foto's pjotr aan de teugel IN DRAF

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:34

ik vind het er ook niet echt ontspannen uit zien.
maar je bent lerende en probeerd het goed te doen.
toppie!
jij probeerd het tenminste.
en hou alsjeblieft op met ruzien over wie wat fout doet.
iedereen maakt fouten.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 29-06-03 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:36

Het is nog niet echt ontspannen, maar al wel een hele verbetering als je ze met je eerste topic vergelijkt
Ga zo door en je komt er wel Lachen

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:45

ik denk dat over ontspanning wel genoeg is gezegd. ik vind dat je netjes op weg bent! het zal een lange weg zijn maar iedereen moet het leren en van je fouten leer je. de achterhand mag er inderdaad ietsje meer uitkomen en voren wat vrijer uitzien, maar dat kun je niet allemaal zomaar leren. je bent goed op weg en daar gaat het om! heel veel succes verder. waar een wil is is een weg!

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:46

Okkie1 schreef:
ik denk dat over ontspanning wel genoeg is gezegd. ik vind dat je netjes op weg bent! het zal een lange weg zijn maar iedereen moet het leren en van je fouten leer je. de achterhand mag er inderdaad ietsje meer uitkomen en voren wat vrijer uitzien, maar dat kun je niet allemaal zomaar leren. je bent goed op weg en daar gaat het om! heel veel succes verder. waar een wil is is een weg!

Daar ben ik het helemaal mee eens! *LOL*

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:12

Nou, dat ziet er toch al stukken beter uit?
Jij kunt zelf wel voelen of hij al dan niet ontspannen is.
Ik vind het ook hardstikke goed dat je wat met het commentaar doet, daar kunnen sommige mensen hier nog wat van leren!
Soms kan het er nog zo ontspannen uitzien, maar zit er wel een ruiter bovenop die het bit van links naar rechts trekt Schijnheilig
Dus ik vind dat je op de goede weg zit, hoor! Megamooi Fjordje met een megakuif!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:00

En als je nu ook een rijbroek en fatsoenlijke schoenen/laarzen (!) aantrekt ben je al weer en stukje verder op weg..!

Fabjuhlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:17

Debo"]
[quote="pjotr schreef:
sorry hoor debo maar hoe durf jij op mkij commetaar te geven terwijl jezelf ook met stang en zo rijd en altijd alles fout doet in de ogen van een ander en dat je ook foto's maakt van rydar los omdat je commetaar kreeg sorry hoor maar wat dat betreft do je precies hetzelfde als mij lees maar effe je topics na Boos!

whahahaa ik zie geen vergelijking met jou en mij.. ik heb niets over je stang gezcht dat moet je zelf weten.. ik vind t alleen zo jammer dat je t beesje in de krul zit te snokken...

ik vind het verschil tussen het lopen van jouw en mijn fjord toch behoolrijk verschillen...
Afbeelding

snap niet dat je jou en mij kunt vergelijken , VD is ook iets heel anders als gewone dresuur...

( had zogouw aleen een westernfoto.. maar t verschil is duidleijk.. )
[/quote]

Moet je je paard met western dan aan de teugel rijden???? Verward

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:20

Deze foto's vind ik er ook beter uitzien dan de vorige, en dat het nog niet helemaal is zoals het hoort, je doet wel je best heb ik het idee! als je met de tips enzo aan het werk gaat en in de les dan komt het best allemaal goed denk ik.
het is in iedergeval wel een hele leuke fjord om te zien.
een paardrijbroek en laarzen geeft ook al snel een ander beeld zoals hierboven ook al genoemd wordt. niet dat de houding van je pony veranderd, maar wel het totaalplaatje zegmaar Knipoog

ps: ik zeg niet dat ik het goed kan Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:26

Het verschil tussen de foto van Debo en die van Pjotr lijkt me vrij duidelijk, maar ik wist al dat Debo d'r fjordje flink goed aan t lopen heeft.
Dat Pjotr dat niet heeft maakt niet uit, ik bedoel, je kan alles leren. Maar hoe ze reageert vind ik niet echt getuigen van een volwassen reactievermogen.
Ook ik heb de indruk dat je hem in de krul trekt. Je moet niet steeds gaan 'bewijzen' dat je hem niet in de krul trekt, neem gewoon goed les, ga voor je lol rijden, en heb sch**t aan wat anderen zeggen. Dan komt het aan-de-teugel verhaal vanzelf.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:33

Ziet er aardig uit... Lachen alleen zelf iets rechterop... (maar dat is een fout die ik zelf ook altijd maak met rijden.. Haha!)

