Fotoshoot Gabbana @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulrika

Re: Fotoshoot Gabbana @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:37

wat een leuk beestje! ziet er ook leuk uit zo samen. Neusje mag er net wat uit hij loopt nu af en toe achter de teugel voor zover k kan zien. je bent zeker op de goede weg!

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:46

Mooie haflinger!
Mooi in proportie. Meer een sporttype lijkt me :D
Wat natuurlijk alleen maar goe is.
Commentaar? Rechtop zitten maar dat is al gezegd natuurlijk!
Is echt wel heel belangrijk dat rechtzitten.

Chap_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:13

Wat een leuke haf!

Probeer zelf wat rechterop op je pony te gaan zitten, dat maakt het plaatje mooier.
En ik zou hem graag wat langer in zijn hals gereden zien worden. Ik vind dat hij op de galop foto al wel erg lekker bergop loopt.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:55

Als eerste je hebt echt een super mooie haflinger.
Ik zou hem (juist omdat hij zo jong is) iets meer ruimte geven van voren en ''de krul'' nog even laten zitten, dat komt later wel.

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:45

Dank jullie wel!
Ik ben druk met hem bezig, juist door de foto's gezien te hebben weet je weer waar je aan moet werken. Hij moet idd eerst wat meer op eigen benen gaan lopen(A)

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:55

Ik vind het er leuk uitzien! :D

Maar om toch even wat commentaar te leveren het volgende:
Je zit niet rechtop, dat is al gezegd.. maar misschien is het dan handig om tussendoor even uit je beugels te gaan, dan word je weer herinnerd met het feit dat je niet goed zit, (als je het dan niet verbeterd kuukel je voorover, en zo leer je vanzelf rechtop zitten :+ , ik spreek uit ervaring *schaamschaam*)
Succ6 *D

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:49

zo wat een gave haf zeg!
En dit terwijl hij nog maar 4 is, super zeg!
Je geeft zelf al puntjes aan voor je houding. Denk aan je ellebogen, pianohandjes en inderdaad meer achterover zitten in galop vooral. Je paardje loopt supernetjes, wees er maar trots op. Gaat helemaal goed komen met jullie!

jasmijnertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:48

Gaaf dier! Let op dat je hem niet te diep rijd! En dat die ook niet teveel op de voorhand gaat hangen! verder ziet het er super leuk uit!! :D

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:50

wat eeeen leuk beest!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:31

Mooi!! Prachtig paardje en het beeld ziet er echt lekker uit! Probeer een mega trotse uitstraling te hebben als je rijd dan ga je vanzelf rechtop zitten!

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 22:09

Daar ga ik aan werken!
@rosanne94 aan jou reactie heb ik wat! ik zit tegenwoordig ook vaker door. Dan zit ik meer in het zadel en rent hij minder snel naar voren, maar die beugels uit is ook wel een goede!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:28

Ayasha schreef:
Ik zou, zeker omdat hij zo jong is, hem iets meer lucht geven vanvoren. :) Neusje er iets meer uit. Laat hem eerst op zijn eigen benen lopen en dan kan je nog wat lager en ronder instellen. :) Er zit volgens mij een prachtig stel gangen op en die komen nu niet helemaal fijn uit de verf omdat hij iets te kort gehouden wordt. :) Als je hem iets meer naar voren laat gaan gaat hij ruimer en losser bewegen denk ik. :) Laag en rond is ook altijd een fijne oefening voor jonge paarden. Dus met voldoende lengte in de hals maar wel mooi rond door het hele lichaam. :)

Verder mooi dier om te zien, ziet er vriendelijk uit. :j

Helemaal mee eens! Paardje kan ook op eigen beentjes mooi lopen ;)

Verder vind ik het een erg mooie en sjieke haf! :)

rosanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:45

alsjeblieft! ik hoop dat het gaat werken, en anders, succ6 ermee:d
ik had namelijk het zelfde probleem, en ik dacht nouja dan moet ik het mezelf maar gaan afdwingen :+

