Peet (Lancelot) @ work in de hitte (L2/M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

Re: Peet (Lancelot) @ work in de hitte (L2/M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:59

Leuk aansprekend hoofd heb je diertje zeg! :)

wat ik zie op die foto's dat hij zo 'trekkerig' word is dat jij je handen open stelt (dus niet mooi gesloten houd) en meeveert naar voren.. jij geeft hem (naar mijn idee) de gelegenheid juist om dit te doen.
Probeer eens bij het aandraven, je teugels netjes op maat houden, je handen op de plek houden en gesloten (!) dus geen open vingers als het ware en dan even bij het wegdraven een tikje bij geven.. Dan activeer je hem bij het aandraven van achter en doordat jij je handen op de plek houd moet hij dus als het ware naar jou hand toe gaan draven.
Het is belangrijk als hij het dan nog wilt uitvoeren, dat jij niet van je plek afkomt (ga niet voorover zitten, trekt hij zo hard, dan geef je hem een tikje bij) want als je naar zijn hoofd kijkt.. vind hij het wel best zo :P

succes! Leuk dier!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 13:22

Ja ik ga daar eens heel hard mee aan de slag.

Teveel ruimte geef ik hem dan inderdaad, open handjes, ook ja. Haha. Ik heb weer wat om te oefenen ;)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:32

nou houd ons op de hoogte :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:17

Oh fijn, nog een lancelot.
Ik ken trouwens ook het "snok ik ben weg" probleem. Mijn merrie is daar ook goed in

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 21:46

Vind het erg grappig dat die Lancelotjes veel dezelfde karaktertrekken hebben. Valt me vaker op hier.

Hoe bedoel je, snok ik ben weg?? Wat betekent snok :+

Oh wacht eens even, ik heb altijd op jou topics gereageerd haha. Vind dat je een leuk paard hebt, en inderdaad met dezelfde eigenaardigheden, grijns.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:35

snok= ruk (nl met het hoofd)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:52

hahahahaha het lijkt net of ik naar die van mij kijk. Ik heb een lancelot merrie van bijna 11 jaar. Ze drukt er soms op de zelfde manier uit als die van jou. Zelf hou ik teugels er gewoon aan ga zitten en geef meer been druk. ik trek niet maar geef ook niet mee tot dat ze weer los laat dan schuif ik weer een stukje uit om te belonen.

Hoe is die van jou in zijn galop? ik heb de mijne nu 4 maanden. De galop is erg slecht en weinig rug gebruik in stap en draf gaat dat nu aardig.

Mijn doel is wel springen en geen dresuur. Vandaar dat voor mi die dalop zo belangrijk is.

Vind het wel grappig om te zien dat hij het zelfde doet. Trekt die van jou ook wel eens de teugels uit je handen?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 08:57

Ja, dat is ook een bekend kunstje van 'm. Vooral als ik het niet door heb haha.

Galop van hem is erg goed. Hij mocht Z springen dus die ervaring had ie al. Stap en draf is eigenlijk ook niet verkeerd. Ik KAN op alles 7ens scoren, galop soms zelfs een 8. Galop is overigens ook belangrijk in de dressuur hoor, haha, niet alleen met springen. Vind het wel fijn dat als ik spring hem prima kan rondsturen door die dressuurbasis van hem. Springen is hij trouwens ook erg goed in... ;)

Bedankt voor je tip. Heb jij nog foto's ergens van de jouwe ;) ? Ben beniuewd!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:05

Ik zaL even voor je kijken om ze online te zetten. Heb nog geen rij foto's. vanavond gaan we proberen foto's van het springen te maken van de les. Al zal dit nog geen mooi plaatje geven.

Tuurlijk is het in dresuur belangrijk. Ik had zelf alleen liever een goede galop en bijvoorbeeld een wat slechtere draf willen hebben. hahahahaha. Helaas is het nu nog anders om.

Oefenen doet wonderen. De mijne heeft eigenlijk bijna geen onderricht. Ik zal er nog geen B proef mee willen starten op het moment. Ze is 6 jaar lang recreatief gebruikt en alles kon en mag. Ze liep in drie delen. stug in de mond. Wou van alles niks. Snel spanning opbouwen als ze iets niet snapt. Dat gaat nu beter. Ben eigenlijk alleen maar aan herhalen en bevestigen en belonen daar waar ze het goed doet. Soms is ze het weer ff kwijt en dan gaat die neus de lucht in en de rug eruit en stuiteren. Hand er aanhouden en beendruk opvoeren zodat ze weer het bitje inloopt werkt voor mij het best.

Die van mij gaat in galop nog ontzettend hard. Zodra ik haar wat rustiger heb valt ze eruit. Ik vermoed dat ze gewoon nog te weinig kracht en balans heeft. dus gewoon kilometers maken ben ik bang!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:15

Ik heb dat probleem van eruit drukken in galop, wat bij ons goed helpt is op de volte goed voorwaarts rijden en echt van binnenbeen naar buitenteugel rijden, eventueel ondersteund met halve ophoudingen aan de binnenteugel. Als ik merk dat hij zich eruit drukt neem ik hem terug naar draf, zet hem op de volte, galoppeer aan en doe dan bovenstaande, daarbij zorg ik dat hij goed tempo en sprong blijft houden. Meestal heb ik hem dan terug na 3 rondjes op de volte en kan ik hem weer in fijne aanleuning de baan rond sturen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:18

Die van mij is op de lange zijde na het rechtstellen foetstie. Vooral links! hahahaha. Ik doen meestal in de hoek een volte inzetten. Dan rechtuit en rechtstellen daarna in de volgende hoek meteen weer een volte om haar tempo weer op te vangen. ik gaan zitten en me bovenbenen aanknijpen wat ik wil maar ze denderd momenteel nog dwars er door.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:18

hey kim,wat leuk om eens een topic van jou tegen tekomen.
Maar goed dat je hem niet verkocht hebt aan me want jullie horen bij elkaar.

Omdat het HAW is:
handen sluiten zodat hij zn hoofd niet naar voren kan doen,je geeft idd mee met je handen waardoor je mischien onbewust toestemming geeft.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 14:55

Bedankt voor de leuke reacties! ;)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:18

Ik heb foto's van het springen van zaterdag. Moet ze nog ff online zien te krijgen van de camera af halen dan kan je mijn lancelot even zien!

Athea_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:18

Ben hier volop aan het meelezen! Ben stiekem blij om dergelijke plaatjes hier te zien op Bokt omdat ik volledig tegen dezelfde problemen aanloop en niet weet hoe ze altijd op te lessen .. De ene dag loopt ze (naar mijn normen) schitterend, de dagen erna is het weer een ramp .. Heb hier al een aantal dingen gelezen die ik ook kan gebruiken! Zelf ga ik hier geen tips geven want rij zelf nog maar een kleine 2 jaar :P

Succes nog!

linda1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:53

Leuk paardjee :D
probeer in draf niet de hele tijd aan z'n mond te zitten om hem
omlaag proberen te krijgen. gewoon je handen lekker ontspannen en
constant houden en dan vooral veel figuren rijden; voltes ( sluiten, openen) ,
gebroken lijnen enz enz. dan zul je merken dat ie vanzelf je hand wat meer op gaat zoeken! :))

Succes!!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 21:12

@ Linda1995; ik zit hem absoluut niet in z'n mond om hem naar beneden te krijgen. Integendeel zelfs.

Inmiddels is het met eerdere tips hier al een stuk verbeterd. Kleine handeling, groot resultaat. ;)

Nieuw topic
[RT-HAW] paard (Lancelot) dress + spr