel voorwaarts.
Heb nog wel ff een opmerking over je berichtje hierboven: er is natuurlijk geen sprake van verzameling wanneer de achterhand er niet bij is! Als je m inhoud wanneer ie te snel gaat is dat prima, maar laat de term verzameling dan wel achterwege ;)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:18

@mellanie_ op de voorhand valt opzich wel mee, het is wel zo dat als ze onder me weg loopt ik haar veel laat verzamelen.
alleen dan komt de achterhand nog niet lekker mee,
toch bedankt zal er aan werken![/quote]

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:23

Je kan best een B wedstrijdje doen. Wat ik wel storend vind is je polsen, die moeten juist naar buiten geraaid worden (wanneer de handen correct rechtop gedragen worden) om te kunnen scharnieren. En volgens mij is het zadel iets te klein.
Verder ben je met je houding al bezig zie ik ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 19:43

superwoman schreef:
Je kan best een B wedstrijdje doen. Wat ik wel storend vind is je polsen, die moeten juist naar buiten geraaid worden (wanneer de handen correct rechtop gedragen worden) om te kunnen scharnieren. En volgens mij is het zadel iets te klein.
Verder ben je met je houding al bezig zie ik ;)

....
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 08-07-10 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:48

Niet gelezem sorry.
Maar ik zou heel graag het verschil willen zien met de beugels iets langer (normale lengte) , want eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat het zoveel scheelt - maar dat kan ik mis hebben natuurlijk, vandaar dat ik erg benieuwd ben.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:42

Ja ik denk dat dat wel zal gaan lukken hoor ;)
Probeer wel wat meer vooruit te kijken en
iets meer achterover (kan ook moment opname zijn)
Wat een super leuk paardje <3

MarijeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 07:58

ik ben het eens met het commentaar van andere bokker!
jullie zijn zeker klaar voor de B! :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:52

Wat leuk om nog een afstammeling van Goodtimes te zien :D Die van mij is van haar moeders kant ook Goodtimes ;)

Nu even over je foto's:
Ik vind het er netjes uit zien hoor.. Op de foto's komt het niet overhaast over. Gewoon proberen te blijven oefenen. Overgangen rijden helpen vaak wel om het paard goed bij je te houden. Dus veel van stap naar draf en weer terug etc.
Enige wat je zelf ook zegt is dat je voor je uit moet kijken.. Maar verder vind ik het er voor een B proef goed uitzien! Ik zou zeggen.. Gewoon proberen!
Ik denk als je je paard zo hebt lopen als op de foto's hier en je je figuren netjes rijdt moet er zeker wel een klein wp in zitten. :D Succes!