Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ikkeweer schreef:O ja, je moet veel gaan schakelen om hem alert te houden op je been. Ook onmiddellijke reactie eisen want been = reactie. En dat kan een goede of verkeerde reactie wezen (wegschieten ofzo) als je maar een voorwaartse reactie krijgt. Geen reactie = gelijk tikje met zweepje achter kuit. Op het laatst is dat niet meer nodig trouwens, als hij eenmaal goed aan je been is. Maar vraagt veel van je concentratie en consequentheid in het begin, dus ff doorzetten...
NewYork schreef:Daar zit ik dus vast.
Want geen reactie, is tik.
maar ik rijd hem zonder zweep... wegens naar verleden..
Hoe kan ik dit kan het beste duidelijk maken?

Tatort schreef:Mooi paardjeBen het eens met bovenstaand commentaar, maar wil toch opmerken dat er wel een flinke onderhals aan zit
De thiedeman hangt volgens de eigenaar wel los maar aan zijn onderhals kun je wel zien dat die meer dan genoeg effect heeft gehad...
NewYork schreef:Klopt inderdaad, hij is van Carola, Kelly is haar nichtje.
Retino en Andante staan op de Reigersburgh in waddinxveen
Ik ben er hard mee bezig, in de les word er vaak genoeg naar me geroepen dat ik mijn handen hoger moet doen, helaas vergeet ik dat weer snel als ik voor mezelf rijd.. maar ben me er zeker van bewust
Vanmorgen weer les gehad, het laatste kwartier liep ie heerlijk, én hij volgde mijn hand echt naar beneden. zoals we nu eindigen moeten we ook kunnen beginnen. Dus we gaan ons best doen en dan komt het vast goed!
Had vandaag met sporen gereden, de kleinste knopjes die ik kon vinden.. hij reageerde veel beter op écht kleine hulpen. kon gelijk veel meer aan mn houding werken omdat ik hem niet naar voren hoefde te 'schoppen'.
Beugels heb ik trouwens naar advies hier uit het topic ook een gaatje langer gemaakt en het rijd heeeeerlijk, haha!
Heb het gevoel dat mn benen zo toch wel stiller liggen
Nu alleen die draf-galop overgang nog..
stap--galop gaat prima