Angst is niet nodig op dit paard, maar duidelijkheid juist wel..
Het is een jong paard wat alles moet leren, maar hij is inmiddels gewoon goed ingereden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sjakie schreef:Ik herken de angst die je hebt, zonder een dergelijke val gehad te hebben. Mij heeft het enorm geholpen om toch met mijn eigen balans aan het werk te gaan. Bij angst is het prettig om "tools" te hebben waar je het mee kan beheersen.
Voor mij hield dat in dat ik de wetenschap heb dat ik met mijn zit in het overgrote merendeel van de gevallen met het paard mee kan veren. Schieten we een keer naar voren.....kan ik mee komen ipv achterop het zadel te klappen of aan de teugel te hangen. Gaan we langzamer dan kan ik direct mee terug.
Mijn jonkie gaf het de zekerheid dat er ten alle tijde sprake is contact en communicatie.
.
. De knop ging pas weer op zijn plek nadat mijn bijrijdster er even op had gezeten en Goldz, uiteraard, geen pas verkeerd deed
. Doordat ik zing, word mijn gedachten deels afgelijd van mijn eigen spanning, en gespannen zingen is zoiezo onmogelijk
.
. onder het zadel dan tenminste, met verzorgen is hij erg ondeugend
lijntje87 schreef:Maar als jij onzeker bent en angstig, waarom dan zo'n jong paard? dat is toch (imo) wachten op lastige momenten
superwoman schreef:Jolliegirl schreef:Maar de knop van vertrouwen moet er dan wel zijn, zo'n actie moet je wel durfen te ondernemen.
Vertrouwen in zichzelf dus (in zo'n situatie) en dat mist ze![]()
Dat valt te trainen.
(zit-lessen, val-lessen en oefeningen om jezelf te ontspannen)
lijntje87 schreef:Maar als jij onzeker bent en angstig, waarom dan zo'n jong paard? dat is toch (imo) wachten op lastige momenten
.
, niet om te vallen. Deze angstreactie waar ik nu last van heb is pas ontstaan na de val, ik had niet zo'n heftige reatie van Goldz verwacht
.HanneRonja schreef:Heb geen ervaring hiermee, maar mag ik vragen waarom je bij elke pas aandrijft? Ziet er storend uit, en is het eerste wat me opviel in het filmpje
superwoman schreef:Jolliegirl schreef:Maar de knop van vertrouwen moet er dan wel zijn, zo'n actie moet je wel durfen te ondernemen.
Vertrouwen in zichzelf dus (in zo'n situatie) en dat mist ze![]()
Dat valt te trainen.
(zit-lessen, val-lessen en oefeningen om jezelf te ontspannen)