En Pjotr is en blijft een supergave Fjord... Lachen

Fabjuhlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:41

Mijn tips voor zover ik kan zien:

ga ietsje meer achterover zitten (voor je gevoel waarschijnlijk te ver)
breng je handen ietsje naar voren en ontspan je armen vooral
en je beugels wat langer, maar dat kwam door het springen, toch?

Verder supercoole Fjord en ik vind het er leuk uitzien hoor!!! Het gaat steeds beter, en je komt er echt wel!

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:14

ik vind dat je al goed op weg bent hoor!

en debo is ook een stuk ouder dan pjotr, ik vind het al leuk dat ze haar best doet om het te verbeteren, en ondanks al het commentaar toch die fotos erop zet.
Alsof pjotr de enige is die wat verkeerd doet.

verder vind ik het er beter uit zien dan eerst, ik zou wel je beugels wat korter maken maar dat kwam door het springen, en goed ontspannen zitten met armen en benen.

liefs lotte

Fabjuhlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:15

LOTH schreef:
ik vind dat je al goed op weg bent hoor!

en debo is ook een stuk ouder dan pjotr, ik vind het al leuk dat ze haar best doet om het te verbeteren, en ondanks al het commentaar toch die fotos erop zet.
Alsof pjotr de enige is die wat verkeerd doet.

verder vind ik het er beter uit zien dan eerst, ik zou wel je beugels wat korter maken maar dat kwam door het springen, en goed ontspannen zitten met armen en benen.

liefs lotte

nog korter? ik denk dat je langer bedoelt, is het niet? Knipoog

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:19

hahah ja sorry

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:27

Kun je je niet beter concentreren op ontspanning ipv hoe ie zn hoofd houdt? Als de ontspanning er is komt de juiste hoofd/ halshouding bijna vanzelf...

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 19:36

dat ontspannen rijden is er ook wel want hij loopt aan de teugel als hij ontspannen is doet ie zn hoofd omlaag enzv. dus dit is niet omdat hij aan de teugel MOET lopen
hij doet het omdat hij ONTSPANNEN is

verder bedankt voor de vele tips

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:44

T ziet r niet ontspannen uit... Jij niet, en je fjord ook niet. Je kijkt op alle foto's naar beneden, daar haal ik vandaan dat je op zn hoofd gefixeerd bent, t ziet eruit alof je je handen vastzet (moet ik wel eerlijk bijzeggen dat je dat op n foto natuurlijk niet zo kunt zien), en je fjord trekt zn achterhand er niet bij. Op de 7e foto is het t duidelijkst. Je fjord kantelt zn hoofd en jij zit alsof je alle spieren in je lijf strak hebt staan.

Probeer eens of ie je hand wil volgen naar beneden, laat hem de teugels uit je handen kauwen, dan weet je of je goed bezig bent.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:48

Ik vind deze foto's er al een stuk beter uitzien dan de vorige!
Je handhouding ziet er hier een stuk beter uit de lijn arm/teugel bit is mooi vloeiend op de meeste foto's.
Wel zou ik inderdaad je beugels een stuk langer doen en je hakken uitdrukken. Krijg het idee dat je je benen wat optrekt (doe ik ook weleens hoor dus je bent zeker niet de enige).

Verder oogt het plaatje hier al meer ontspannen dan op de vorige foto's maar het is nog steeds niet helemaal af. Geeft niet komt vanzelf wel maar de tip die veel mensen hier al hebben gegeven: let eens helemaal niet op de hoofdhouding vind ik zeer op zijn plaats hier.