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:37

Ik las even de vorige pagina, en ik snap je punt van de korte hals, maar daarom vind ik het eerlijk gezegt heel knap dat het paardje te diep kan lopen. Juist paarden met een lange hals kunnen dat gemakkelijk, maar een paard met een korte hals kan al moeilijk een knik maken en dan zo ver is niet zo prettig.
Maar mijn commentaar is vooral ontspannen in je lichaam. Je paard is snel (heeft die van mij ook last van :P ) en aan je houding te zien ga jij juist je lichaam aanspannen daardoor. Probeer alles lekker te ontspannen, je spieren lekker loslaten en goed in het zadel te zitten. Je paardje zal even raar reageren, aangezien ze het niet snapt, maar na verloop van tijd gaan ze echt een stuk lekkerder lopen. Vooral voor de galop is dit een goede tip. Ga in de galop echt op je kont zitten, dus echt rechtop en ontspan en laat haar lekker veel sprong maken.
Omdat ze nog zo jong is zou ik nu vooral gaan werken aan het tempo van je pony en je houding. De nageeflijkheid snapt ze wel en als jij nu eerste even op die dingen gaat focussen zal alles op zijn plaats gaan vallen, zoals ontspannen lichaam van jou, van het paard en het hele beeld.
Veel succes ermee!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:07

Ayasha schreef:
Hij kan zich enkel sterk maken als jij hem iets geeft om zich sterk op te maken. ;) Je verstoppen achter het feit dat het een haf is vind ik een tikkeltje jammer. :)

Hier ga ik idd in mee, het heeft er echt niets mee te maken dat het een haflinger is!
Vind het rijden er opzich netjes uit zien, zou hem zelf ivm zijn leeftijd graag met wat meer lengte in zijn hals zien en neusje er wat meer uit. Ook lijk jij op sommige foto's nogal verkrampt te zitten met je schouders.
Vind het wel een leuk hafje om te zien!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:46

Ik ga met Rosanna1990 mee.

Ziet er wel goed uit en wat een prachtige haf. Heel knap na 2 maandjes!

_shana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:44

Mooi diertje :j Maar dat wist je nu vast wel al :D

Ik heb het idee dat je beugels wel een gaatje langer mogen? Dan denk ik dat je gelijk minder naar voren kiept.

Probeer ook je binnenhand niet naar buiten te verplaatsen. Liever die hand overdreven naar buiten gebracht om de weg vrij te maken, als zijn kaak naar binnen "trekken" door je hand terug te werken.

Succes met deze kanjer!

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:11

Leuke pony! *-:) Als ik jou was zou ik hem ieds meer minder diep laten lopen krijg je later last van eniedst meer achter over zitten op je paard. Zal niet tevaak springen met een jong paard ben daar zelf niet echt van voor afwisseling is het wel leuk. veel succes verder!! :D

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 20:25

Dank jullie wel voor de reactie's.
Hij is zeker knap(A)
Ik ben hard met de punten die jullie beschrijven bezig. Foto's laten toch wel de harde waarheid zien!

@helmab ik spring nog helemaal niet. Vind ik hem te jong voor en daar wacht ik liever nog een jaartje mee!

Raswana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:59

Loopt idd af en toe wat te diep en jij valt wat voorover,,

Maar t is echt een heerlijke haflinger,, ben niet zo van de haflingers maar vindt deze toch wel heel erg leuk. :D

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:20

wat een ontzettend leuk dier!
ik zou proberen iets meer naar voren te kijken, dan ga je automatish rechterop zitten. nog veel plezier samen!

Lovebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:30

misschien je handen wat hoger, en iets naar achter gaan zitten?
verder, super mooi paardje. :D

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:42

egt leuk beesje en zeker netjes bezig als 4jarige er zijn heel veel haflingers die niet zo lopen als deze
als je pony sterk in zijn mond is vind ik het het beste om met een zo zacht mogelijke hand te rijden je rijd immers altijd van achter naar voren toch:P
en iedereen zit wel is naar voren en er zijn ook foto's waar je netjes zit als je er zelf maar aan wil werken en er voor wil gaan samen met je pony worden jullie vast een topcombinatie:D

yessicamandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:10

Leuk beestjeee, idd beugels wat langer en soms wat meer ontspannen als ij jou voor over probeert te trekken :j

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 10:32

dankjulliewel voor de reactie's.
mijn beugels kunnen niet meer een gaatje langer, want dan kan ik niet meer lichtrijden. ook denk ik zelf dat het niet echt nodig is.