Je moet gewoon een aantal dingen gaan uitsluiten. Altijd begin je met medisch/lichamelijk. Rugklachten, past het tuig goed? (dat kun je niet zelf even 1,2,3 bepalen). Daarna ga je door met naar het karakter (aangeleerd) te kijken en rijtechnische aspecten. Op Bokt zul je niet zomaar het antwoord vinden he, dit is praktijkwerk!! We hebben helaas geen glazen bol..
Oberlina
Geplaatst: 28-06-10 18:45
Hulzenbos is een super zadelmaker, super kwaliteit
PegasusXX
Geplaatst: 01-07-10 17:32
Ik denk inderdaad dat het een vreugdebokje is, maar laat voor de zekerheid nog even haar rug en het zadel na checken, misschien zit er wel iets waar dit voor zorgt.
Wendy1991
Geplaatst: 08-07-10 12:28
Probeer je handen goed hoog te houden. Als ze bokt trek je haar hoofd omhoog en geef je een keer goed benen. Laat die pony maar merken dat je het niet leuk vind.
Ik zal eerst kijken of ze geen rugproblemen heeft, dan of het zadel past en misschien is het ook wel een vreugdebokje? het kan ook zijn dat ze dit altijd al doet.. dan zou je het moeten afleren op de een of andere manier..
Actiever rijden, actiever de galop in. Ik bedoel niet hard draven dan in galop maar een rustige draf en een actieve overgang. Niet stilvallen voor de galop zodat ze de kans heeft te bokken. Dit is hetzelfde met paarden die omhoog komen bij de overgang. Goed naar voren rijden bij de overgang. Na checken rugproblemen en zadel, veel overgangen rijden met activiteit.
Het eerste waar ik aan dacht was een vreugdebok, een vriendin van mij had dat ook met haar pony, maar na een paar weken eraan werken met lessen is het verholpen. Ik weet niet precies hoe ze het aangepakt hebben, maar ik zou naar je instructrice gaan .
joey3103
Geplaatst: 13-07-10 09:18
die van mij deed het ook altijd gewoon uit vreugde ,is met de tijd van zelf over gegaan,gelukkig, maar is erg vervelend!