DeHP schreef:Taj_Mahal schreef:Ik vind het er netjes uitzien voor iemand die nog geen jaar rijd!
probeer lekker arrogant op je paard te zitten, geen bolle maar holle rug en je ellebogen naast je lichaam (maar ik heb daar ook nog wel eens moeite mee, terwijl ik toch wel 8 jaar paardrij)
je duimen moet je omhoog houden en handen naast elkaar, je zei zelf al dat je je handen overal houdt, behalve op de goede plek, dus ik probeer wat aanwijzingen te geven
ook zitten je voeten soms iets te ver in de beugel
veel succes verder met rijden!
Een holle rug is juist wat je niet wilt zien bij het rijden. Dan heb je veel kans dat je je rugspieren vastzet en dus niet meer mee kunt komen in de beweging. Als je rug vast zit kunnen je schouders en dus je armen niet meer mooi losjes meebewegen. Bovendien kom je dan meer op je muts te zitten waardoor er een grote kans is dat je met je bovenlichaam naar voren valt. Paardrijden doe je met je buikspieren en niet met je rugspieren.
Bovendien is het voor je paard niet prettig om constant met je zitbeenknobbels in de rug te duwen.
(ga maar eens op handen en knieën zitten en laat iemand ter hoogte van je heupen op je rug gaan zitten. Laat deze persoon eens met een bolle rug zitten en daarna met een holle rug. Dan voel jij in je rug meteen waarom je beter met een bolle rug kunt zitten als met een holle.)
Oh ja, bijna vergeten, ziet er mooi uit hoor voor iemand die nog maar zo kort rijdt. Je kunt proberen je beugels een gaatje langer te doen, aan het begin zul je ze verliezen, maar uiteindelijk zul je merken dat het veel makkelijker wordt om je evenwicht goed te bewaren.
ja je hebt gelijk, ik bedoelde ook niet echt een holle rug, maar meer een rechte rug met je borst vooruit, wist het niet goed te verwoorden
verder ben ik ook benieuwd naar foto's over een half jaartje!
)
valt mee hoor.

.