Bailar, springhengst denk dat hij kan dressuren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 19:37

haha

hij is niet heel groot wel erg gegroeid afgelopen winter denk ongeveer 1.62 :P hoop dat ie n og een beetje groeit :)

@maaike
ik rijd hem op de druk waar hij fijn op is en blijft(soms iets meer druk dan weer wat minder), geef ik hem 2 cm dan zakt hij ook 2 cm, vind het zelf correct om op deze manier te rijden omdat het paard dan ongedwongen en over zijn rug blijft . ipv wat ik jammergenoeg maar vaak zie dat mensen hun paard omhoog dwingen terwijl het daar nog niet aan toe is .
Daarnaast controleren we nu extra veel met de binnen hand om hem op de buitenhand te bevestigen (kromme zin maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen) :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:19

Leuk om te zien een keer, zo zacht met je handen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:29

Berdien schreef:
Wat een ontzettend vriendelijk beeld, zagen we dit maar vaker! Ik vind je, zo vanaf de foto's te zien, erg vriendelijk en correct rijden. Hij lijkt erg licht in je handen, met een hele fijne nageeflijkheid. Wat me ook (positief!!) opvalt is dat je je benen netjes hebt afhangen, en alleen in komt met je been wanneer nodig.
De enige, kleine, verbeterpuntjes zijn al genoemd. Verder kan ik je alleen maar complimenteren :j

Ik reageer niet vaak op HAW, maar wilde me toch hier even bij aansluiten.
Wat een heerlijk beeld! Hou dit lekker vol, en ik ben benieuwd hoe die er bijvoorbeeld volgend jaar bijloopt! :) :)

beantsje

Re: Bailar, springhengst denk dat hij kan dressuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:07

Heerlijk, om een combi te zien die lekker vanuit het vwnw opbouwt. Zie je helaas veel te weinig...
vriendelijk beeld hoor!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:33

Dit is echt heel mooi om te zien.

Ik hou wel van deze rijstijl!! Top! Blij dit ook eens te zien en hoop dat meer mensen dit oppikken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:37

Dit ziet er heel fijn uit!

Ik houd er wel van als een paard niet zo onder druk wordt gezet, paardrijden is immers geen touwtrekken en dat zie je toch te vaak ook in de hogere dressuurklasses.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:40

Wat een pracht paard en wat rijd je hem fijn! Dat zie ik graag. Geweldig!

Enne dat western kan tie ook wel, mooi westernzadel/tuig aanschaffen en lekker genieten de bossen in of niet :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:48

Ook ik reageer niet zovaak in HAW-topics... maar hier kan ik 't niet laten. :D Wat een fijne plaatjes, wat stel jij 't paard vriendelijk voor. En wat een ontzettend GAAF paard. :oo

Om mijn post nog even aan de regels te laten voldoen: hij mag in de middengalop iets meer aan elkaar blijven. Maar het kan ook de momentopname van de foto zijn.

Natalie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:54

wow wat een juweeltje :D egt mooi paardje ook erg licht op de hand zo te zien,, heerlijk om te zien zeg :D

FFKJC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:34

Allereerst wat een stoer en gespierd paard!

zoals je zelf ook al aangeeft val je soms wat tever naar voren
en je teugels hangen soms ook gewoon in een boogje
misschien iets meer contact houden met de mond
maar misschien is dit ook omdat die nu aant wisselen is?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:38

die gebruikt zijn halsspieren netjes,
en wat ben jij een nette ruiter.
alleen proberen wel contact te houden met zijn mond,niet dat ik dit storend vind,zie dit liever als iemant die het bit door de mond heen trekt.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:44

hey.. super zeg, geweldig paardje! Heb eigenlijk niets aan te merken,
je kunt iets meer contact houden met de teugels, ziet er heel vriendelijk uit, daar niet van,
maar je hebt wel steeds waslijntjes (sorry!);)
Kan zijn dat je dit doet, omdat hij anders te diep gaat, maar probeer dat alleen iets meer en verder iets
meer je armen (ellebogen) aan je lichaam houden en voor je uit kijken :)
Ziet er echt super uit.. ben er jaloers op!!!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:49

Lotte_Wessel schreef:

En bij westernpaarden dan, die hebben bijna altijd waslijntjes?!

