'Arabier' @ work bij Antoine de Bodt // shoot Fotogenikki

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:42

Wat een ontzettend gaaf paard, alleen soms val jij een beetje naar voren toe.

magli

Re: 'Arabier' @ work bij Antoine de Bodt // shoot Fotogenikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:53

Hier komt zeker nog wat uit. Het lijkt allemaal wat raar met die handen en die houding, maar de resultaten van AdB zijn vaak heel erg goed. Paarden die op deze manier gereden zijn, zijn vaak veelal voorwaarts en hebben plezier in het werken! Dit komt wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:10

AmoCavallo schreef:
Wat een ontzettend gaaf paard, alleen soms val jij een beetje naar voren toe.

_O- Even de openingspost lezen zou ik zeggen...

Ik heb het idee dat het paard wel iets ronder mag, maar aangezien jullie nog niet zo lang bezig zijn, komt dat denk nog wel.
Idd interessant om deze methode te zien.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 10:38

Ik vind het zo leuk om de reacties over m'n paard te lezen haha wat anders dan te horen dat ik zo'n sukkelige pony heb :D

@ Joolien: dat komt uiteindelijk idd wel, voor nog is het beeld bij foto 8 waar we naar streven :)
@ JoesPleasure: bedankt voor de uitleg :)

Bedankt voor alle leuke reacties!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:50

Ik ben totaal niet bekend met deze methode maar ik krijg bij deze foto's ook een verkrampte indruk en dat je erg streng bent met je handen doordat je de teugels zo strak en hoog houdt en er zo te zien niet echt speling in zit.

Het is wel een prachtig paardje!

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:53

Allereerst : knap paard!!
rijtechnisch gezien geef je eigen punten al weer. Verder zie ik hem graag wat ronder, maar dat komt nog wel. De hoge hand houding ken ik van antoine, en is niet vreemd.
Ik zou zeggen ; lekker doorgaan!! en blijven lachen ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:55

ik ben helemaal niet weg van Antoine dus ik ga me hier niet over uitlaten ik vraag me alleen af wat je met een gezond paard bij Antoine doet?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 10:59

@ Schuur: ik mág niet eens streng zijn met m'n handen, ik moest zo veel mogelijk meegeven naar voren en heb ten alle tijden gewoon licht contact met de teugels. Als je iets naar voren zit moeten de teugels ook korter anders moet je je ellebogen achter je lichaam houden en dat is niet wenselijk.
Jammer dat je het zo ziet maar dat is natuurlijk jouw impressie :)

@ tita: Antoine is er echt niet alleen voor zieke paarden hoor :)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:02

Ik vind het er goed uitzien! Leuk paard ook! Lijkt alsof jullie er allebei plezier in hebben.

@tita: lijkt me juist goed dat er mensen zijn die zich met rechtrichten en een juiste manier van rijden bezig gaan houden voordat het paard kreupel is. Eigenlijk is het eerder vreemd dat veel mensen pas naar heb toekomen als het misgaat.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:04

ik rijd ook volgens deze methode en ook ik ben zo begonnen en mijn paard loopt nu super over haar rug en ontspannen en rijdt niet volgens deze methode omdat mijn paard iets mankert
ik vimdt het er heel netjes uitzien

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:06

JessicaD88 schreef:
Ik vind het er goed uitzien! Leuk paard ook! Lijkt alsof jullie er allebei plezier in hebben.

@tita: lijkt me juist goed dat er mensen zijn die zich met rechtrichten en een juiste manier van rijden bezig gaan houden voordat het paard kreupel is. Eigenlijk is het eerder vreemd dat veel mensen pas naar heb toekomen als het misgaat.

Nou ik mag hopen dat hij niet de enige instucteur is die zich bezig houdt met rechtrichten dat is ook mijn probleem niet.

