mijn knappe bonte 1e keer les en dat in de hitte!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kukkie

Re: mijn knappe bonte 1e keer les en dat in de hitte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:13

Grid, ik heb idd een PK denkje. Maar welke kleur het is, geen idee. Ik hou dat niet zo bij, heb er ook maar eentje. Tis best een fel soort donkergroen, die van mij. Die van TS is een tint lichter, geloof ik.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:23

Het kan best kloppen dat ik hem in de les losser hield, haha het was bloedheet en had vantevoren al les gehad met mijn andere pony.
ik zal proberen het zo vast te houden ;-)

het dekje is idd pk mint :-)

ik hoop dat de aanpassingen aan het zadel mijn beenligging ook gaat veranderen en met name het voorover kukelen. :+
bedankt grid,zal er eens wat meer opletten.

kukkie, jouw paardje heeft idd een iets andere rug als de mijne, maar ik kan duidelijk zien dat jij meer ruimte hebt van voor en dat jouw middelpunt anders is.
Ik hoop dat ik snel reactie krijg op mijn mail en een afspraak kan maken, ben erg benieuwd of er dan ook voelbaar/zichtbaar verschil zal zijn.
inmiddels ben ik wel gewend aan het naar voren 'geduwd 'worden, het maakt alleen het rijden moeilijker voor me,vooral in mijn rug :+

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:29

Haha kukkie ik heb er ook maar 1 :D o jouwe dan iets donkerder leek hetzelfde :o

Tk hoop dat je snel geholpen wordt met zadel en dat je verschil merkt :) ook niet fijn voor rug :(:)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:37

leuk plaatje! Hoop voor je dat het opgelost kan wordne met het zadel. Ik heb zelf een jonge tinker en net mijn 1 jaar oude zadel wat destijds perfect lag weg kunnen doen omdat hij helemaal veranderd is nu hij meer getraind is.
Wat betreft je zit, ik heb laatst met les aan de longe gereden zodat ik alleen op mijn zit hoefde te concentreren en dat heeft mij echt super geholpen!
Wat betreft galop, tinker probleempje :) zorg dat hij lekker recht loopt, makkelijk kan inbuigen etc dan komt die galop ook makkelijker!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:53

dankjewel zoeff, zijn galop op de linkerhand is vooral een probleem, hij gaat in de verkeerde :+
veel oefenen denk ik en lekker rechtrichten.

aan de longe zou ik eens kunnen proberen, al is hij niet zo makkelijk aan de longe (gaat dan graag uit zijn panty ;-) )

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:59

Zou dat van die galop een Tinkerprobleem zijn?
Ik heb het ook heel lang gehad met mijn verzorgfries. Nu gaat het bij mij inmiddels iets beter. Bij mij helpt het als ik eerst in stap en draf heel erg op mijn houding let. Ik kukel ook makkelijk naar voren en ga dan ook snel allerlei spieren aanspannen enzo. Dus gewoon lekker op je kont zitten en ontspannen. Dan veel overgangen en voltes rijden zodat het paard goed aan de hulpen is en lekker ontspant.
Als je dan aan galoppeert goed op je kont zitten en vooral denken aan ontspannen. Niet teveel willen doen aan je houding of aan je paardje, gewoon ontspannen en zitten. Bij mij werkt het dan ook heel goed om veel te schakelen in de galop, een paar pasjes naar voren rijden en dan weer terug, weer een paar pasjes naar voren en weer terug. Daardoor gaat mijn paardje beter galopperen, meer in balans en minder onder me uit rennen waardoor ik ook weer makkelijker kan zitten.

En heeeeeeel belangrijk, je handen moeten echt hoger! Als je zelf je handen draagt kun je veel fijnere duidelijkere hulpen geven aan je pony.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:12

timokyana schreef:
dankjewel zoeff, zijn galop op de linkerhand is vooral een probleem, hij gaat in de verkeerde :+
veel oefenen denk ik en lekker rechtrichten.

aan de longe zou ik eens kunnen proberen, al is hij niet zo makkelijk aan de longe (gaat dan graag uit zijn panty ;-) )

gaat hij ook uit zijn dak als jij erop zit aan de longe, wat bedoelde het echt voor je zit!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 15:14

geen idee, is zeker het proberen waard :-)
een soort zitles zeg maar..

