Yen eerste keer onder de man!!!! Rodeo..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:32

daar geef ik je helemaal gelijk in zij moet het goede voorbeel geven!!

Kleintje schreef:
Mag ik alleen zeggen dat ik het ontzettend dom vind van je instructice dat ze de eerste keer hing zonder cap op? Want ook dan kan je ontzettend gelanceerd worden. Het is de eerste keer voor het paardje. Er had wel weet ik veel niet wat kunnen gebeuren.
Vind dat voor een instructrice erg dom, juist zo'n iemand moet beter weten!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:04

Leuke aktiefoto's Franca Haha! Zonde dat Priscilla eraf is gevallen en hoop dat ze zich niet bezeerd heeft Toch een klein draakje die Yen en ze ziet er nog wel zo lief uit Schijnheilig

Ik had bij Omar ook al de tip gekregen om zijn staart iets korter te maken want hij kon er anders zelf op gaan staan. Ik heb zijn staart gewoon een stukje bot afgeknipt. Niet te kort afknippen hoor want arabieren dragen hun staart hoog, nu moet ik zeggen dat Yen hem op de foto's niet zo hoog draagt Verward

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:22

Leuke foto's! Nou moet ik zeggen dat je al snel te enthousiast kunt worden als je paard braaf meewerkt, en enthousiasme moet juist een beetje in de hand gehouden worden, zeker met het inrijden van jonge paarden Lachen. Maar Yennie heeft het fantastisch gedaan, en ze heeft je ook laten zien waar ze toe in staat is als ze in de toekomst gaat etteren Haha! Extreme duivel

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:18

Dat ziet er toch wel netjes uit hoor!
Alleen ik dacht dat jij er als eert op zou gaan, of heb ik het nou verkeerd?
Jammer dat ze eraf is gebokt maar de volgende keer zal het vast beter zijn!
Houd je ons op de hoogte? Ik ben wel benieuwd!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 14:47

Dank jullie wel voor reacties! Annemieke, Yen droeg haar staart niet hoog, omdat ze het allemaal eerrrrug spannend vond. Dan trekken ze hem eerder wat tussen hun billetjes.

En inderdaad...ik weet nu het grote talent van Yennie.....we kunnen dus altijd nog de rodeo-sport in!!! Lachen

Maar even serieus....ik vind dat ze het voor de eerste keer hartstikke braaf deed. Er zijn genoeg paarden die al flippen bij het hangen en stappen! Mijn Yennie is best stoer! *LOL* Vanavond gaan we weer verder, alleen stappen dit keer.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 14:48

Fleury, ik wilde eerst ook wel zelf....maar door gebrek aan ervaring in de allereerste keer erop, leek het ons beter dat Priscilla erop ging. Zij is gewoon heel ervaren. Achteraf een goede keuze.... Knipoog

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 14:57

junta_mellie schreef:
volgens mij had je beter weer een rondje erop kunne zitten want zo heeft zij de zij de zin van yes niemand op me rug..
maarja zo doen wij dat tenminste bij ons op stal als je er door zo`n paard af wordt gegooit gewoon weer 1 keer opstappen en een rondje stappen ..
maarja zo is het jullie marniet maar ja laat ook maar... Knipoog

Ja, dat dacht ik later ook. Maar aan de andere kant kun je dan ook misschien weer dingen forceren Verward

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:00

gaaf zeg, zonde dat ze er vandoor schoot, maar alles moet ooit de eerste keer zijn
de 2de foto is heel mooi
veel succes!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:06

Ach, ach, alweer een paardje die de grote stap maakt naar het volwassen paardenleven Haha!
Jammer, dat het toch even mis is gegaan maar gelukkig was ze daarna weer rustig.
Ik hoop voor je dat ze verder net zo braaf en leergierig is mijn paardje.
Veel succes verder nog!!

p.s. probeer idd je enthousiasme wat te beteugelen als ze het zo makkelijk op pakken! Ik spreek uit ervaring dat je dan heel snel in de verleiding komt om steeds meer te vragen omdat ze het allemaal zo makkelijk op pakken. Gelukkig heb ik mezelf tot nu toe goed in de hand kunnen houden........... maar de verleiding is ZO groot Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:11

Ben benieuwd hoe ze het vanavond doet. Hopelijk wat rustiger Haha!.
Wel een erg leuk koppie zit er op je paardje!

Mijn paard was al gewend aan de longe maar flipte helemaal toen hij aan de longe moest draven met mij op zijn rug. We hebben toen de longe er af gehaald en het was meteen goed (we waren alleen in de bak en de bak was dicht).

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:30

ziet er best goed uit toch? alleen ik had zelf denk ik chaps of laarzen aangedaan, als je er afvalt en met je voet in de beugel blijft hangen....

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 16:33

Ja, is ook een goede tip. Ik heb wel veiligheidsbeugels aan mijn zadel hangen, dus dat scheelt ook al.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:09

goed hee! hopelijk de volgende keer weer een stukje beter!
en ik blijf het zeggen, wat is cheyenne toch een mooi paardje Kwijl

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:54

Hej!

