Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, ik spreek uit ervaring *schaamschaam*)

Ayasha schreef:Ik zou, zeker omdat hij zo jong is, hem iets meer lucht geven vanvoren.Neusje er iets meer uit. Laat hem eerst op zijn eigen benen lopen en dan kan je nog wat lager en ronder instellen.
Er zit volgens mij een prachtig stel gangen op en die komen nu niet helemaal fijn uit de verf omdat hij iets te kort gehouden wordt.
Als je hem iets meer naar voren laat gaan gaat hij ruimer en losser bewegen denk ik.
Laag en rond is ook altijd een fijne oefening voor jonge paarden. Dus met voldoende lengte in de hals maar wel mooi rond door het hele lichaam.
Verder mooi dier om te zien, ziet er vriendelijk uit.

) en aan je houding te zien ga jij juist je lichaam aanspannen daardoor. Probeer alles lekker te ontspannen, je spieren lekker loslaten en goed in het zadel te zitten. Je paardje zal even raar reageren, aangezien ze het niet snapt, maar na verloop van tijd gaan ze echt een stuk lekkerder lopen. Vooral voor de galop is dit een goede tip. Ga in de galop echt op je kont zitten, dus echt rechtop en ontspan en laat haar lekker veel sprong maken.Ayasha schreef:Hij kan zich enkel sterk maken als jij hem iets geeft om zich sterk op te maken.Je verstoppen achter het feit dat het een haf is vind ik een tikkeltje jammer.
Maar dat wist je nu vast wel al