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:09

Wat een leuk paardje! Ik rij sinds een jaartje ook op deze manier en je moet altijd blijven uitleggen waarom het er soms zo gek uit ziet heh. ;) Heb je één les van hem gevolgt of meerdere? Ziet er goed uit hoor!
Laatst bijgewerkt door Jozaa op 02-07-10 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 11:12

@ tita: ik ken verbazingwekkend weinig instructeurs die bezig zijn met rechtrichten in de mate als ze bij AdB-systeem doen. Maar goed, maakt verder niet uit. Ik voel me hier prettig bij :)

@ Jozaa: dit was onze eerste les van Antoine zelf, ik rijd normaal bij Brigitte Noor. Begin september gaan we waarschijnlijk weer heen. En bedankt!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:55

Ziet er netjes uit hoor!! Je zal merken dat als je dit vol gaat houden je lessen straks ook beter zullen gaan. Ik heb les gehad van iemand die volgens zijn manier rijdt. Je paard zal straks netjes in balans zijn. Ik kon er niet zo goed mee over weg, maar dat kwam misschien meer door haar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:56

Stom maar moet eerlijk zeggen iedereen die denkt dat ie kan rijden, noemt zich instructeur er zijn zat Z-ruiters die "les"geven

Ik heb jaren les gehad en altijd rechtrichten ALTIJD nu was een van mijn lesgevers een Coach van Nederlands pony-team.

Maar goed mijn vraag is nog steeds wat doe je bij Antoine met een goede pony en als je dan begin sept weer gaat is wel een beetje weinig voor consequent rijden en lessen...kan je ondertussen wel les hebben van een ander maar of het profijt zal hebben

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:58

tita schreef:
Stom maar moet eerlijk zeggen iedereen die denkt dat ie kan rijden, noemt zich instructeur er zijn zat Z-ruiters die "les"geven

Ik heb jaren les gehad en altijd rechtrichten ALTIJD nu was een van mijn lesgevers een Coach van Nederlands pony-team.

Maar goed mijn vraag is nog steeds wat doe je bij Antoine met een goede pony en als je dan begin sept weer gaat is wel een beetje weinig voor consequent rijden en lessen...kan je ondertussen wel les hebben van een ander maar of het profijt zal hebben

Jij hebt dan geluk gehad!! Ik namelijk niet... Volgens mij wisten ze amper wat rechtrichten was...

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:00

Tita ze zegt toch ook dat ze normaal bij Brigitte Noor les...
\
Franca, Er is duidelijk vooruitgang te zien in het rijden en het lopen van Kaspar! Leuk ook om te zien dat je weer kunt lachen tijdens het rijden. Ik snap ook niet waar mensen het vandaan halen dat je verkrampt zit of streng bent met je handen want als je op de meeste foto's naar jou handen kijkt zie je dat ze half open staan. Ook zie ik totaal geen kracht op jouw onderarmen dus ik denk dat je kwa ontspannen handen zeker op de goede weg bent! Komt helemaal goed met jullie!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:19

Wauw, ziet er goed uit zeg! Erg vriendelijk ook.
Lijkt me ook erg interessant om eens les van Antoine zelf te hebben. Ik heb 11 maanden les gehad van iemand die ook via zijn methode les gaf.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:20

Wat een leuk paardje heb je zeg!

Ik kan niet zoveel commentaar geven op je rijstijl, aangezien ik er helemaal niet bekend mee ben. Ik zelf vind het er nogal apart uitzien, maar ieder zo zijn methodes. Wel vind ik het er vriendelijk uitzien, en het meeste commentaar geven de mensen hierboven of doe je zelf al in je topic.

Is de plek waar je les heb niet van Nakita? (Nakita's Eastend Stables). Echt een mooie bak hebben ze daar!

