Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Miiejs schreef:Leuk paardje! Ziet er goed uit zeg!
Heb zelf ook een jonkie van net 4 nu maar ik heb altijd geleerd dat je ongeveer naar de leeftijd moet rijden dus 4 jaar 4 x pw rijden! en toen ie 3 was reed ik 3 x pw.!
Misschien dat je er wat aan hebt!

de frontriem heb ik zelf gemaakt. 

fenna1995 schreef:die hoeveelheid rijden weet ik nu wel. met warm weer ga ik alleen even het pad uit en weer terug.
Bedankt.de frontriem heb ik zelf gemaakt.

fenna1995 schreef:als de temperatuur gezakt is zie ik wel verder.
4-5 keer in de week komt er dan zoiezo niet van, heb meer paarden te rijden. Denk dan eerder aan 3 keer in de week.
Bovendien heeft een jong paard bij mijn weten behoefte aan herhaling. Dat hoeft echt geen uur te zijn per keer, maar gewoon vaak en niet zo lang. Ze moet ook conditie opbouwen.
Het ligt vooral aan de manier waarop je rijdt, ik probeer altijd de ontspanning op te zoeken en als iets na 2 keer nog niet lukt probeer ik het na een week ofzo weer.

horsiegek schreef:4 tot 5 keer in de week en ook nog elke week les vind ik echt teveel voor een 3-jarige, en dan ook nog met dit warme weer!
Als ik jou was, zal ik wat voorzichtiger met je mooie beestje aan de slag gaan, daar heb je later alleen maar meer profijt van!
Verder ziet het er heel netjes uit hoor!
En ja als je maar een kwartier rijd dan valt 't heus wel mee, maar bedenk je wel dat jonge paarden ook de tijd en rust nodig hebben om alles even door te laten dringen.
Veel plezier en succes!
Monster_tos schreef:Eerst zeg je dat je inderdaad minder gaat rijden, en nu iemand wat anders zegt ga je daar opeens mee mee ? Niet echt geloofwaardig.
Er zijn genoeg onderzoeken die bewijzen waarom het zo slecht is om een jong dier zo te belasten.

kimmie88 schreef:TS:
Je hebt het erover dat je oa zoveel rijd om conditie op te bouwen.
Conditie bouw je ook door andere dingen op.
Ik hoor je bijvoorbeeld tot nu toe niet over longeren.
Als je 2-3x pw gaat rijden, kan je daarbij ook nog wat longeren.

fenna1995 schreef:Samen met mijn instructrice ben ik met haar aan de longe bezig zodat ik dat zelf ook kan doen als zij er niet is.
Ja, dat is inderdaad een verbeterpunt.
Ze heeft nog zon lekkere puppie kop