Whitney Jetset d x Havidoff @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snissje

Re: Whitney Jetset d x Havidoff @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:50

Dankje wel.. Maar wat jij zegt over die kleine schakelingen scherpe hulpen dat is wat ik uit veel overgangen rijden haal want het heeft geen zin om elke lange zijde heel hard te lopen en zowizo hard rijden heeft geen zin xD

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:56

Zou ik mogen vragen hoelang je haar nu hebt?
Groetjes

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:57

ummh nu bijna een jaar heb haar in september gekregen op prinsjesdag

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:58

Okee,
Heb je haar bij een bepaalde stal gekocht?
Ik ken haar misschien namelijk :D
Leuke pony hoor!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 21:02

Ik weet alleen dat die jongen pascal heet..

En volgens mij klapdoor? Zo noemen ze het daar het was in brabant..

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:05

Ahh, tot je 2de regel leek het heel erg te kloppen, want haar bijrijder hete ook pascal, maar ze komt niet uit brabant.
Maar ze leek er wel erg op!
Leuk beesje hoor!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 21:07

dank je maar het was ook een hij xD haha

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:29

leuk paard! ze wil idd erg achter de teugel te lopen. Probeer daar meer met je been naar je hand toe te rijden zodat zei de aanleuning neemt. Hou ze daarbij goed voorwaarts en rij tempo wisselingen en overgangen. Verder zit het er goed uit.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 09:42

Dankje wel :D Was er gister mee gaan oefenen ging al erg goed!! :D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:54

snissje schreef:
Welke foto is ze niet actief met de achterhand dan??

Alle, behalve op deze http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTPFXADL.jpg

Daar moet je naartoe werken.
Ze blijft te traag van achter uit, daarom krijg je geen verbinding van voor.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:52

ik weet uit ervaring dat het niet zo makkelijk is om de hals te verlengen,van alleen been geven gaan ze meestal gewoon harder lopen en nog meer inknikken. zoals al gezegd word:kleine stukjes schakelen en zorgen dat de achterhand sterker wordt. Met begeleiding kom je vast een heel eind. Ik heb zelf een Havidoff en die heeft ook die neiging gehad,nu is het weg maar ik moet er wel altijd waakzaam op zijn..en mijn paard is echt niet traag achter..zelf super actief,dus dat is niet de oorzaak..het is lastiger op te lossen dan dat men hier op bokt schrijft...

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 13:31

Jij begrijpt mij :D Al ben ik heel blij met de tips van de andere mensen.. Maar jij snapt precies wat mijn probleem is ..:D Dank je wel hier heb ik zeker wat aan denk ik :)

liess1 schreef:
ik weet uit ervaring dat het niet zo makkelijk is om de hals te verlengen,van alleen been geven gaan ze meestal gewoon harder lopen en nog meer inknikken. zoals al gezegd word:kleine stukjes schakelen en zorgen dat de achterhand sterker wordt. Met begeleiding kom je vast een heel eind. Ik heb zelf een Havidoff en die heeft ook die neiging gehad,nu is het weg maar ik moet er wel altijd waakzaam op zijn..en mijn paard is echt niet traag achter..zelf super actief,dus dat is niet de oorzaak..het is lastiger op te lossen dan dat men hier op bokt schrijft...

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:34

snissje schreef:
Ja ik heb les :D Hij kan mij zeker wel verder helepen volgende keer maar met deles losrijden :D want normaal doen ik het altijd ervoor dat ik losgereden ben voor de les maar nu gaan we gewoon het losrijden oefenen!! Is wel een goeie!! :D

Het probleem wat jij hebt, heeft je paard een beetje van der opa geerft :D Die was ook heel lastig om op verbinding te rijden. Ik heb wel wat tips, maar daar ga ik vanavond even voor zitten!

Het probleem van overgangen rijden is dat ze er alleen maar loperig en heet van worden en dan krijg je helemaal nooit geen verbinding meer. Ze is ook niet aan je been, maar ik vermoed VOOR je been.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 15:35

Ja dat is ook zo maar misschien dat je de tips via pb kan sturen? Me moeder heeft een volle havidoff die is helemaal voooooooooooooooooooooooooooooooor het been zeg maar :+

Moeni11 schreef:
snissje schreef:
Ja ik heb les :D Hij kan mij zeker wel verder helepen volgende keer maar met deles losrijden :D want normaal doen ik het altijd ervoor dat ik losgereden ben voor de les maar nu gaan we gewoon het losrijden oefenen!! Is wel een goeie!! :D

Het probleem wat jij hebt, heeft je paard een beetje van der opa geerft :D Die was ook heel lastig om op verbinding te rijden. Ik heb wel wat tips, maar daar ga ik vanavond even voor zitten!

Het probleem van overgangen rijden is dat ze er alleen maar loperig en heet van worden en dan krijg je helemaal nooit geen verbinding meer. Ze is ook niet aan je been, maar ik vermoed VOOR je been.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:42

klopt,die Havidoffjes willen alleen maar lopen,dus net wat hierboven al staat,hij moet AAN je been komen.Het kost een beetje tijd en moeite maar dan heb je ook wat.Ik heb liever een paard wat graag loopt dan eentje die je vooruit moet schoppen.Mocht je nog wat tips nodig hebben,stuur me maar een pbtje..