Ga gewoon lekker voorwaarts rijden en let niet zo op waar zijn hoofd is dan komt het vanzelf wel.
Je trekt hem misschien niet bewust in de krul maar het is toch nog niet helemaal zoals het hoort.

Maar je bent op de goede weg door het aannemen van tips van anderen en als ik het goed begrepen heb krijg je ook nog les van andere bokkers binnenkort ook!
Succes verder in ieder geval en blijf vooral foto's plaatsen van je vorderingen!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 20:57

bedankt voor de tips.
ik doe er zeker wat mee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:08

Fabjuhlover schreef:
Moet je je paard met western dan aan de teugel rijden???? Verward

JA!

Westernruiters proberen net als dresuurruiters hun paard te verzamelen, en dat kan alleen maar als je het paard voor een beetje oppakt. Een westernpaard zal nooit vanuit zichzelf de achterhand onder de massa gaan zetten, en het maakt niet uit of je western of dressuur rijdt, daar zit nu eenmaal de motor.
Het ultieme doel bij de western is een paard dat aan een los teugeltje met verzameling gaat lopen. Maar voordat je zover bent moet je gewoon aan de mond durven te zitten.

Dus, het sprookje gaat dat je western rijdt als je met een los teugeltje en zonder aan te sporen een beetje rondjes door de bak sjokt, is gewoon niet waar. De tegenstelling met de dresuur is, dat westernruiters de constante aanleuning NIET willen hebben. Je geeft gelijkmatige druk op de teugel, ontspant het paard, dan laat je los, en dan heb je niets in handen. En dat kan in het begin maar een tel zijn. Je blijft de ideale houding opzoeken, al het paard dan op een gegeven moment weet dat hij daar met rust wordt gelaten, dan houdt hij het hoofd daar ook. En ook bij de western moet je drijven.

Om nog even op de foto's terug te komen: Pjotr, als je al op de foto gaat, doe dan ook de moeite om je beugels weer op maat te maken. Je trekt je hak op, en je zit niet trots rechtop. Ik zal verder niets zeggen over het niet correcte schoeisel, en de niet correcte broek. De foto's zijn wat klein, en de ontspanning helaas niet helemaal aanwezig. De pony drukt zijn rug weg en de achterhand is er niet onder....

Ik kijk uit naar de volgende foto's en hoop daar verandering/verbetering in te zien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:12

waarom vind je (kennelijk) dat je jezelf moet bewijzen? En waarom ben je zo gefixeerd op aan de teugel rijden?

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:14

Leuke foto`s! Laat ze maar kletsen *LOL*
Echt leuke fjord ook Lachen

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 21:21

ik ben niet gefixeerd op het aan de tugel rijden hoor.
ik spring veel meer en rijd meer buiten en longeren enzo ik doe dit maar 1x per week.
en ik ben er nog trots op ook

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:26

pjotr schreef:
ik ben niet gefixeerd op het aan de tugel rijden hoor.
ik spring veel meer en rijd meer buiten en longeren enzo ik doe dit maar 1x per week.
en ik ben er nog trots op ook

En dan is mijn vraag: hoe wil jij een paard, dat je niet regelmatig dressuurmatig rijdt, met een uurtje in de week aan de teugel krijgen?

Ik zou er niet zo trots op zijn om te vertellen dat je maar 1 keer in de week dressuurmatig rijdt. Aan de teugel rijden, de rug laten meeswingen, daar moet naar toe gewerkt worden. Die spieren moeten losser, het paard moet gegymnasticeerd worden. Het is hetzelfde als dat jij de hele week op een stoel zit, en een keer in de week spagaat moet gaan doen. Dat gaat je ook niet lukken, je lichaam is stijf en moet eraan wennen, je spieren moeten worden opgerekt. Hetzelfde is het bij het paard. Het paard moet lening worden. En dat lukt alleen als je het dagelijks meeneemt.

Fabjuhlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:26

oke dat van dat western wist ik niet hoor (heb niet zoveel verstand van western Knipoog)