Succes! Ik vind je paardje echt heel leuk! :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 13:22

@ tita: net wat ik net al zei: Brigitte Noor geeft les volgens de Antoine de Bodt methode, zij was ook aanwezig bij deze les. Ze geven op vrij dezelfde manier les (logisch) en letten ook op dezelfde dingen. De punten die Brigitte noemde heeft Antoine ook genoemd. Zoals ik ook al zei: je hoeft niet per sé met een 'zieke' pony bij Antoine te komen, ter voorkoming van allerlei kwalen is het (nog) beter. Kaspar was extreem linksgebogen (op rechts viel hij verschrikkelijk naar binnen en op links erg naar buiten, in galop was dit vooral merkbaar) nu is hij al nagenoeg recht (hij neigt nog íétsjes naar links de eerste tien minuten van het rijden al merk ik hier steeds minder van). Hij reageert ook erg goed, hij is nog nooit zo voorwaarts geweest, hij is nogal flegmatiek en je moet 'm wakker maken. Tijdens deze les is hij zelfs paar keer zelf aan gaan draven of zelfs galopperen. Ik merk aan hem dat hij het leuk vindt, er plezier in heeft, net als ik.
Mag ik trouwens vragen wat jou zo tegenstaat aan de AdB-methode? :)

@ Naomi: dank je :) dit beeld heeft Nikki ook nog geschoten:
Afbeelding
Hier kun je goed m'n handhouding zien :)

@ Iris: dit is inderdaad bij Nakita's Eastend Stables, goed gezien! Ze hebben daar zéker een mooie bak :j

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:19

tita schreef:

Vanwaar zo kritisch tov AdB?
Ik heb op Z niveau gereden, als ruiter op stallen gewerkt, in mn eigen tijd veel paarden voor anderen gereden én altijd goed les gehad incl rechtrichten, mn instructeursdiploma gehaald en ook daar werd aandacht besteed aan rechtrichten

Maar toch les ook ik op de AdB manier, met een gezond paard :)
En met succes, ook in de sport.
Sterker nog, ik heb nog nooit in zo'n kort tijd zelfs iedere keer zonder dipje na overgang naar de volgend klassa zoveel bereikt incl kampioenschappen en nog nooit zo makklijker en leuk en relaxed kunnen rijden :D en dat met en fries ook nog eens, terwijl mijn vorige

Heb nu gewoon een nog fijner te rijden paard die er zoveel plezier in heeft (en dit paard reed ik voorheen op de gewone manier, voor we haar kochten) en ze is echt ontzettend veranderd nu ik op de AdB manier ben gaan rijden!

En ik zeg niet dat je er zonder AdB niet komt, beslist niet want correct rijden is en blijft correct rijden welke naam je er ook opplakt, maar ik ben nu érg benieuwd wat je tegen deze klassieke manier van rijden hebt, en waarom je in jouw ogen niet met een gezond paard op de AdB manier zou kunnen (willen?) rijden

Bovendien lest de TS normaal bij een leerling van AdB en af en toe bij AdB zelf, dus altijd volgens dez manier van rijden :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:21

prachtig paard! echt een schoonheid. Toch vind ik je houding pas lekker, bij de foto waar je aan het uitstappen bent.
Denk dat je zelf dan ook ontspannender zit. Zit je wel lekker? En waarom zitten die handen zo hoog?

Vind idd dat je Arabier lekker loopt.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:26

@ Knert: ja, alleen de verlichte zit in galop heb ik nog wat evenwicht problemen (in m'n 'normale' lessen van Brigitte zit ik overigens wel gewoon in het zadel) maar verder vind ik het iets naar voren zittend lichtrijden niet moeilijk zeg maar :) verder uitleg over m'n houding (handen ed) is meer dan eens uitgelegd op de vorige pagina's :)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:33

Leuke poownie heb je onder je lopen! En leuk dat je bij Antoine hebt gelest. Les zelf ook AdB methode en we zijn in die tijd heeel erg gegroeid. Inderdaad, in het begin lijk je net een beginner die niet weet wat hij doet (naar voren zitten, verlichte zit, armen/handen naar voren) maar dat komt later helemaal goed.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:34

Nou ik mag hopen dat hij niet de enige instucteur is die zich bezig houdt met rechtrichten dat is ook mijn probleem niet.[/quote]

Nou je zal ze de kost geven ;) maar uit je reacties blijkt dat je AdB wel goed genoeg vind voor kreupele paarden. Dan lijkt me voorkomen toch beter dan genezen.