ITP opsplitsen, kijk svp en denk eventje mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:22

lol met je knol vind ik ook wel een hele leuke

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:25

Ben op zich wel voor een opsplitsing van ITP, maar niet de onderscheiding paard ana het werk en de rest, dan word zoals XoNo en stef al zeiden bepaalde onderwerpen "gedenigreerd" naar niet-serieus en dergelijke...

Maar een opsplitsing in serieuse paarden foto's (rij, longeer, men, VD, NH, etc als het maar serieus is, bijvoorbeeld je wilt het laten zien aan menigeen van bokt) en lollige foto's(kijk wat n gekke bek, mijn paard met kerst, mijn paard aan het spelen, etc)

Natuurlijk blijf je behouden dat sommige topics wel in allebei de fora's kunnen, doordat in een topic beide sorten foto's staan en als dat er in totaal maar twee of drie zijn, is t vaak onzin/onnodig een nieuw topic aan te maken...

Maar over het algemeen moet het wel kunnen werken, toch? Verward

Eventuele namen:
In The Picture (als serieus zo laten)
Paardenpret (de niet-serieuse...)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:28

Precies Snowdon, dat was ook mijn idee. Neem aan dat iedereen zelf wel kan uitmaken of het een serieuze foto is of een lollige foto.
(en idd, die ene rolfoto na een serie van een serieuze les kan dan best op het serieuze forum blijven staan: past logisch in de serie en beetje onzin om er dan een apart topic voor te openen).

Ik zou zelf bijvoorbeeld een topic als: 'staat dit shabrakje bij mijn paard' verwachten op het serieuze forum en niet op het lollige forum.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:32

Ja idd Apple, alleen vroeg ik me net 1 ding nog af.. Je hebt net nog gereageerd met dat je een foto van je paard op t strand bij lollig zou zetten, maar ik zou die dus bij serieus zetten... Voor de meeste bokkers is dat een speciaal iets, je paard staat mooi op de foto, een mooie omgeving en de foto is goed gelukt... Voor mij reden zat om bij serieus te zetten om het "gewoon" te laten zien....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:35

Hehehe dat snap ik.

Ik rij echter een paar keer per week op het strand. Denk dat ik eerlijk gezegd niet eens een foto zou plaatsen Lachen. Was wat dat betreft een voorbeeld geheel uit mn eigen perspectief genomen Lachen.

Maar dan nog: als je die foto plaatst dan wil je laten zien wat voor een leuke rit je hebt gehad en hoe mooi de omgeving was. Je zit waarschijnlijk niet te wachten op commentaar als 'waarom die hulpteugel' 'handen laag' 'etc. etc. etc.' . Jij en paard hebben een leuke dag gehad. Dat kan dan toch ook op het minder serieuze forum?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:51

Apple schreef:
Jij en paard hebben een leuke dag gehad. Dat kan dan toch ook op het minder serieuze forum?

Ik vind "minder serieus" en "lollig/niet-serieus" alleen wel een heel verschil Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:55

Ik snap het idee.

Ik denk dat het onderscheid dan meer komt te liggen op:

'foto's waar je commentaar op wilt hebben' en
'foto's waar je geen commentaar op wilt hebben'.

Afhankelijk van de situatie zou je dan een foto op het ene forum of op het andere plaatsen (bijvoorbeeld: 'dit zijn wij in wedstrijdtenue' op het forum voor 'geen commentaar'. Dezelfde foto kan dan op het forum bij commentaar als mijn vraag is 'loopt hij zo netjes genoeg voor de wedstrijd').

Cynnie_21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:56

Nou, ik denk niet dat je die foto's van de strandrit op het lollige forum moet gaan zetten... idd wat snowdon zegt.

Ik bedoel, dat is toch eigenlijk ook wel een beetje serieus rijden... niet zo van: kijk ik kan een koprol van mijn paard af maken Tong uitsteken

Naja, kortom ik vind strandfoto's meer de serieuze kant op gaan dan de lollige kant eigenlijk...

Verder vind ik het wel een goed idee Lachen Alhoewel het me ook niets zou uitmaken als het niet zou gebeuren ofzo... Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:00

er is natuurlijk wel een verschil van Kijk hier is mij paardhuj en doe ik dit goed........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:01

paardjuh sorrie

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:04

misschien naam idee: Actie zonder zinnigereactie

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:04

Kunnen 'lol-met-je-knol' foto's niet gewoon naar het kippehok toe.
Serieuse rijfoto's 'met een vraag' naar Rijtechnisch
Wedstrijdfoto's naar Wedstrijden
Etc.
Wat nergens onder valt kan op ITP blijven Haha!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:09

Sugarmiss schreef:
Kunnen 'lol-met-je-knol' foto's niet gewoon naar het kippehok toe.Serieuse rijfoto's 'met een vraag' naar Rijtechnisch
Etc.

dan houden we geen kippehok meer over... Zijn het bijna alleen nog maar foto's, ben ik bang Scheve mond

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:18

Sugarmiss schreef:
Kunnen 'lol-met-je-knol' foto's niet gewoon naar het kippehok toe.
Serieuse rijfoto's 'met een vraag' naar Rijtechnisch
Etc.

