Kansas & Talitha new ride

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:02

Knap hoor :)
Hij loopt iid net even wat diep, maar als je hem pas een maand hebt vind ik het er erg netjes uitzien.. komt vast goed in de toekomst.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 12:27

Haha hoppa starten :+

Lief maar eerst nog even een beetje meer met die neus er uit en inderdaad hij loopt nog wat diep op de foto's vandaag met rijden heb ik hem iets meer op kunnen pakken en dan gaat hij heel fijn los laten en mooi met zijn neusje er uit.. Dit lukt nog niet iedere dag zoals ik het wil dus dat moeten we eerst voor elkaar krijgen! :o

bedankt voor alle lieve reacties!

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:21

ook complimenten voor je houding & zit. erg netjes. :D verder een erg leuk paard en zo te zien zijn jullie op de goede weg!

doerakje

Re: Kansas & Talitha new ride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 20:18

Dank je wel, zitten is nog wel een puntje omdat dat dus echt vooral op mijn kont moet :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:23

Super netjes! En ben er jaloers op :+.
Nog wat tips:
Handen soms iets meer naar voren.
Tenen naar binnen.
Minder stelling en buiging in het wijken.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:25

Echt héél netjes. Je zit ook heel mooi vind ik.
Mijn viel ook het wijken op: valt wat over schouder, iets teveel stelling.

Mag ik vragen (of mss lees ik er overheen): heb je last/pijn tijdens het rijden?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 21:49

Thanks!!

Maar ja ik heb heel veel pijn tijdens het rijden ;)
Had dat niet geplaatst omdat je geen medelijden wilt wekken maar ik gebruik morfine en dan kom ik de dag redelijk door.
Maar met rijden heeft het helaas geen zin!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:02

Sterk! Je kan helemaal niet zien dat je pijn hebt vind ik, je zit er zo netjes op! Veel succes nog :-)
Je paardje is ook een echte leukerd :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:24

Wat een mooie foto's, het plezier straalt er van af! Ook kan je zeker trots zijn op je houding, ziet er erg goed uit!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:56

Thanks mijn houding is nog niet optimaal zeker mijn handen niet maar ik merk wel dat mijn zit steeds beter word :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:35

Ik vind dat je er netjes opzit hoor :)
Misschien mag je je benen wat langer houden, maar je geeft zelf ook al aan dat dit lastig is.

Ik vind dat je hem erg vriendelijk rijdt! :D

Succes nog samen!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:42

wow wat ziet dit er super uit, valt helemaal niet op dat je lichaam niet zo sterk is momenteel.
kun je wel kleine stukjes lopen of hoe kom je op het paard? en doe je je paard wel zelf borstelen en zadelen enzo?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 17:04

Bedankt!!
Ja zo nu en dan kan ik wel wat lopen maar zadelen en borstelen beenbeschermers uit de wei halen etc doe ik gewoon allemaal zelf en in de rolstoel. Er op komen is wat moeilijker. Goed aan singelen en mijzelf het keukentrapje op hijsen :-) hij blijft heel braaf staan dus ik heb daar nu nog geen hulp bij nodig gelukkig!
HIj loopt heel braaf mee naast de stoel en heeft gelukkig zeeen vol geduld met mij en ik met hem :D

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:08

geweldig zeg!.

Ik heb trouwens je topic gelezen over je rug waarom je zo ziek bent. Mijn moeder broer en broertje hebben ook scoliose, mijn moeder haar rug staat vast met pinnen en mijn broertje zit al 6 jaar in een corset en dat gaat wel de goede kant op. ik weet dus wat een verschrikkelijk iets scoliose is.

Heb je al een manier gevonden om toch naar de arts in Amerika te gaan? ik kan me indenken dat iedereen in je familie en je vriendenkring alles op alles zouden zetten om het geld bij elkaar te krijgen?

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:09

Wow, wat een mooie foto's. Na het lezen van je verhaal vind ik dat je bijzonder goed in het zadel zit en netjes rijd!.

Ik zou zeggen, starten met dat beestje.. Ik denk dat je een heel eind kan komen!

Kun je de klappen (van het draven en galloperen) nu wel opvangen met dit paard (ivm je rug)?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 11:08

@kyliieJ Voorlopig heb ik het geld om naar america te gaan helaas nog niet. Het is ook een afweging die ik voor mijzelf moet maken omat het echt mijn laatste hoop is en als blijkt dat ze daar niets kunnen doen heb ik duizenden euro's weg gegooid en ben ik mijn hoop kwijt snap je?

