Hard draven na de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:54

Mijn Fjord doet hetzelfde ze moet dan van mij verzameld draven en dat vindt ze niet zo leuk. Dus nu weet ze heet precies af en toe probeert ze nog wel even weer maar dan moet ze weer verzameld draven.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:45

Juangi schreef:
Hier ook zo'n merrie. Was ook erg drammerig na de galop, keihard, onregelmatig en steeds weer proberen aan te springen. Ik heb het opgelost door eerst flink lang te galloperen en dan te gaan draven.Gaat ze te hard, prima, maar wel op een volte. Dan blijven draven tot ze rustig is. En als ze rustig is ga je pas stappen. Niet eerder en dit moet je steeds blijven volhouden. Goed belonen als ze rustig draaft. Uiteindelijk heeft ze dan door dat na een rustig drafje, na de galop, dat ze dan mag stappen. Daarna bouw je het rustig draven uit. Eerst 1 rondje, dan twee enzovoort.

Hier ben ik het mee eens :j

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:50

Ik rijd ook met een pony die met momenten veel te snel gaat draven, en dan in het bijzonder na de galop. Dan rijd ik gewoon op de hoefslag, voel ik dat ze haar sterk probeerd te maken en het tempo opdrijft dan zet ik ze op een cirkel. Ik blijf dit herhalen tot ze een normaal tempo aanhoud, dan begin ik terug andere oefeningen te rijden of te stappen.

Dars12

Re: Hard draven na de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:29

ik weet nie of het helpt maar bij mij wel maak kleine vlotes als ze te hard gaat hup een volte!! draaft ze weer normaal dan is het goed daarna weer te hard hup weer op de volte!!! ik weet niet of het bij je werkt maar bij mij wel!!!

Palmbierlove

Re: Hard draven na de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:16

Ik heb hier ook problemen mee..

Ik rijd F18 en moet dan op de diagonaal van galop wisselen door 4 drafpassen te maken, maar het ligt er echt aan welke diagonaal het is, want de ene (H-F) doet hij netjes, maar de ander (M-K) wilt hij absoluut niet terug.. en als hij terug is dan draaft hij heel snel, waardoor de overgang heel slordig is..

Het is ook een manegepony, helaas, dus als het eindelijk goed gaat en ik hem daarna weer een poos niet rijd kan ik weer van voren af aan beginnen..