Vind dat opzich wel een heel goed idee, ben dan alleen wel bang dat de niet-foto topics snel naar onderen zakken

Maar waar moeten dan de serieuze rijfoto's, waar je niet een specifieke vraag over hebt, maar die je gewoon wilt laten zien....

lastig! al vind ik het wel een prima idee!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:19

Ik ben wel voor opsplitsen, maar waar moet je de grens trekken.
Ben van mening dat longeer/rijden/mennen/keuren etc al die foto's nog gewoon ITP horen. Van mij mogen sommige foto's wel naar een speciaal forum, aangezien ik die alleen kijk als ik veel tijd heb. Denk aan foto's van zonder zadel rijden, poetsen, weidefoto's etc.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:40

Nou serieus --> Gewoon In The Picture
En lollig --> Funny Horse Things ( FHT dus )

De onderverdeling van Apple vind ik best een goede. Bij weide - foto's zul je geen commentaar willen, maar wel bij foto's die gemaakt zijn tijdens je proefje of tijdens de uitvoering van de laatste vrijheidsdressuurtruc die je je pony geleerd hebt.

horseless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:02

Het is idd moeilijk om een opsplitsing te maken, want waar zet je dan je foto's als je op het paard van een mede bokker gereden hebt (boktmeeting dus) maar je wil er wel commentaar op.... het is een meeting, dus op meetingverslagen???

En als je naar een optreden van Jamai (of iemand anders) geweest ben, en je wil foto's plaatsen... Waar moet dat dan heen?

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:08

ik ben helemaal VOOR de opsplitsing
maar niet voor een 'lol'forum
een hele mooie foto, van jou met je paard op het stand, alles goed gelukt, vind je geen 'lol' foto (is hier eerder al genoemd)
het lijkt me ook geen foto waar je serieus commentaar op wilt hebben, wat je verbeteren moet aan je rijkunsten

ik denk, een forum voor rij,longeer,..... foto's waar je serieus commentaar op hebben wilt, verbetering, maar dan moet je er ook echt over kunnen dat je geen positieve reacties kunt verwachten, dit mag heel kritisch worden, dus alleen je foto's daar plaatsten, als je over kritiek kan

en een forum (niet zo nodig een lolforum) voor de andere foto's , gewoon mooie foto's, foto's in het land, van de hond, van lieve kopppie, lol foto's

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:13

Kunnen er gewoon niet minder foto's geplaatst worden? Haha!
Maximaal 1 fototopic per user per week!

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:14

volgens mij blijft het dan nog steeds erg veel sjuimpje

horseless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:16

Sjuimpje schreef:
Kunnen er gewoon niet minder foto's geplaatst worden? Haha!
Maximaal 1 fototopic per user per week!

Ik ben bang dat je dan ellenlange fototopics krijgt (die mijn telefoonmodem niet aan gaat kunnen)

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:18

keuringsfoto's gaan dan voor mijn idee ook naar het andere forum, je wilt je foto's alleen laten zien, je vraagt niet echt om tips voor verbetering lijkt mij

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:21

Ik ben eigenlijk niet zo happy met de wel/geen commentaar verdeling waar het nu zo'n beetje heen gaat. Als Bokkers commentaar hebben dan geven ze dat toch wel, maakt niet uit waar het topic staat (valt alleen nog een hoop te verbeteren aan _hoe_ dat commentaar dan gegeven wordt). Een forum waar je geen positief hoeft te verwachten komt er sowieso niet Haha!

IMO is er een redelijk duidelijk verschil tussen topics als b.v.:
[ITP] Odin & Evy -> lievv!!
In het kader van 'zie mijn paard/pony lief zijn' met bijbehorende 'ooohs' en 'aaaahs', en b.v.:
[ITP] Voor Cecilia; foto's gemaakt op de wedstrijd
Een topic waar wat andere reacties komen die, IMO, wat inhoudelijker zijn. Een van de problemen met ITP is dat discussies bijna niet mogelijk zijn aangezien je topics na een dag al op pagina 4 is beland Haha!

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:25

ja, en daarom dus toch een apart forum voor foto's met serieuzer commentaar dan 'aaaah wat liev'
en daar kunnen dus ook dingen in komen te staan die je niet leuk vindt
bijvoorbeeld iemand die je even vertelt dat je niet op de goede manier met je paard bezig bent, kun je daar niet over, dan plaats je je foto's maar lekker in het forum voor de gewone foto's
ofzo

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:27

Ik vind het idee van (ik geloof) SugarMiss nog niet zo gek. Er zijn niet zoveel topics waarin expliciet om commentaar op de foto's gevraagd worden.
Als dat wel gevraagd wordt, kunnen die topics in een ander forum gezet worden. Foto's met vragen over bijvoorbeeld rijhouding kunnen dan in rijtechnisch, foto's met vragen over longeren in uit het zadel.
ITP blijft op die manier alleen over voor het plaatsen van foto's die iemand gewoon wil laten zien aan de andere bokkers.