@ch_ntii123 starten zou ik graag gaan doen, nog even iets fijner aan het lopen hebben en vervoer regelen :o

De klappen vallen heel erg mee als ik hem goed over zijn rug heb lopen dan heb ik er vrij weinig last van,wel merk ik het heel erg aan mijn overgangen en moet ik hem die daarom ook zo netjes mogelijk rijden :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:29

nou.. al met al kun je echt trots zijn hoor :j
ik zie hier een onwijs positief ingestelde ruiter, die niet haar beperkingen ziet,maar haar mogelijkheden :D
je hebt je nieuwe paard onwijs goed aan het lopen voor zo'n korte periode, en als die 1e foto er niet had gestaan dat je in een rolstoel zit, had ik dat er vanuit de foto's absoluut niet vanaf gezien.

ik raad je ook aan als je straks er onwijs veel plezier aan beleeft, absoluut af en toe te gaan starten :j
gaat echt helemaal goedkomen :D

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:39

@ doerakje: Ja maar zie het van de andere kant het is wel je laatste hoop, ik zou er alles op alles zetten. Nu weet je dat het waarschijnlijk alleen maar slechter wordt. Je hebt een geweldig mooi paard, je bent een goede ruiter dat zou mijn motivatie zijn om dat financieel risico te nemen en er alles op alles op te zetten.
als ik de loterij zou winnen zou ik je morgen al naar America sturen.
Ik blijf voor je hopen dat die dag er ooit mag komen.

Heb je trouwens geen schadeclaim ofiets ingedient tegen het ziekenhuis die je dit leed bezorgd heeft tijdens die fatale operatie?
mij lijkt het dat je daar toch wel wat voor kunt eisen, en je daar misschien wel voor naar America zou kunnen

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 17:46

Dat is echt heel erg lief van je zeg! Dat roept mijn vriend ook :D

Ik heb wel in mijn hoofd dat ik volgende zomer wil gaan. Zo kan ik voormezelf gaan sparen en een begroting maken en ook mijn gedachten op een rijtje krijgen.

Schade claim zit er niet in omdat geen enkele arts op papier zet dat er iets fout is gegaan. Ze geven het dus alleen mondeling toe en inmiddels is die operatie 8 jaar geleden dus om daar nu nog een zaak van te maken :+

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:09

hmm kl*te artsen! ( sorry) verpesten je leven en dan niks toegeven bah!.
ik zou zeggen begin een geld inzamelings actie, op school. en je ouders en familie eventueel.

Een (fatsoenlijk) leven is toch meer waard.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:19

Ik heb diep en diep respect voor je!
je hebt ook zo'n geweldig mooi paardje!
en je rijdt hem super netjes!

Ik had je ook met alle plezier willen helpen! Jammer dat ik nu nog niet zo veel geld verdien..
Misschien een geld inzamelingsactie op bokt?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 18:41

Dank je wel, ik doe mijn best om hem netjes te rijden. In het begin merkte ik dat ik te veel naar voren zat en steun zocht bij mijn teugels en dat word nu al beter gelukkig!
@kyllieJ helaas heb ik moeten stoppen met school vanwegen mijn gezondheid ;)

Ik zal binnenkort weer een nieuw topic plaatsten met onze vorderingen als jullie dat leuk vinden

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:43

Wat een super leuke combinatie! :+:.
En meid ik vind het knap van je hoor wat je doet. Blijf doorzetten en blijf hoop houden! ;). Ik heb alles gelezen van je, en alles komt goed.! :).

opdat het HAW is moet ik commentaar geven wat ik eigenlijk niet wil.
Wat je kan doen om je balans te houden en de beugels niet zo snel te verliezen is ze misschien een gaatje korter te doen. En rechtop blijven zitten ookal is dat heel erg moeilijk! :).

Gewoon lekker mee starten. Het komt echt goed! :(:)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:38

Ken is super zoals hij nu ook reageerd op mijn rolstoel had ik nooit durven dromen zo braaf!

vandaag voor het rijden, meneer zag een bootje over de dijk gaan

vind ik wel heel knap om een boot over de dijk zien te gaan :wow:

hihi, ziet er goed uit :j

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:08

@ melissa als ik mijn beugels korter maak dan val ik uit het zadle als ik omhoog kom snap je wat ik bedoel?

Ja bumper hij ging over de dijk :) auto>trailer>boot op trailer snappie?