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 07:48

Lotte_Wessel schreef:
je kunt iets meer contact houden met de teugels, ziet er heel vriendelijk uit, daar niet van,

hoi
wil toch even op je reageren

hier ben ik het zelf niet mee eens maar ja rijstijlen verschillen.
zoals ik al eerder zei heb ik meer dan genoeg contact en je ziet ook dat op foto,s waar ik rechtdoor rijdt de teugels niet in een boogje hangen muv foto1.
als ik geen contact had had ik hem nooit zo gemakkelijk naar beneden kunnen rijden.

bailar loopt super netjes op de buitenteugel en naar mijn idee moet je de oprichting krijgen vanuit het laag over de rug rijden waarbij het paard licht blijft in de mond en op de buitenteugel blijft in voltes en oefeningen.(met een jong paard zoals ik al eerder zei bevestig ik dit extra door binnen los te laten zodat je later geen in de krul getrokken paard krijgt., met een dikke onderhals)

(maar dit is mijn filosofie, misschien dat de mensen die zeggend dat ik op meer contact moet rijden, hun ideen is kunnen uitleggen? ik sta namenlijk voor een hoop open).

verder vind ik het super tof dat er zoveel mensen mij de bevestiging kunnen geven dat ik op de juiste weg ben. :D
enzoals de galop moet ik nog hard aan werken, maar merk ook dat het niet mijn sterkste punt is :Y)

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:49

Ook ik reageer bijna nooit in HAW, maar ook ik wil even reageren... Helemaal na aanleiding van jou filosofie...

JOEPIE!!! Iemand gevonden die mijn filosofie deelt!!

ik krijg ook vaak te horen dat mn teugels als waslijntjes zouden hangen, terwijl ik mn paarden gewoon af en toe van de binnenhand af laat en alleen op de buitenteugel hou ter controle en bevestiging.

Fijn om iemand tegen te komen die er dezelfde filosofie en rijstijl op nahoud. En ik moet je nageven; je bent een fijne ruiter, zo op te maken uit de foto.

En een compliment voor hoe je je paard voor elkaar hebt! (en ja, het is een plaatje!!)

En die galop, kwestie van er aan blijven werken, jullie hebben talent genoeg om dat voor elkaar te kunnen krijgen.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:16

Prachtig paard en heel vriendelijk gereden, je geeft je paard ruimte om te ontspannen en blijkt uit de foto's dat hij dit ook doet en gebruik maakt van deze manier van rijden. Zo zie ik het graag.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:21

super lekker paard! Ziet er echt heerlijk ontspannen uit en je rijdt hem echt goed op de buitenteugel en de binnenteugel geeft mooi veel ruimte om te kunnen ontspannen. Ziet er echt super goed uit! Ben benieuwd naar hoe hij het in de toekomst gaat doen! Wil graag nog eens een topic van je zien!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:33

