Niet meer willen galloperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Re: Niet meer willen galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:04

een bontje maakt het zadel idd krapper, laat er een msf consultant naar kijken..

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:06

Hoi ik ben op het moment m'n pony aan het beleren en heeft ook gewoon gegaloppeerd. maar sind een paardagen is hij er ook mee gestopt ik rij nu helemaal alleen met wel iemand achter het hek voor als er wel wat gebeurt maar gewoon door proberen is mij geadverseerd!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:48

Wilmamike schreef:
En ik moet er ook bij zeggen dat ze daar voor dat ik hem kocht er niet zoveel mee gedaan hebben.
Ik heb hem medisch laten keuren en met de buigproef linksvoor liep hij na de tijd een beetje kreupel.
Hij liep daar ook met een behoorlijke gand achterwaaeds van de trailer af misschien dat hij zich toen net even verstapt heeft.
Ik rij nu al een jaar twee x in de week in de les met hem en er heeft me nog nooit iemand gezegt dat hij verkeerd loopt.
Terwijl ik toch al van meerdere personen les heb gehad.
Dan zouden ze dat toch moeten zien en zeggen.En iisschien moet ik hem tijdens het rijden wel een bangage om doen.
Ik weet wel dat ik het even niet meer weet en hoop dat iemand een goede tip heeft.

Paarden die problemen hebben met de galop hebben vaak het si gewicht geblesseerd of zitten vast in de lendenen (kunnen niet schakelen) en dat kan al gebeuren met het verkeerd uit de trailer komen. Lijkt mij dat je er goed aan doet om eens een osteopaat of fysio in te gaan schakelen. Dierenartsen hebben hier meestal geen kaas van gegeten (krijgen tijdens de opleiding bijna niets over de rug). Ik wil niet alle lesgevers over een kam scheren maar het gros heeft geen verstand van rugproblemen en de gevolgen voor het beweging bij een paard.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:09

Paard heeft pijn, hij galoppeert of niet, of in volledige paniek. Niet meer willen galopperen, en als ik jou was zelfs even niet rijden tot je het na hebt laten kijken.

En je moet NOOIT zelf met een zadel gaan klungelen, jij kan niet zien waar het knelt, of juist helemaal niet goed aansluit. Dus dat bontje, laat maar even zitten;)

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:10

die van mij wil het de laatste tijd ook niet meer..
ik krijg hem er gewoon niet in..
alleen als ik hem niet aan de teugel rijd en hem heel hard aantik lukt het..
maar dat werkt ook niet echt.
weet iemand een oplossing??

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:19

laat er eens een osteopaat naar kijken, om blokkades enz. te laten bekijken/behandelen (linda van diepen is een goeie en ook nog paarden dierenarts www.horseinmotion.nl ). als zij niks kan vinden (wat ik betwijfel, aangezien zij ook kan zeggen of een blessure door een zadel kan komen of niet en in het geval dat het wel een zadelprobleem kan zijn moet je dus een zadelmaker laten komen als ik jou was in ieder geval) dan weet ik het ook niet meer wat je zou kunnen doen...

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:04

ik heb een hafelinger gereden die ook niet in galop kon aanspringen omdat zijn knieen achter op slot schoten.
dit is bekend geworden door de DA , ik zou er evt. een DA bij laten komen ;) sucses ermee

Wilmamike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 14:54

Nou ik ben er inmiddels achter dat het zadel goed ligt.
Nu in de les heb ik wel een zweepje vast maar hoef er niks mee te doen.
Als hij ziet dat iemand hem aan mij geeft dan loopt hij echt wel goed.
Ik gebruik hem niet maar ik heb het idee dat hij er vroeger bang voor geworden is omdat hij zo reargeerd.
Ga het nu gewoon zo verder proberen en hoop dat hij prima blijft lopen.

Mer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:21

hmm, ik zou toch even iemand je pony laten nakijken!
zoals al gezegd werd, het kan best zijn dat ze ergens pijn heeft en dat probeert te onderdrukken zodat jij niks kunt zien maar een osteopaat of DA wel. Eerst dat uitsluiten zou ik denken, anders verergert de pijn zich en heeft ze er misschien over een tijd heel veel last van..