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:16

ja, klinkt kinderachtig maar ik heb er echt een hoop aangehad om even met mijn ogen dicht te kunnen concentreren op mijn zit en zijn beweging, daarbij kun jij blijven zitten en de gene die hem vast heeft hem in galop zetten zodat je niet hoeft te 'verzitten' te spannen etc.

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:27

ziet er goed uit, knap ingereden! Ik denk dat jullie er met de galop wel komen, zeker nu je les hebt. Veel plezier ermee!

Iris_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:25

Vind jullie een leuk combi! zadel en hoofdstel past ook prachtig bij het paard :)

Wat ik zo kan zien van de foto's lijkt mij het zadel niet te klein hoor voor jou, alleen kiept het wat voorover volgens mij, daardoor komt de lepel meer omhoog en verklein je dus eigenlijk gewoon je zadel. Als je paardje ook wat gewicht is kwijtgeraakt, is dat natuurlijk logisch dat het dan aan de voorkant wat zakt. Een keertje opvullen van de kussen zou het dus al moeten oplossen.

Voor de rest vind het rijden er netjes en vriendelijk uitzien. Vind wel dat op de foto's waar je les hebt, hij er beter doorheen is, daar is hij ook wat actiever van achter.

succes verder!

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:41

Je hebt 'm fijn en ontspannen aan het lopen!!
En wat staat dat bruin bloedje mooi op je paard. De kleur matcht echt helemaal!!! Wauwie!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:45

Ziet er al goed uit hoor! :)
Maar een dingetje, zitten je bandages niet iets te hoog?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:09

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Barokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:45

wat een heeeeerlijk paard. En een gaaf tuig!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 22:59

dankjewel allemaal!
in de les is hij inderdaad actiever, ik moet er meer aan rijden en dankzij mijn instructrice die meekijkt gebeurt het dan ook ;-)

annick_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:31

wat een mega gaaf tuig heb jij zeg
ik wens je veel succes met rijden en jullie lessen :))

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 13:23

dankjewel,gelukkig komt de zadelmaakster binnenkort langs om mijn zadel aan te passen :-)

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:44

Wat een leuk beest zeg :D Ik val meestal niet echt op tinkers maar dit is zo'n leuk beest :D

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:51

Dat tuig past goed bij jouw leuke paardje!
Ik vind jullie ook een mooie combie.
Ik vind wel dat je je handen iets hoger mag houden en een beetje meer naar voren(dit kunnen ook moment opnamens zijn).
En wat actiever. Ziet verder echt lekker uit!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:39

Mag ik vragen wat voor zadel er op je paard ligt? Heb zelf ook een zoektocht naar een nieuw zadel namelijk? Is het een dressuurzadel?

Wat zijn jullie leuk samen zeg, ik zou hem graag nog iets actiever van achteren zien, dan wordt die voorkant ook beter :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 13:57

het is een massimo trail, een veelzijdigheidszadel.
van dit type is er wel een dressuurversie verkrijgbaar in de gewenste bruine kleur die je wilt.
Komt er straks ook voor mijn hafjes ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:28

Wat een leuke tinker, dat bruine tuig vind ik ook super mooi, kleurt mooi bij hem, zeker in combi met dat blauw. Mijn vorige tinker had ook moeite met de galop. Ik heb toen veel buiten gegalopeert en daarbij veel overgangen maken, van snel naar langzaam enzo. Dat heeft toen heel goed geholpen.

jemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:08

Mooie tinker! Tuig staat echt super :D

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:30

je paard is super gaaf vind bont altijd wel mooi, je tuig is perfect past mooi bij de kleur van je paard. ik raad je wel even aan om naar je kussen te kijken maar misschien heb je dat inmiddels al wel gedaan. je past er heel goed op en je hebt je paardje ook super aan het lopen. als ik je een tip mag geven kijk met het warme weer even uit als je bandages omdoet ik raad het je namenlijk ontzettend af als het buiten 30 graden is en je rijd met bandages maar misschien was het toen niet zo heet. dit omdat het onder de bandages erg warm kan worden. maar dit zul je misschien ook al weten. verder zeg ik ga zo door