Sam (v. kennedy) @ trainen L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:54

Als een paard snel is of voorwaarts betekent nog niet dat die meteen de achterhand activeert. Ik denk dat die van jou wel voorwaarts genoeg is, maar nog niet actief genoeg van achteren. Ik zie niet veel spiergebruik in de achterhand en probeer je paard vierkant halt te laten houden.
Soms mag je je handen wat meer gaan dragen en hakken uitdrukken maar dit geef je zelf al aan.
Verder vind ik het wel een lekker ontspannen beeld, veel succes in de L.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:55

Doe ik zeker :))
morgen gaat me echt meer om de oefeningen dan om de puntjes uiteraard :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:57

Ik luister ook naar de tips ben het met sommige dingen niet helemaal eens. Alhoewel de meeste wel natuurlijk, maar de meeste dingen hebben een goede reden.

Ja ik heb een paar keer in de week les!
Minjon schreef:
Maar je zult zelf ook wel zien dat hij verre van actief is. Achterhoef moet óver de afdruk van voorhoef komen, en bij hem komt het daar niet in de buurt. (Niet vervelend bedoelt hoor). Verder vind ik hem wat eng lopen aan de voorkant.. Hij volgt niet, en dat kan soms link zijn aangezien je snel een valse knik zo krijgt. :) Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar meer als tip om veeeel te oefenen om je hand te volgen.

Het valt me wel op dat je overal een antwoord hebt, maar bijvoorbeeld: lang teugeltje was omdat ik net begonnen was en ik hem zo het beste over de rug kan rijden. Je rijd paarden juist goed over de rug door ze lekker laag te rijden, en dan nog.. Een paard die ontspannen gereden wordt, volgt je hand altijd... ook wanneer je net begint. :) En doorzitten als je net begonnen bent kan slecht zijn, weet nie thoe jij hier tegenover staat maar ik mijn mening! Heb je les?

Succes in het L! :)
En nogmaals, het is niet vervelend bedoelt maar gewoon als tips.

duodenum

Re: Sam (v. kennedy) @ trainen L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:13

Sorry, maar ook op het filmpje vind ik hem te weinig actief. :)
Er is een verschil tussen actief en snel zijn. Probeer juist van dat "hete" van je pony gebruik te maken door hem van achter te rijden en van voor iets op te vangen. :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 17:32

Klopt, is tussen actief en snel zit een verschil, alleen wil jij hem actief maken word ie gelijk heet, en niet in het voordeel van mij, in tegendeel, als hij echt goed heet word is er niet veel meer mee te beginnen, maar dat gaat steeds beter en heb goed les :)

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:43

NicoleHorses schreef:
Klopt, is tussen actief en snel zit een verschil, alleen wil jij hem actief maken word ie gelijk heet, en niet in het voordeel van mij, in tegendeel, als hij echt goed heet word is er niet veel meer mee te beginnen, maar dat gaat steeds beter en heb goed les :)

Dát probeer ik juist te zeggen.. jij moet leren om voordeel te gaan halen uit zijn "heetheid", wachtoefeningen (overgangen terug of schijnovergangen terug) kunnen daarbij uitkomst bieden.

Grrrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:53

Okee nou mooi dat je niet aan de voorkant zit :D maar ik ben het met de anderen eens dat er te weinig activiteit in de achterhand zit. Is ook erg moeilijk maar ik denk dat dat niet even een kwestie is van 'kan niet want dan wordtie heet', je moet daar juist mee gaan oefenen!
Maar dat snap je zelf vast ook wel. Is mooi dat het beter gaat en dat je vaak les hebt! :)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:05

Qua activiteit heb ik weinig nieuws te melden, dat is al gezegt ;). Maar wat ik me wel afvroeg, heb je misschien een filmpje waarop hij dus wel actief (en dus te snel) voor je loopt? Dan kunnen we daar even goed het verschil op zien, en daarnaast kunnen we tips geven.
Ik ben in elk geval erg benieuwd, en ik vind jullie een erge leuke combinatie. Veel succes morgen!!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:11

col, wat een leuke foto's!
het commentaar is al gegeven dus dat ga ik er nog niet boven op doen!

wel heel grappig, je houd je hoofd een beetje schuin op het filmpje _O-

maar iig gewoon oefenen en jullie gaan steeds beter! <3

sylvialouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:09

Leuk paard hoor. En ik vind het zeker niet zo gek lijken. ;) Misschien kan je je hakken af en toe iets meer uitdrukken, maar ik vind het niet verkeerd. Ga zo door.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 10:53

thanks! :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 17:22

170 en 176 punten 1e keer L1, hij was echt braaf ben tevreden :)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:10

Mir_horses schreef:
Qua activiteit heb ik weinig nieuws te melden, dat is al gezegt ;). Maar wat ik me wel afvroeg, heb je misschien een filmpje waarop hij dus wel actief (en dus te snel) voor je loopt? Dan kunnen we daar even goed het verschil op zien, en daarnaast kunnen we tips geven.
Ik ben in elk geval erg benieuwd, en ik vind jullie een erge leuke combinatie. Veel succes morgen!!

Had je mijn reactie nog gelezen??? :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:16

Mir_horses ik heb bij hem vaak het gevoel dat ie 'ongecontroleerd' gaat. ik zou eens kijken! bedankt!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:39

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:04

Wat een leuk beestje! ;)
Ik zou alleen wat meer actiever rijden van achteren.
Je pony buigt soms niet helemaal goed in maar met een 'knik'.
Je bent in ieder geval wel op de goede weg!
Nog veel succes in de L!

(op de video ziet je pony zo ver ik kan zien wel lekker actief uit! )