Het ziet er fantastisch uit en het lijkt me zo dat je heel vriendelijk inwerkt en je paard plezier heeft in zijn werk. Ik kan je alleen nog zeggen waar ik nog verder aan zou werken vanuit mijn eigen ervaring. Ik rij zelf graag wat meer met 2 teugels in verbinding, dus niet alleen de nadruk zo op de buitenteugel, alhoewel die wel ietsjepietsje lichter mag aanvullen dan de binnenteugel in wendingen en schouderbinnenwaarts ed. Dit voorkomt dat het paard te veel in een bocht blijft lopen op de rechtelijn (voel je misschien niet in je hand meteen terug, maar zit vaak wel in het lijf). Ook voorkom je dat je paard eraan went om wat te gaan hangen tegen de buitenteugel in, wat bijvoorbeeld erg lastig is bij schouderbinnenwaarts.
Verder is het beter om iets te vriendelijk te zijn in je hand en je teugels iets te laten doorhangen dan te zwaar. Maar in dat eerste zit ook een gevaar. Een paard houdt dan misschien iets zijn reserves. Daar bedoel ik mee dat hij misschien niet zijn hele lijf mee laat bewegen in zijn beweging. Of te wel, hij laat zijn achterbeen misschien niet helemaal zover naar voren bewegen als ie wel zou kunnen en laat daarbij zijn beweging misschien niet zo mooi door zijn lijf (door zijn rug) gaan als ie zou kunnen. Als ie dat al mooi kan, kan ie dat waarschijnlijk nog mooier als ie wat meer naar je hand toe blijft lopen en dus wat meer in verbinding met je hand blijft. Ook als je hem straks wat meer gedragenheid wilt geven, heb je die verbindingen in zijn lijf nodig. Denk aan een balletdanser. Die moet soepel en "ontspannen" zijn werk doen, maar kan dat niet zonder een bepaalde aanspanning in zijn lijf. Succes verder. ;)

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:15

Wat een onwijs leuk paard! Deze zal goed tot zijn recht komen in de dressuurring. Dressuur/springgefokt; dat zegt niet zo veel. De meeste huidige top dressuurpaarden zijn springgefokt of voeren een flinke dosis springbloed. Aan de foto's te zien is dit gewoon een goed dressuurpaard ;)

Over de 'waslijnen'; je rijdt duidelijk goed van voor naar achter. Je paard heeft een goede makkelijke hals die zo'n lichte verbinding heel makkelijk maakt. Zolang hij zich maar niet opkrult, en goed aan het been is... En dat doet hij niet zo te zien.

Veel plezier er mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:25

Wat een ontzettend leuk paard, en wat rijd jij vriendelijk. :oo
Vind het echt hele fijne plaatjes om naar te kijken. :j +:)+

[edit] het verplichte deel :')
Probeer net wat meer contact te houden, ook op de binnenteugel. Je rijd het paard fijn vwnw, contact zou het plaatje dan net meer 'af' maken.

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:42

hmmm die bovenspieren in de hals, heerlijk! vind dat je hem super netjes rijdt, heel vriendelijk met een mooi resultaat! Ga zo door, je mag hem best een dressuur hengst gaan noemen hoor ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Complimentjes geven is zeker toegestaan, let er echter wel op om bij je complimentje te vermelden wat je juist zo goed vind gaan zonder daarbij in herhaling te vallen.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:34

Heerlijk heerlijk heerlijk! Wat een geweldig beestje <3 Je hebt hem echt lekker aan het lopen. Het is echt leuk om naar jullie te kijken. Heerlijk ontspannen paardje. Zeer zachte hand van de ruiter en een achterhand die er toch wel spectaculair onder zit. Ik vind het opmerkelijk. Mensen verzinnen altijd excuses waarom ze hun paard in hun mond moeten rukken varierend van 'hij maakt zich sterk' tot 'hij is onberekenbaar' en daar ga jij voorbij op een hengst die daadwerkelijk lekker ontspannen is en het zowaar naar zijn zin lijkt te hebben onder het zadel. Eindelijk, een ruiter die echt kan rijden! Ga zo door!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:32

De basis van springen is tenslotte dressuur.
Goed gebruik van de buitenteugel, deze kan best los hangen hoor mensen! Alles gebeurt in principe via de buitenteugel en de benen, binnenteugel zou nooit op spanning moeten zijn.
In de galop zou ik proberen iets meer achterover te zitten, goed je buitenbeen te laten ondersteunen, je binnenbeen laten drijven en dan wel wat steun bieden met je buitenhand. Je drijft hem als het ware tegen je buitenhand op. Aangezien hij er nog moeite mee heeft kun je hem zo wat ondersteuning bieden.
Je bent goed bezig, ga zo door!

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:34

Wat een onwijs leuk paard, ziet er ook heerlijk ontspannen uit