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:43

Om te diep lopen en achter de LL te voorkomen: veel wisselen in halshouding, speel met de lengte van de hals. Even wat verkorten, en weer laten zakken. Niet te statisch rijden, dan gaat je paard snel in een malletje lopen. Lange teugel in draf is ook een mooie oefening om de hals lang te houden. Laat ze de teugel maar uit je hand knabbelen, niet los gooien. Een pas of vier vijf, en dan weer omhoog drijven. Paar minuten later weer. En misschien eens proberen balkjes te draven? Dat wilt ook wel eens helpen om het neusje eruit te houden.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:40

Anne Marie schreef:
Om te diep lopen en achter de LL te voorkomen: veel wisselen in halshouding, speel met de lengte van de hals. Even wat verkorten, en weer laten zakken. Niet te statisch rijden, dan gaat je paard snel in een malletje lopen. Lange teugel in draf is ook een mooie oefening om de hals lang te houden. Laat ze de teugel maar uit je hand knabbelen, niet los gooien. Een pas of vier vijf, en dan weer omhoog drijven. Paar minuten later weer. En misschien eens proberen balkjes te draven? Dat wilt ook wel eens helpen om het neusje eruit te houden.

Dit zou ik zeker niet doen met een heet loperig paard.
Wisselen in halshouding kan je alleen doen als je verbinding hebt, zolang je dat niet hebt, moet je daar ver vanaf blijven.

Mijn tips komen morgen per pb TS :D Ik ben net klaar met de voetbal en biertjes :D En ga eerst een tukkie doen!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 01:39

Leuke foto's :D ziet er netjes uit en je weet zelf wel waar je aan moet werken :)
Hoe ist verder in Nederland? Hoe gaat het nu met Nevada? Ziet er mooi groen uit op de foto's :P

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 06:17

Dank je heb je het naar je zin :D Het gaat onwijs goed met ze met rijden ook super!!
Waarneer komje eigenlijk weer terug??

Renza schreef:
Leuke foto's :D ziet er netjes uit en je weet zelf wel waar je aan moet werken :)
Hoe ist verder in Nederland? Hoe gaat het nu met Nevada? Ziet er mooi groen uit op de foto's :P

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:07

Moeni11 schreef:
Anne Marie schreef:

Dit zou ik zeker niet doen met een heet loperig paard.
Wisselen in halshouding kan je alleen doen als je verbinding hebt, zolang je dat niet hebt, moet je daar ver vanaf blijven.

Ik heb eigenlijk nergens gelezen dat het paard heet en loperig zou zijn? En dan nóg zal het paard moeten leren om vóor de hand uit te blijven lopen. Oftewel: als je hand naar voren gaat, moet het neusje eruit gaan. De aanleuning moet constant blijven, ook als de hand meer ruimte geeft. Daarom vind ik persoonlijk hals-strekken een mooie oefening. Zonder verandering in tempo of aanleuning het neusje eruit rijden en de hals laten zakken, waarom zou een heet paard daar heter van worden? Hij wordt imo alleen attenter op je handen... Ook de balkjes, desnoods in stap, vind ik een speelse manier om een paard uit te nodigen het neusje meer voor de LL en lager te houden. Hij zal toch moeten kijken wat daar ligt. ;) Maar ik leer graag van je, leg het me nog eens uit, misschien begrijp ik je niet goed? Of gaan we dan heel off-topic? :o

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:30

Denk het niet.. Maar ik was er vergeten bij te zetten dat het een loperig paard is .. Maar dat is ze dus wel ;)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:14

Anne Marie schreef:
Ik heb eigenlijk nergens gelezen dat het paard heet en loperig zou zijn? En dan nóg zal het paard moeten leren om vóor de hand uit te blijven lopen. Oftewel: als je hand naar voren gaat, moet het neusje eruit gaan. De aanleuning moet constant blijven, ook als de hand meer ruimte geeft. Daarom vind ik persoonlijk hals-strekken een mooie oefening. Zonder verandering in tempo of aanleuning het neusje eruit rijden en de hals laten zakken, waarom zou een heet paard daar heter van worden? Hij wordt imo alleen attenter op je handen... Ook de balkjes, desnoods in stap, vind ik een speelse manier om een paard uit te nodigen het neusje meer voor de LL en lager te houden. Hij zal toch moeten kijken wat daar ligt. ;) Maar ik leer graag van je, leg het me nog eens uit, misschien begrijp ik je niet goed? Of gaan we dan heel off-topic? :o

Halsstrekken en dergelijke kan alleen op een juiste wijze als je verbinding hebt. Dus dat moet je eerst krijgen, voor je kunt gaan wisselen in halshouding. Anders heeft het geen waarde voor je paard in de training.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 15:22

Ik kan wel wisselen in de hals alleen in het begin van het rijden niet.. Ik moet haar eerst goed losrijden dus allebi de kanten stap draf stap draf galop draf stap zijgangen en tussendoor figuren.... Dan pas kan ik aan het werk..