Wow echt gaaf ziet er goed uit Franca! Sorry dat ik trouwens nog niet op je PB heb gereageerd maar kep het ook echt MEGAdruk gehad! Maar alles gaat wel goed en zowel Suev als ik zijn aardig gewend nu Haha!

Tip voor dr staart: je kan hem ook zo laten en gewoon vlechten (dan wordt hij ook wat korter) of opbinden nu met inrijden, dalijk gaat het hartstikke goed en dan heb je voor niets die staart gekortwiekt!

Verder vind ik dat mensen wel weer vrij snel (misschien wel goedbedoeld) commentaar hebben, het ziet er goed uit en idd, een paard is een vluchtdier en kan ALTIJD wegschieten. Het is toch heel netjes dat ze daarna het hangen weer toeliet? Nix aan de hand hoor, morgen weer een dag, en ik weet zeker dat Franca en haar instructrice alle tijd nemen. Ze zijn al zo lang met het voorbereidende werk bezig dat ik denk dat dat wel goed zit Knipoog

Ik ga even je verslagje lezen!!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:06

Toch een knappe prestatie voor de eerste keer, vind je niet? Ik was alleen zelf niet meteen gaan draven, ook niet als het erg goed ging. Je kunt namelijk niet langzaam genoeg opbouwen. Van een stukje draven kan een jong paard al rare trauma's overhouden (als er iets fout gaat dan, normaal natuurlijk niet.) Maar ik ben blij dat de 'rodeo' op zich nog goed is afgelopen. Het had natuurlijk ook anders kunnen zijn!
Met hangen had ik zelf absoluut ook al een cap op gedaan, je weet het natuurlijk nooit. Een paard kan met grondwerk nog zo lief zijn, maar het echte rijden en hangen met zadel is toch allemaal nieuw voor zo'n jong beestje. Maar ja, gelukkig is alles verder goed verlopen. Jammer van de rodeo (die wel een beetje door de snelle opbouw van de 'training' kwam, ben ik bang), maar ik denk dat Cheyenne wel een leergierig en betrouwbaar paardje is.. dus het zal allemaal nog wel loslopen...
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen!!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 00:12

Thanx! Ik vind kritiek niet zo erg hoor, zolang het maar opbouwend is en dat is bij de meesten wel zo!

Helaas was het vandaag echt bar slecht weer en ging onze tweede poging niet door. Maar geeft niet; een dagje rust is ook prima. Morgen even kijken of het gaat lukken! *LOL*

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:34

Mooie foto's en een heel mooi paardje, hopen dat het de volgende keren wel goedgaat maar dat zal wel lukken.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:49

Bloos DIE MANEN!!! echt heeeeel cool!!!! Haha!
Wel jammer dat ze gek ging doen terwijl het juist goed begon. Nu maar hopen dat het morgen beter gaat!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:52

Hey! Superarabier Cheyenne onder het zadel!
Dat ze er vandoor gaat is volgesn mij wel normaal, zeker met al dat arabierenbloed! Mijn tamme haflinger was daar wel een stukje anders in, maar die ging dan ook gewoon niet vooruit.
Veel moed gewenst met het inrijden, binnenkort foto's van jou erop!!!

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:45

Super kikke.. ik ga denk ik volgende week beginnen met hangen.... Zijn jullie nou echt begonnen met erop gaan in de bak of eerst in stal.. want sommige raden ook aan om er eerst in stal op te gaan omdat ze daar niet de ruimte hebben om weg te rennen..

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:50

Kei leuk. Wat heeft Cheyenne mooie lange manen zeg! Maar t is kei eng als je pony er ineens vandoor gaat. Ik ben er ook mooi afgeworpen. Ferry vond t doodeng. Nu is ie weer zover dat ik erop kan hangen...gelukkig maar!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:42

nemo schreef:
Super kikke.. ik ga denk ik volgende week beginnen met hangen.... Zijn jullie nou echt begonnen met erop gaan in de bak of eerst in stal.. want sommige raden ook aan om er eerst in stal op te gaan omdat ze daar niet de ruimte hebben om weg te rennen..

Rennen niet, maar voor bokken wel Haha!
Het voelt niet lekker om tegen een staldeur gelanceerd te worden hoor (of het dak Haha!) dan verkies ik toch lekker het "zachte" zand Knipoog

Maar fijn dat het al bij al toch goed is gegaan. En dat je je enthousiasme in toom moet houden heb je al wel door denk ik Haha!

*zucht* nog 1 jaar en dan kan ik ook beginnen met de mijne ... Dromen

Emme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:47

Kyralovertje schreef:
:o DIE MANEN!!! echt heeeeel cool!!!! Haha!
!

Was ook het eerste die me opviel... echt geschift hé... zoooooo'n lange manen! Fantomas heeft ook lange manen, maar geloof niet dat ze zo lang zijn hoor! Echt een hele mooie meis, en ze doet het prima toch?!
Begrijp niet waarom mensen soms zo bang kunnen zijn van Arabieren... zijn het geen schatjes?! Tong uitsteken
Nog veel succes Franca, met je grote meid, en hou ons zeker op de hoogte!

Emxxx

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:34

Snap niet als je er voor het eerst op gaat..
Dat je dan gelijk gaat draven?!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:03

actiefoto metr dat wegschieten hihihi