Dressuurpony doet aan crosscountry

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Re: Dressuurpony doet aan crosscountry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:47

Ik vind de foto's erg chaotisch en onduidelijk, maar voorzover ik het kan zien
- Ik vind het er niet zo netjes uit zien, maak je beugels langer en houd je knieen bij het zadel.
Verder loopt je pony nogal op de voorhand.

succes :)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:52

Je hebt een hele leuke pony,

maar wat mij direct opvalt is dat je inderdaad naar achter leunt. Hierdoor ga je zelf meer 'hangen' in je teugels, wat als gevolg heeft dat de pony niet ontspannen nageeflijk loopt. De kaken zien er ook vrij gespannen uit.

Ik vond het zadel niet goed liggen (te ver naar voren op het schouderblad, en het kantelt een beetje naar beneden) maar dit kan ook een vertekent beeld hebben omdat je beugels te lang zijn.

Mijn tips zijn: doe de beugels iets langer en ga rechtop zitten, en ontspan meer van voren. Je denkt wellicht dat je pony zo moet lopen, met zijn hoofd op die manier naar beneden, maar ik zie veeeeeeel liever een losse teugel dan dat een pony op deze manier moet lopen.

Het is absoluut niet om je af te kraken, maar om jou tips te geven waar je wat mee kunt. Ik ben benieuwd naar rij-foto's van jou over een paar weken! :)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:08

Het lijkt inderdaad alsof ik mijn handen vastzet, dat merk ik nu zelf ook op, vooral linksonder lijkt/is(?) mijn hand ook streng _-:(
Maar de pony houdt haar hals uit zichzelf zo, ik hoef dus niets met mijn handen te doen om dit beeld te krijgen. Ik kantel wel vaak mijn handen, dat weet ik :+
Misschien daarom?
Dan nog: ik zal er volgende keer zeker op letten, ik heb haar ook nog niet zo lang, dus het kan zijn dat ze het gewoon verkeerd aangeleerd heeft.

Ik heb ook al geprobeerd haar met langere teugel te rijden maar dan is ze veel sneller afgeleid, en neemt ze het bit ook vaak niet aan, na een half uur loopt ze dan wel goed.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:11

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:13

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:31

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

De foto's op deze manier zijn niet van voldoende kwaliteit, wanneer ze niet in een collage staan zijn ze wel goed.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar RIJ-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.